Sunday, June 06, 2010

Tato Al-Quran & Maksiat Terang. Kerajaan Masih Bisu?

pix_middle
KL Jun 6,10: Tanpa memikirkan sensitiviti agama dan budaya Timur, ada wanita di negara ini, termasuk gadis Melayu beragama Islam, tergamak memakai pelbagai tatu di beberapa bahagian badan semata-mata mahu merangsang pasangan masing-masing ‘beraksi’ hebat di ranjang. Walaupun bukan semua wanita menjadikan tatu sebagai perlambangan seks, sebahagian besar merasakan ia lebih kepada perkara terbabit.

Ikuti pengakuan eksklusif beberapa wanita bertatu kepada wartawan Metro Ahad.

DALING, 26 (Kuala Lumpur)

“ADA pelanggan ‘menjilat’ tatu rama-rama di belakang badan saya kerana tidak dapat menahan nafsu ketika di ranjang. Malah, ramai beranggapan wanita bertatu adalah seksi dan berimaginasi tinggi ketika melakukan hubungan seks. Sebagai pekerja pusat urut, bukan saya saja yang cacah lukisan di badan, malah rakan sekerja lain berbuat demikian bagi menarik perhatian lelaki.

Ada yang melukis tatu di badan, atas pinggul dan dada demi menarik perhatian ramai. Siapa tidak ghairah melihat tatu di dada perempuan, lebih-lebih lagi lelaki hidung belang. Tidak kurang juga lelaki menganggap wanita bertatu mempunyai imaginasi tinggi berkaitan seks dan mampu meningkatkan nafsu pasangannya di ranjang. Malah, ada pula yang menyangka wanita bertatu mampu memberi khidmat seks ‘ganas’.

Begitupun, bagi pemakai tatu ia membawa makna berbeza. Setiap orang ada pendapat masing-masing. Saya mendapatkan lukisan tatu ini pada hari lahir ke-21 sebagai lambang kebebasan melangkah alam remaja. Kebanyakan lelaki menyukai wanita yang dipenuhi dengan tatu corak lukisan di badan. Kebanyakan yang menjadi pilihan adalah lambang cinta retak, kala jengking, bunga ros layu, kupu-kupu atau rama-rama merah.

Lambang ini sangat popular di kalangan peminat tatu. Jika dipakai di dada atau atas pinggul, personaliti mereka lebih ketara dan kelihatan seksi serta membangkitkan nafsu sesiapa yang memandang.”

LINDA, 24 (Kuala Lumpur)

“CACAHAN tatu berbentuk bunga ros di atas dada ini kerana saya terikut pengaruh rakan. Pada masa sama, saya rasa tatu ini boleh mengubah personaliti saya. Rakan mengatakan saya nampak lebih menonjol dengan tatu ini. Walaupun sering memakai baju penuh menutup dada setiap kali berjalan di khalayak ramai, tetapi bila bersama teman lelaki ia menaikkan nafsunya.

Bayangkan saja, siapa tidak geram melihat lukisan bunga ros merah di atas dada yang putih? Pasti ini menaikkan nafsu lelaki yang memandang. Namun, tidak semua wanita dan gadis bertatu mempunyai imaginasi tinggi dalam hubungan seks. Saya tidak menyukai seks ganas tetapi kawan saya menyukainya. Pada masa sama, teman lelaki turut meminta saya mendapatkan pelbagai lukisan tatu di badan.”

MAISARA, 23 (Pahang)

“SAYA memakai tatu sejak enam tahun lalu kerana permintaan teman lelaki berbangsa Cina, di samping sebagai tanda kesetiaan saya terhadapnya. Tatu itu saya pilih di pangkal payudara kanan dengan lambang sepasang sayap sebagai simbol kebebasan, selain sekuntum bunga di tengah sayap itu merujuk kepada diri saya.

Saya berbuat demikian selepas tamat persekolahan apabila bekerja sambilan di hotel dan tidak menetap bersama ibu bapa. Semuanya bermula apabila saya berkenalan dengan teman lelaki yang juga ahli perniagaan di sebuah pusat karaoke di pusat bandar ketika saya masih di tingkatan empat.

Walaupun masih bersekolah, status sebagai pelajar tidak menghalang saya berkawan dengan teman lelaki sebelum kami menjadi pasangan kekasih sehingga sekarang. Ketika di bangku sekolah, pergerakan saya keluar masuk rumah terbatas berikutan dikongkong oleh bapa yang tegas dan banyak mengenakan peraturan sendiri.

Apabila bersama teman lelaki, saya rasa hidup ini sangat bebas kerana dia berfikiran terbuka. Disebabkan itu, sebaik habis sekolah saya bekerja di hotel di Kuantan kerana ingin berdikari. Keluarga saya bukan orang susah, kalau saya tidak bekerja pun mereka masih mampu menanggung saya. Namun, kerana desakan hidup yang tidak mahu dikongkong menyebabkan saya ingin segera keluar rumah.

Sejak bebas daripada kawalan keluarga, hidup saya semakin liar apabila kerap mengunjungi kelab malam dan minum arak serta berhibur hingga lewat pagi. Saya juga tidak berfikir panjang apabila teman lelaki meminta saya memakai tatu kerana menurutnya ramai rakan wanita sebangsa dengannya memakai tatu. Tambah lagi, kebanyakan rakan saya yang berpasangan dengan teman lelaki bukan Melayu memang memakai tatu atas permintaan pasangan masing-masing.”

NADIA, 26 (Kuala Lumpur)

“SEBILANGAN gadis bertatu beranggapan mereka berbuat demikian untuk bergaya, daya penarik dan ekspresi seks terhadap pasangan atau rakan, tetapi saya berpendapat sebaliknya. Saya ada empat jenis tatu di pinggul, tubuh belakang serta kedua-dua belah bahu, dan setiap tatu ada maksud tersendiri. Tiga daripada tatu itu adalah ayat suci al-Quran iaitu tulisan Bismillah pada bahu kiri dan kanan, serta satu bentuk tulisan kaligrafi daripada al-Quran.

Saya membuat tatu sedemikian kerana dibebani masalah peribadi, cinta dan kehidupan sosial yang pernah dilalui. Waktu malam saya banyak habiskan di kelab malam, minum arak dan seks bebas. Saya sangat sosial dan banyak terjebak dengan pelbagai gejala tidak bermoral. Apabila usia meningkat, saya semakin jemu dan tertekan dengan kehidupan. Saya juga sering jatuh sakit dan sejak itu terdetik hati membuat tatu (Bismillah dan ayat al-Quran) berkenaan di badan saya. Orang mungkin tertanya-tanya mengapa saya menulis kalimah Bismillah pada bahu, tetapi saya menganggap ia bagai ‘pelindung’ diri.

Sebagai orang Islam, saya percaya setiap insan didampingi malaikat pada bahu kiri dan kanan untuk mencatat setiap kebaikan serta keburukan yang mereka lakukan. Sebab itu saya terfikir meletakkan tatu berkenaan di bahu saya, ia sebagai tanda dan peringatan kepada saya untuk menghindarkan perkara tidak senonoh. Sejak tatu ini ada di badan saya, hendak minum arak pun fikir dua tiga kali, apa lagi hendak melakukan hubungan seks. Itulah kebaikannya apabila tatu ini ada di badan saya.”

LIZ FYSH, 29 (Selangor)

“ADA empat tatu di tubuh dan semuanya mempunyai maksud berlainan. Paling istimewa adalah di lengan kiri kerana ia bertulisan Jepun dengan cacahan nama kedua-dua anak. Ia sebagai tanda kasih sayang terhadap mereka. Saya bertatu bukan kerana suka-suka. Buktinya, saya ambil masa 10 tahun untuk berfikir sebelum membuat tatu pertama di tengkuk.

Selepas itu saya mencacah tatu kedua iaitu ‘Devlin Fish’. Tatu ketiga bersimbolkan ‘Pentagram’ dengan sedikit ubah suai mengikut cita rasa saya dan kerananya, saya memenangi pertandingan tatu setahun lalu. Sebagai hadiah kemenangan, saya diberi tatu percuma dan saya memilih cacahan nama anak bertulisan Jepun berkenaan.

Saya beranggapan tatu tidak semestinya lebih menjurus kepada perlambangan seks saja kerana ia bergantung kepada individu. Saya merancang membuat tatu baru tetapi masih memikirkan simbol sesuai. Jika ada yang mahu bertatu, nasihat saya fikirkan sedalam-dalamnya kerana jika sudah dicacah, sukar membuangnya.”

NITA, 20 (Johor)

“LAMBANG tatu pari-pari bogel berwarna biru yang duduk di atas bulan sabit umpama magnet bagi saya untuk menggoda lelaki dan membuat mereka lebih mudah melekat. Ia bermakna saya masih kesunyian dan ingin mencari teman lelaki istimewa. Seperkara lain, lambang tatu dari Sepanyol pada lengan saya sangat bermakna kerana ia membolehkan saya mudah mesra dengan pelanggan dan sesuai dengan kerja saya di pusat hiburan di Johor Bahru.

Selepas memakai tatu, saya menerima tawaran daripada lebih ramai lelaki untuk menjadi teman sosial. Bagaimanapun, saya masih merahsiakan perbuatan itu daripada keluarga yang berasal dari kawasan kampung di Pontian kerana sedar perkara itu mungkin menyinggung perasaan mereka. Pada awalnya, saya tidak dapat menahan kesakitan apabila tatu dilakar lebih enam jam di beberapa bahagian badan, termasuk di lengan kiri dan paha kiri, sehingga demam dua tiga hari.

Namun tidak disangka selepas memiliki tatu berkenaan sejak hampir dua bulan lalu, saham saya semakin meningkat di mana lebih ramai lelaki, termasuk pelancong Singapura, menunjukkan minat untuk berkenalan. Malah, saya dibawa melancong ke luar negara oleh beberapa pelanggan yang menganggap saya gadis berfikiran terbuka dan moden.”

Komen Blog Ibnu Hasyim: Inilah contoh maksiat dan penghinaan kepada agama Islam terang-terang. Mengaku sendiri dengan bangga, dari pemaksiat-pemaksiat Islam. Kerajaan UMNO masih terlepas pandang dan membisu? Kerajaan Islam apa ini? (2MA)

2 comments:

Anonymous said...

kerana ramai umno suka menda2 camni

dokpikiaq said...

sama ja suma... yg salah masyarakat sekeliling... awat dok slalu tunding jari?? satu tunjuk 4 patah balik...<<tok slalu bagi taw).. selagi demokrasi kapitalis x hancur..selagi tulah habeh suma masyarakat hancor, hancor kena tuju sana sini.... entahlah??!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails