Tuesday, January 04, 2022

PAS Sabah gerakkan jentera hadapi banjir, Al-hamdulillah!

 

SANDAKAN: PAS Sabah telah menggerakkan jentera di seluruh negeri bagi menghadapi bencana banjir yang melanda beberapa daerah.

Pengerusi Khidmat Malaysia Sabah, Sahar Abdul Majid berkata, antara jentera yang digerakkan ialah Jabatan Amal Malaysia, Lajnah Kebajikan, Ameerah, Briged Muslimat dan beberapa agensi lain di bawah PAS negeri.

“Selain menggerakkan jentera untuk kerja-kerja pembersihan pasca banjir, kami juga menyerahkan bantuan bakul makanan kepada pihak yang terjejas disamping membuka tabung khas bagi membantu mangsa.

“Orang ramai yang berhajat untuk menyumbang boleh salurkan ke akaun Bank Islam PAS Negeri Sabah, nombor akaun 100161010082855 dengan rujukan Khidmat Malaysia,” ujarnya dalam kenyataan, semalam.

Dalam kesempatan itu juga, beliau mengingatkan rakyat Sabah agar sentiasa berwaspada susulan hujan berterusan yang boleh mengakibatkan berlakunya banjir dan segera berpindah ke tempat yang lebih selamat.

“Kami akan bekerja keras dan mempercepatkan menggerakkan misi bantuan di kawasan Pantai Barat yang melibatkan Pitas dan Kota Marudu serta di Segaliud dan Kinabatangan.

“Saya berharap agar rakyat yang terkesan dapat bersabar dengan ujian ini dan sentiasa berhati-hati menghadapi musibah ini,” tambahnya. – HARAKAHDAILY 4/1/2022

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails