Friday, April 22, 2022

Alasan dadah, siapa tak kenal DAP? Ha Ha Ha

 

Masa ke tandas ada orang isi sesuatu dalam minuman, saya tak hisap dadah – Adun DAP
  
IPOH: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Bedamar, Terence Naidu mendakwa beliau tidak mengambil sebarang bentuk bahan terlarang.

Sehubungan itu, ADUN DAP itu terkejut ketika dimaklumkan bahawa ujian air kencingnya positif, kerana mendakwa merokok pun tidak.

Terence berkata, beliau diundang bertemu kawan-kawan yang juga pelanggannya, untuk perjumpaan dan makan Tahun Baharu Cina di lokasi di mana dia kemudiannya ditahan di Perai, Pulau Pinang.

Beliau mendakwa dihidangkan minuman yang ‘aneh’ dan tidak meminumnya selepas merasa sedikit.

"Saya kemudiannya dimaklumkan keesokan harinya bahawa ketika ke tandas, seseorang telah datang ke meja dan mengisi gelas minuman saya,” katanya dalam kenyataan yang disiarkan di laman Facebook miliknya hari ini.

Menurutnya, ekoran insiden itu, sebaik sahaja dibebaskan pada Jumaat, beliau telah membuat laporan polis menyatakan bahawa dia terdedah kepada anasir yang mencurigakan dan telah menamakan saksi terhadap kejadian terbabit.

Katanya, saksi tersebut telah pun memberi kenyataan kepada polis dan mengesahkan apa yang telah dilihatnya.

Berikutan itu, ujarnya, beliau telah memohon pihak polis untuk menyiasat perkara tersebut dan orang ramai boleh menilai kenyataan beramarannya kepada pihak polis dan membuat kesimpulan mereka sendiri.

“Walau bagaimanapun, saya akan mempertahankan diri untuk membuktikan bahawa saya tidak bersalah.

“Pun begitu, ramai yang telah membuat keputusan bahawa saya semestinya bersalah,” tambahnya.

Terence berkata, setelah lama terlibat dalam dunia politik dan setelah dua penggal sebagai ADUN, beliau amat menyedari tanggungjawab seorang wakil rakyat, yang salah satunya untuk mematuhi undang-undang.

“Tiada apa yang berubah dan saya akan terus menjalankan tanggungjawab terhadap pengundi serta tetap berpendirian bahawa dadah adalah permasalahan sosial dan akan terus berjuang menentangnya,” katanya lagi.

Sambil mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan parti di atas sokongan dan kepercayaan terhadapnya, Terence berkata, beliau akan memberi penjelasan seperti yang diminta DAP Perak.

Pada Jumaat, media melaporkan seorang ADUN dari Perak ditahan di sebuah kelab malam di Pulau Pinang kerana didapati positif dadah. – Awani

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Alasan dadah, siapa tak kenal DAP? Ha Ha Ha.. Kita dengar pula apa kata barua tukang jilat juboq tak basuh...

Busuk punya olang... 

7 comments:

Anonymous said...

bagus dah kena tuduh. nanti ada peguambela yang bela. kes aishah yang kena sosma tu apa hal. ni yang korang sokong sangat tu. pis leak betul la.

Anonymous said...

Setuju. Mcm kes adun bersatu dulu.

Anonymous said...

Mana yang dituduh mesti ada bicara. Tak boleh biarkan. Tambah pulak wakil rakyat. Nanti main langgar jer. Mana yang dah ada kes patut ada rasa malu dan berundur. Ni jenis wakil rakyat yang akan merosakkan politik jika dibiarkan. Jika wakil rakyat bersih dan clear, sistem akan terkawal. Wakil rakyat korup jadi virus dalam sistem.

Rakyat sudah lama mendambakan parti yang wakil rakyatnya bersih dan clear. Tak perlu wakil rakyat keluar masuk mahkamah atas hal peribadi. Masanya sudah tiba negara diurustadbir wakil rakyat dan parti yang bebas rasuah dan bebas mahkamah. Untuk terus maju.

Anonymous said...

Jika benar siasatan pihak berkuasa ke atas Nazlan Ghazali sudah selesai dan laporan telah mengesahkan bahawa segala dakwaan Raja Petra berkenaan salahlaku Nazlan yang sedang menjadi hakim kes Datuk Seri Najib benar belaka, mengapa pihak polis masih belum mengeluarkan sebarang laporan berkenaan perkara tersebut?

Perkara ini menjadikan rakyat berada dalam keadaan yang sangat keliru. Mereka tertanya-tanya samada “kartel mafia” dalam Bukit Aman sedang menghalang laporan tersebut sampai ke pengetahuan umum kah?

Isu kartel mafia polis tersebut pernah didedahkan oleh Raja Petra dan Hamid Bador. Sejauh mana kebenarannya juga belum dapat dipastikan namun rakyat sedang memilih untuk percaya pada dakwaan tersebut.

Berat kes ni tapi PDRM...









Tidor

Anonymous said...

Kat singapura atau temasik, tiada melayu yang kaya raya. Kat malaysia ramai cina yang kaya raya. Tengok betapa zalimnya bila cina berkuasa. Betapa baiknya bangsa peribumi kat malaysia.

Anonymous said...

RAKYAT SINGAPURA ADALAH HAMBA ABDI PADA KELUARGA LEE KWAN YEW & PARTI PAP SUPER KRONI NEPOTISMA ULTRA KIASU.

Lapuran dari Taiwan News menyatakan gaji isteri Perdana Menteri sebanyak S$99 juta setahun sebagai Pengerusi Temasek Holdings.

Perlu di ingat Temasek holding pernah kerugian beberapa kali berbillion dollar dibawah kawalan isteri PM Singapura. Kalau di Malaysia dah kecoh kepoh satu dunia PH krjakan. Singapore need more young superhero like Amos Yee not like Budak Suman who come here buat menyemak saja...

Taiwan news melapurkan...

https://m.facebook.com/theonlinecitizen/videos/2684081375037574/?locale2=en_US

Taiwan news reports Ho Ching wife pf Prime Minister Lee Hsien Loong makes S$99 million as Executive Director and CEO of Temasek Holdings in one year

In a Taiwan news was reported that Mdm Ho Ching, wife of Prime Minister Lee Hsien Loong, earns about TWD2.1 billion (S$99 million) a year or about S$300,000 a day as Executive Director and Chief Executive Officer of Temasek Holdings.

Di Singapura tiada ruang untuk pemimpin Melayu dan ahli perniagaan Melayu diberi tempat dalam urusan rasmi kerajaan ultra kiasu Singapura..!? Tidak sama sekali..!!

Sebab mereka tak percaya kan orang Melayu yang tinggal di Singapura. Maka ini adakah kerajaan PN masih percayakan bangsa Jho Low ini bila berurusan secara rasmi dalam kerajaan.!?

Di mata bangsa Jho Low mereka menganggap Jho Low sebagai pejuang suci yang meruntuhkan kerajaan Melayu Islam.

Ada kah rakyat Malaysia kita ada kedengaran bangsa Jho Low di Malaysia dan Parti MCA, Parti DAP seperti Lim Kit Siang, Guan Eng, Tony Pua, Chin Tong, Teresa dll, mencemuh kerja kotor Jho Low.!?

PejWang PKR dan PAN gang Mat Sabu Mujahit Kalit Samat bersama gang oren masam yang tak tahu malu terkinja kinja mengharapkan sokongan DAP dan bangsa Jho Low ini.

Anonymous said...

"Alasan dadah, siapa tak kenal DAP? Ha Ha Ha.. Kita dengar pula apa kata barua tukang jilat juboq tak basuh..."

Kata2 kesat begini kah yg digunakan dlm bulan ramadan yg mulia, dan bagi org yg berpuasa?

Nampak sangat lah apa jenis perangai pemilik blog ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails