Saturday, December 24, 2022

Meliwat demokrasi, itu lebih merbahaya...

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

21 comments:

1 Anonymous said...

Meliwat demokrasi itu lebih merbahaya. Kerana melibatkan bangsa dan tanah air.


2 Anonymous said...

Penjelasan Datuk Awang Hashim bahawa PAS tidak terlibat dalam keputusan menaikkan cabutan khas judi ketika pentadbiran kerajaan sebelum ini diakui oleh Perdana Menteri, Dato’ Sri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata: “Saya kecualikan PAS di sini, saya tahu kalaulah umpamanya…saya percaya kalau dibentangkan di jemaah menteri, sahabat-sahabat dari PAS akan membantah keras,” katanya di Dewan Rakyat, hari ini.

3 Anonymous said...

Bangkai gajah boleh tanam bro..Bangkai lgbt mana nak di sorok brother? UMNo jugak yang bodoh..!!

Melalui MoU itu, kesemua ahli Parlimen BN termasuk 26 daripada UMNO MESTI menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan menyokong usul yang dibentangkan kerajaan.

Ia bermakna ahli-ahli Parlimen BN/UMNO bagaikan ‘ditutup mulut’ dan ‘diikat tangan’ untuk membuat keputusan sendiri. Mereka perlu mengikut rentak politik PH.

Kalau membantah, ‘hukumannya’ mereka boleh kehilangan kerusi Parlimen yang disandang. Walaupun pakar-pakar perundangan menganggap MoU itu tidak berperlembagaan namun ia ia tidak mampu menutup hakikatnya bahawa UMNO kini ‘sudah kehilangan segala-galanya’.

Sudahlah prinsip,dasar dan ketetapan parti sekadar menjadi ‘hiasan’, kini hala tuju UMNO pula semakin bercelaru. Dengan menjalinkan kerjasama dalam Kerajaan Perpaduan diterajui PH yang DAP memiliki kerusi terbanyak ‘suara’ UMNO akan terus tenggelam.

Perlu diingatkan kerajaan pimpinan Anwar mempunyai majoriti dua pertiga, maknanya 148 kerusi, kalaupun BN menarik diri (sesuatu yang tak mungkin berlaku) – Anwar masih ada sokongan 118 ahli Parlimen.

Maknanya, peluang untuk suara UMNO dipinggirkan amat tinggi. Kalau itu berlaku apa lagi yang UMNO ada? Sudahlah kalah teruk akibat ditolak rakyat dalam PRU, ‘tangan pula terikat’ dengan MoU. Bijak sungguh kepemimpinan UMNO membuat percaturan.

Apa akar umbi boleh buat? Mereka tidak boleh berbuat apa-apa sebaliknya hanya menonton sahaja ‘percaturan’ politik kepemimpinan atasan yang ‘Bersatu Bersama PH’, ‘Bersetia Dengan Anwar’ dan “Berkhidmat Bersama-sama DAP’..

4 Anonymous said...

Dari tiada menjadi ada,
Yang dicipta diberi hayat,
roket kris berpisah tiada,
Naik pentas kencing rakyat.

Menanam nanas di tanah bris,
Buah sedap boleh percaya,
Malang sungguh roket kris,
Rakyat sudah tidak percaya.

Indah sungguh pulau besar,
untuk mengubat hati yang parah,
Tsunami Melayu semakin besar,
Masa depan PN semakin cerah.

5 Anonymous said...

Geng geng kris dah rasa besau bonar. Mereka x sedarke terpaksa berpaut dahan. Tak payah nak sindir sindir. Pastikan mandiri. Tersungkur teruk, silap haribulan pupus macam satu parti kat sabah.

6 Anonymous said...

PM 10...belit jangan tak belit!!!!!

7 Anonymous said...

MP2 Umno kini dilihat sudah menjadi pengampu PM no.1. Ayuh seluroh akar umbi UMNO yg masih berpegang kpd prinsip no dap no anuar jom sama2 kita berhijrah dan beri sokongan padu kepada PN. Dah tak lama lagi dah...

8 Anonymous said...

Perang "battle of barua" hanya tunggu masa untuk meletus..

Anwar Ibrahim nak 'go straight' tapi dia pernah terikat dan terhutang budi yang sangat besar pada media dan pertubuhan NGO Barat khususnya NED, IRI, SIS IMF George Soros dan media pro Israel LGBT COMANGO G25 di Amerika Syarikat dan Singapura..

Mereka (media dan NGO Barat)tak semudah itu untuk tunduk pada dasar untuk Melayu dan Islam yang cuba dipertahankan Anwar Ibrahim di Malaysia.

Mereka mahu bahagian mereka seperti yang dijanjikan semasa Anwar Ibrahim minta bantuan media asing dan NGO Barat dulu.

Beranikah Anwar hendak saman media antarabangsa atas dakwaan ‘homoseksual tegar’, kata ketua pembangkang

Bunga bunga media asing dan NGO Barat untuk menelanjangkan kegiatan Anwar di masa lalu sedang berjalan, sedikit demi sedikit rahsia nya akan dibongkar jika tidak tunduk pada arahan mereka..!!

Hamzah Zainudin menggesa kerajaan dipimpin Anwar Ibrahim perlu mengambil tindakan tegas berhubung penerbitan artikel tersebut kerana ia berkait dengan imej negara.

Perdana Menteri Anwar Ibrahim supaya mengambil tindakan terhadap media antarabangsa yang mengeluarkan laporan hingga boleh mencemarkan imej negara.

Beliau menggunakan contoh laporan media dari Itali Agenzia Nova yang menerbitkan artikel bertajuk "First Full-blown Homosexual Elected Prime Minister in an Islamic Country".

"Tindakan tegas harus diambil segera..!! Anwar Ibrahim jangan bacul.. ini maruah Malaysia di mata dunia Islam..!!

Media dan NGO Barat akan menuntut apa yang Anwar Ibrahim janjikan pada mereka dahulu. Media dan NGO Barat pro Anwar dan PKR dahulu tidak mudah lupa apa yang dinyanyikan semasa Anwar Ibrahim melutut minta bantuan mereka dahulu.

Ini lah dilema Anwar Ibrahim dan kerajaan Malaysia yang diterajuinya sekarang ini. Mereka menuntut apa yang dijanjikan dan wang pelaburan mereka menyokong Anwar Ibrahim masa lalu..

Tunggu dan lihat nanti pendirian flip flop Anwar Ibrahim dan pentadbiran Malaysia nanti. Hanya masa akan menentukan 'battle of barua' dan rakyat Malaysia jadi mangsa khususnya Melayu dan Islam..

Tungguuu..!!

Unknown said...

Dsai saman dalam negara dulu. Kuat sangat fitnah.. Pengampunan Agong bagi. Nak tahu lebih lanjut.. Peguam tu sila mgadap Sultan Kelantan. Tak yah nak tunjuk jaguh pertikai pm. La ni tak betul saman je

10 Unknown said...

Bukan tiket kebebasan bersuara. Kritik fakta dipersilakan. Kritik fitnah n perkauman halal ke. Ke nak merangkak kat padang masyhar cari dsai.. Yang netizen ni sungguh yakin nya kamu dsai anwar mmg seorang yg melakukan liwat ye

11 Unknown said...

Ingat hari pembalasan kat padang masyhar hari Allah paling murka. Sanggup ke

12 Anonymous said...

Bro An cakap jer. Dokumen ilek. Budak sekolah rendah boleh lah tipu tipu. Ni nak tipu peguam. Silap banyak.

13 avanza5990 said...

22 December 2022
Banjir Kali Ini Dikatakan Sebab Bala?
Bhai/DeeDee semua...

Tadi gua pi Pasar Kemaman... sajer jer bersembang dengan kengkawan peniaga kat situ... Gua memang kenal dan tahu apa fikrah politik kengkawan peniaga di pasar tue... ader yang pro BN... ader yang totok PAS ... ader yang Pakatan Harapan... Ahh.. semua tu biasa la...

Cuma satu jer yang lawak .... biasa kalu ader banjir di Kemaman... sorang kawan gua nih yang meniaga di Pasar Chukai Kemaman nih selalunya akan cakap banjir macam nih ianya adalah ujian... dan dier memang totok PAS ...

Tapi kali nih bunyi dier dah lain... Dier kata tadi banjir nih semua adalah bala... Bala sebab angkat pemimpin kaki liwat dan tolak ulamak jadi pemimpin.... Gua gelak jer kat dier... gua cakap betul ka pemimpin kita kaki liwat... dier kata yer... jadi gua tanya balik... lu nampak ke dier liwat? ... dier kata Mahkamah kata ianya liwat....

Gua kata... ala ..... Mahkamah pun boleh kata Adnan Mansor tak makan rasuah walaupun pemberi rasuah dalam kes Adnan Mansor tue di sabitkan kesalahan memberi rasuah.... hahaha

Hahaha... gua cakap kat member gua tue... semua banjir nih sama jer dari dulu sampai sekarang... bala dan ujian... Bala sebab kita tak jaga alam nih... kita tarah hutan... kita tebang balak tak terkawal... kita lepaskan sisa gas karbon yang banyak ke udara... tu yang cuaca berubah giler tue...

Ujian pulak kat kita sama ada kita redho atau tidak akan banjir nih... Kita ingat ker idak kat Allah Taala... Ujian kepada yang tak kena banjir (supaya bantu orang lain yang kena) ...

Last sekali.... gua tibai member gua tue... dengan persoalan nih...

Kalu PN menang pun hari tue... yang jadi PM adalah Muhyiddin Yasin.... biler masa pulak Abdul Hadi Awang akan jadi PM10 .... mimpi la.... hahaha.... dan kepada Muhyiddin Yasin... gua cakap Nika Gee kirim salam.... Hahaha

Bara dier tadi... air muka dier berubah.... Hahahaha... Oh yer... kedai dier sebelah kedai jual ayam di bahagian tengah Pasar Kemaman...

14 Anonymous said...

Bro An taknak saman ker berita italy. Malaysia punya pm yg amal lgbt tulis akhbar itu. Malu pulak rakyat msia bila top man punya habit tu. Sungguh jadi pm tak gugur lebel buruk tu. Nanti orang luar ingat rakyat msia amal lgbt.

15 Anonymous said...

Ini bukan kerajaan perpaduan. Ini kerajaan luar tabii. Kerajaan luar tabii yang sedang bantu mangsa banjir.

16 Anonymous said...

mohon ke tak pohon ke itu isu lain..isu besarnya ialah pertuduhan itu pun dah tak masuk akal..betapa ramai lagi kes rogol..ada kamu nampak org usung tilam ke mahkamah..kamu tak lahir ke masa tu..hanya org bodoh sahaja yg percaya kepada mahatir

17 Anonymous said...

Terimakasih diatas pencerahan, betul tu PM membawa imej negara. Gagal untuk menafikan akan mencalarkan nama baik negara dan Islam.

18 Anonymous said...

Rakyat makin keliru, kes dah jatuh hukum, ada dalam rekod mahkamah, kemudian dapat pengampunan YDPA, kemudian jadi suci dlm debu, sesuci salji, sesuci bayi baru lahit? Ramai yang makin lama makin keliru. Pohon pencerahan mereka yang arif undang, peguam dan hakim2.

19 Anonymous said...

Maksud "belas kasihan" dan "dianggap" dalam surat diatas sangat mengelirukan?

20 Anonymous said...

Bertahanlah pn selagi boleh.

Nanti terbarai jua.

Bekas penyamun + PH lebih baik dr Bekas penyamun + PN

21 Anonymous said...

Mana boleh 2 penyamun lebih baik dari satu penyamun. Agak agaklah. Mesti matang. Bukan ikut bro An.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails