Friday, September 11, 2009

Filem Paparkan Sejarah Pengganas. Siapa Untung Tonton?

HALAMAN HIBURAN




















'THE MANHATTAN RAID', sebuah filem yang menceritakan kebenaran yang tersembunyi dari peristiwa 11 September 2001. Menjenguk kelemahan keamanan negara 'super power' Amerika Syarikat, dan khabar sebenar tentang kecanggihan inteligen kononnya.

Dari gua-gua dan pegunungan Tora Bora di Afghanistan, dengan peralatan sederhana, latihan dan disiplin baja, 19 orang pemuda berani melakukan sebuah aksi hebat, 11 September 2001. Mereka, 19 pemuda berani mati beraksi di Manhattan, New York. Mereka memberikan pelajaran berharga kepada kaum muda umat, mengenai pengorbanan dan keyakinan kemenangan di jalan Allah dan kepercayaan sejati hanya kepadaNya.

Kisah heroik 19 pemuda berani mati, sebahagian besarnya berasal dari tanah suci, Mekkah dan Madinah, kemudian dilatih di bumi jihad, Afghanistan, untuk beraksi di Manhattan, New York. Mereka meranapkan simbol ekonomi AS, Menara Kembar WTC dan bangunan-bangunan penting lainnya, termasuk Pentagon, simbol tentera dan pertahanan Amerika Syarikat. Filem ini juga membentangkan alasan dan latar belakang tindakan mereka. Mengapa mereka buat kerja yang sejarah tak boleh lupa ini?

Muhammad Atta, Marwan Al Shehi, Ziad Jarrah, dan Hanni Hanjur adalah pilot yang menjalankan aksi hebat ini. Mereka dipilih menjalankan misi suci di Manhattan, melumpuhkan pertahanan dan keamanan super canggih penerbangan Amerika. Sebagaimana yang diungkapkan oleh Syekh Usamah bin Laden, mereka benar-benar telah dipilih Allah SWT. untuk melakukan aksi mulia ini.

Filem yang membongkar kembali sejarah 'kepengganasan' kononya. Siapa yang untung dari hasil tontonannya? Anda lihat dan nilai sendiri. (Sempena 11 September/AK)

Sila Lihat...

Hibur, Hibur Sikit...08 -Nasyid Al-Qaeda

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails