Saturday, May 21, 2022

Rakyat S'pura abdi LKY. Johor-Riau lingkupkan..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

RAKYAT SINGAPURA ADALAH HAMBA ABDI PADA KELUARGA LEE KWAN YEW & PARTI PAP SUPER KRONI NEPOTISMA ULTRA KIASU.

Lapuran dari Taiwan News menyatakan gaji isteri Perdana Menteri sebanyak S$99 juta setahun sebagai Pengerusi Temasek Holdings.

Perlu di ingat Temasek holding pernah kerugian beberapa kali berbillion dollar dibawah kawalan isteri PM Singapura. Kalau di Malaysia dah kecoh kepoh satu dunia PH krjakan. Singapore need more young superhero like Amos Yee not like Budak Suman who come here buat menyemak saja...

Taiwan news melapurkan...

https://m.facebook.com/theonlinecitizen/videos/2684081375037574/?locale2=en_US

Taiwan news reports Ho Ching wife pf Prime Minister Lee Hsien Loong makes S$99 million as Executive Director and CEO of Temasek Holdings in one year

In a Taiwan news was reported that Mdm Ho Ching, wife of Prime Minister Lee Hsien Loong, earns about TWD2.1 billion (S$99 million) a year or about S$300,000 a day as Executive Director and Chief Executive Officer of Temasek Holdings.

Di Singapura tiada ruang untuk pemimpin Melayu dan ahli perniagaan Melayu diberi tempat dalam urusan rasmi kerajaan ultra kiasu Singapura..!? Tidak sama sekali..!!

Sebab mereka tak percaya kan orang Melayu yang tinggal di Singapura. Maka ini adakah kerajaan PN masih percayakan bangsa Jho Low ini bila berurusan secara rasmi dalam kerajaan.!?

Di mata bangsa Jho Low mereka menganggap Jho Low sebagai pejuang suci yang meruntuhkan kerajaan Melayu Islam.

Ada kah rakyat Malaysia kita ada kedengaran bangsa Jho Low di Malaysia dan Parti MCA, Parti DAP seperti Lim Kit Siang, Guan Eng, Tony Pua, Chin Tong, Teresa dll, mencemuh kerja kotor Jho Low.!?

PejWang PKR dan PAN gang Mat Sabu Mujahit Kalit Samat bersama gang oren masam yang tak tahu malu terkinja kinja mengharapkan sokongan DAP dan bangsa Jho Low ini.

Anonymous said...

Krisis energi Singapura gara-gara tindakan Indonesia. Projek Torwong dan Jambatan Malaysia Indonesia Johor Riau bakal melingkupkan pelabuhan Singapura.

Tahniah Petronas lebarkan industri migas di Indonesia. Eratkan hubungan Malaysia - Indonesia. Tinggal kan Singapura.

Sejumlah negara saat ini tengah mengalami krisis energi. Singapura merupakan salah satunya. Link bawah

https://youtu.be/wlX8SakI3qo Singapura bisa meraung gara gara Jokowi

Singapura merupakan negara yang bergantung pada gas untuk pembangunab listrik. Negara ini pun hampir memenuhi semua keperluan energinya dengan import.

"Hal ini disebabkan oleh beberapa faktor yakni permintaan listrik yang lebih tinggi dari biasanya di dalam negeri dan pengurangan pasukan saluran paip gas alam dari Indonesia," ungkap EMA. Nah link bawah

https://youtu.be/xgjk93eNXIw tanpa gas Indonesia Singapura bisa lumpuh

Di sisi lain, harga gas alam cair (LNG) di global yang meningkat pesat saat ini, turut menjadi penyebab krisis energi.
Hal itu membuat perusahaan pembangkit listrik di Singapura sulit beralih ke pembelian LNG untuk menutupi kekurangan pasokan saluran paip gas dari Indonesia.

Sementar itu Petronas Carigali menemui Kegiatan Usaha Hulu Minyak dan Gas Bumi (SKK Migas) menyatakan pengeboran sumur Eksplorasi Hidayah-1 Petronas Carigali North Madura II Ltd di Wilayah Kerja (WK) North Madura II ditengarai berhasil menemukan cadangan minyak.

Projek Torwong dan Jambatan Malaysia Indonesia Johor Riau bakal melingkupkan pelabuhan Singapura.

http://wzwh.blogspot.com/2015/10/1mdb-boleh-laksanakan-projek-jambatan.html?m=1

Rancangan sedang dibuat untuk menghubungkan Riau di Sumatera, Indonesia, dengan Kukup di Pontian, Johor, melalui satu terowong bawah laut sepanjang 17.5 kilometer (km).

Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Kabupaten Pelalawan di Wilayah Riau sedang menjalankan kajian kemungkinan mengenai projek bernilai berbilion ringgit itu.

https://youtu.be/SPEeGqukxtw

Torwong Riau Johor bakal melingkupkan ekonomi Singapura. Bakal dikenali sebagai Johor-Riau Link, terowong itu akan menyambungkan Pulau Karimun di Riau dengan Kukup di Pontian, dekat terminal feri yang ada sekarang di daerah Pontian.

"Projek itu lebih berkesan kos dan berdaya maju dengan kos sekitar RM15 bilion ($5.8 bilion) berbanding dengan jambatan Dumai-Melaka yang dianggarkan menelan RM44.3 bilion," kata dekan UTM Construction Research Alliance, Profesor Dr Muhd Zaimi Abd Majid.

https://youtu.be/EtKyLnCZbxg

IkanTodak - J.Rukimin


3 comments:

Anonymous said...

Jika buat jambatan bengkok, kapal besar boleh lalu bawahnya. Boleh terus ke pelabuhan johor. Tak payah guna pelabuhan singapura. Ramai boleh kerja kat pelabuhan johor.

Selat teberau pun bersih. Air mengalir. Tapi atok dapat habuan supaya jangan teruskan jambatan bengkok. Mudah atok buat duit kan. Dan rakyat pun pergi cari makan kat singapura. Bila pemimpin tidak ikhlas, rakyat jadi mangsa.

Anonymous said...

Wak rasuah kata, kris tak perlukan mn. Macamlah semua rakyat malaysia ni kaki rasuah macam wak. Jangan lupa yang ramai rakyat malaysia yang tidak rasuah. Mereka itu majoritinya berada di luar kerabat wak rasuah. Dalam pn hampir 100% tidak rasuah. Beza dgn kris dan pee hancing, majoritinya terlibat rasuah. Jadi untuk kestabilan rakyat tolak kris dan pee hancing.

Anonymous said...

Sultan Ibrahim sangat kesal mengapa soal kedaulatan Johor seolah-olah tidak penting dengan menyerahkan Pulau Batu Putih kepada kerajaan PH dikuasai Tun Mahathir pada waktu itu?"

Apabila Mahathir berkuasa raakyat juga kesal tiada agenda Melayu atau rakyat , melainkan agenda mahu alih projek, aset , tender , bailout kepada kroni, itu sahaja.

Rakyat kesal Boleh pulak potong segala bantuan pada peneroka, penoreh dan petani. Boleh pulak pujuk jangan iri hati pada orang kaya dan orang miskin kena ikat perut.

Rakyat Malaysia kesal terutama bangsa Johor melihat Tun sempat pula beri Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew dengan senyum bodoh tak tau malu jadi barua DAP@LeeKwanYee.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails