Friday, July 23, 2021

Beza: Turki edar daging korban, AS latih senjata kepada pengganas..

 

1. Bulan Sabit Merah Turki Edar Daging Korban kepada Beribu-ribu Keluarga di Afghanistan


Bulan Sabit Merah Turki mengedarkan daging korban kepada 5000 keluarga di Afghanistan sebagai sebahagian daripada organisasi korban 2021.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Delegasi Bulan Sabit Merah Turki ke Afghanistan, dilaporkan bahawa dalam lingkup organisasi korban 2021, di ibu kota Kabul, Jalalabad dan provinsi Lagman, dengan sokongan dan koordinasi Kedutaan Turki di Kabul, sejumlah 5 ribu keluarga diberi daging korban.

Kenyataan itu juga menekankan bahawa 35 ribu orang telah dijangkau di Afghanistan.


2. AS Terus Memberi Latihan Bersenjata Kepada Pengganas PKK/YPG

Pasukan gabungan diketuai oleh Amerika Syarikat (AS), yang aktif di wilayah yang diduduki oleh organisasi pengganas pemisah YPG / PKK di Syria, terus memberikan latihan bersenjata kepada organisasi pengganas.

Menurut maklumat yang diperoleh dari sumber tempatan, latihan bersenjata pasukan gabungan terhadap 400 pengganas YPG / PKK diadakan di Gunung Abdulaziz di Hasakah.

Dalam latihan selama 3 bulan, penggunaan senjata ringan, sederhana dan berat, dan kaedah menyerang dan menyusup ke kampung dijelaskan kepada pengganas.

Jumlah pengganas PKK / YPG yang dilatih oleh AS dalam 6 tahun telah meningkat kepada 25000.

Tentera Perancis, yang kini bertindak di bawah naungan AS di Syria, sering memberi latihan meriam kepada pengganas YPG / PKK.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah bezanya perjuangan membela dan menegakkan kebenaran yang disarankan oleh Islam seperti yang ditunjukkan oleh Turki, mengagihkan makanan kepada negara miskin. 

Bukan macam AS 'samseng dunia', penjajah, penghasut, yang memberi latihan bersenjata kepada pengganas PKK/YPG, bagi memecah-belahkan umat manusia.

Awas, di Malaysia pun ada spesis penghasut gaya begini? Lihat sendiri, siapa yang prihatin rakyat mengagihkan makanan kepada orang miskin di negara ini... Bukan seperti di Pulau Pinang yang meng'kelepet' wang agihan yang diperuntukkan kepada ADUNnya sendiri..  Hina sangat perangai mereka!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails