Tuesday, September 28, 2021

"AS Tidak Boleh Sokong Organisasi Pengganas." -Amaran Presiden Turki.

 

1. "AS Tidak Boleh Sokong Organisasi Pengganas." -Amaran Erdogen.

Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan telah mengatakan bahawa sokongan senjata tidak boleh diberikan kepada organisasi pengganas.

"AS adalah anggota NATO. Kita adalah anggota NATO. Walaupun kita harus bersatu padu dalam NATO, organisasi pengganas tidak seharusnya mendapat sokongan dari sini," kata Ketua Negara Turki Erdogan.

Presiden Erdogan menjawab pertanyaan dari Margaret Brennan, tuan rumah rancangan "Face the Nation" di saluran televisyen Amerika CBS, di New York, Amerika Syarikat, di mana dia telah berkunjung ke Majlis Umum PBB ke-76 (PBB).

Dia bertindak balas terhadap sokongan yang diberikan oleh Amerika Syarikat kepada organisasi pengganas.

"Pertama sekali, sokongan bersenjata seperti itu tidak boleh diberikan kepada organisasi pengganas PKK / YPG / PYD," tegasnya.

"Apakah ada bukti bahawa senjata yang dibekalkan oleh Amerika Syarikat kepada kumpulan (pengganas) yang mereka anggap sebagai sekutu dalam memerangi DAESH digunakan untuk menentang Turki? Adakah kumpulan ini mengancam anda kerana sokongan AS?" Tanya Brennan.

"Saya menyatakan ini kepada Trump sendiri selama masa kerjanya. Banyak senjata, peluru, dan lain-lain datang ke wilayah (Syria, Iraq) dengan cara yang sama sekarang. Kami telah menjelaskan segala-galanya mengenainya. Melalui perkhidmatan perisikan kami, kami akan jelaskan dengan cara yang sama dalam proses berikutnya, tentu saja, ”jawabnya.

"Adakah anda memperkenalkan mereka kepada Presiden AS Joe Biden?" Tanya Brennan.

"Kami menyampaikan semua ini kepada pembicara kami. Ketua perisik saya sekarang menyampaikannya kepada pembicara dengan cara yang sama. Mulai sekarang, kami tidak akan teragak-agak untuk menyampaikannya kepada anda. Kerana ada fakta. AS adalah anggota NATO. Kita juga anggota NATO. Walaupun kita harus bersatu padu dalam NATO, organisasi pengganas tidak seharusnya mendapat sokongan dari sini. Kita juga mesti menyatakannya ", tegasnya.

2. SOLOTÜRK membuat persembahan ke2 mereka semalam di Malta International Airshow


Pasukan aerobatik Angkatan Udara Turki SOLOTÜRK membuat persembahan kedua semalam di Malta International Airshow, edisi ke-26 yang diadakan tahun ini.

Pasukan aerobatik Angkatan Udara Turki SOLOTÜRK membuat persembahan kedua semalam di Malta International Airshow, edisi ke-26 yang diadakan tahun ini.

Pasukan SOLOTÜRK melakukan penerbangan demonstrasi lain ke atas kota Buggiba dan Teluk St. Paul pada hari kedua Pameran Udara Antarabangsa, yang diadakan di pulau itu dari Malta pada bulan September setiap tahun.

Penonton sering bertepuk tangan dengan penuh perhatian mengikuti manuver SOLOTÜRK.

(IH)

2 comments:

Anonymous said...

Bajet 2022 : Rancangan Malaysia ke 12 perlu mengutamakan golongan pelapis muda yang berbakat, kreatif celik IT dan berinovasi. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam perlu kaji usia persaraan wajib kepada 55 tahun.

Beri peluang dan persediaan golongan muda mengisi kekosongan jawatan sektor awam dan swasta. Banyak perusahaan tutup, kadar pengangguran naik mendadak, gaji minimum RM1,200 sebulan pun tak tercapai, tiba-tiba nak pendapatan isi rumah purata sebulan RM10,000. Wow nak goreng pun agak agak la skett...!!

Mengisi konsep ‘keluarga Malaysia’. ‘Orang kaya wajar kena cukai lebih tinggi’. Kerajaan digesa kaji balik umur persaraan wajib pekerja kepada 55 tahun.

Fokus utama yang perlu diberikan perhatian oleh kerajaan adalah untuk membantu rakyat dan syarikat-syarikat kecil dan golongan bawahan pekerja swasta dan penjawat awam.

‘Orang kaya wajar kena cukai lebih tinggi’. Kerajaan perlu mempertimbangkan cadangan untuk mewujudkan cukai ‘durian runtuh’ kepada golongan kaya atau T20 dalam Belanjawan 2022 yang akan dibentangkan tidak lama lagi.

Masalah ekonomi tu satu hal. Yang jadi isu lebih besar, dengan sebegitu banyak masalah yang ada, tak kedengaran lagi pelan pemulihan yang mapan yang telah digariskan oleh kerajaan.

Sebab itu aku kata mimpi. Kalau bukan mimpi pun, menipu. Kenapa letak 2025? Supaya nanti bolehlah gosok cerita dongeng ini belakang pengundi bodoh untuk terus undi mereka.

Golongan muda adalah golongan celik IT. Golongan muda terdedah pada ilmu teknologi maklumat dan gabungan ketiga-tiga komponen komputer, komunikasi dan tahu-guna celik IT.

Golongan muda ini boleh meneroka idea idea baru, kreatif, berbakat dan mencipta banyak ruang ilmu baru dalam dunia IT kepada manusia dan organisasi untuk lebih produktif, berkesan dan umumnya berjaya.

Oleh itu, logiknya, ketiga-tiga komponen dan tenaga muda ini tidak boleh dipisahkan apabila berbicara tentang teknologi maklumat pada golongan muda celik IT ini.

Usah cerita 2025 la... Cerita yang dia, tiga bulan mendatang ini bagaimana mahu bantu rakyat survive. Itu dulu kemudian baru cerita yang jauh sikit. Baru nampak real

Seramai 40 ribu akan bersara pada umur 60 tahun. Sekiranya dikaji semula umur persaraab pada 55 tahun. Maka dua ratus ribu akan bersara dab kekosongan ini boleh diisi oleh golongan muda.

Kerajaan perlu segera tangani pekerja kontrak dan masa untuk dikaji semula umur persaraan wajib pada 55 tahun.

Tuntutan pelantikan tetap bagi semua pekerja kesihatan barisan hadapan, termasuklah doktor kontrak. SPA diminta kembalikan umur persaraan wajib kepada 55 - 56 tahun.

Anonymous said...

Cokai GST perlu dilaksanakan... kroni atok terdiri dari Chinese Clan tak boleh lari dah dng cokai GST tuhhh..

Afganistan pun dah ada cokai GST yg Mesia tak guna GST jangan guna otak usang palo bana punya pandangan dN fikiran lagi...

dah karat dah lusui... kikikiki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails