Wednesday, March 10, 2021

DAP ganti PAS perjuang RUU355? Kesian Kuda kepang bengong pecacai DAP!

 

PAS masih komited memperjuangkan RUU 355

KUALA LUMPUR: PAS masih lagi tidak sunyi daripada pelbagai tuduhan yang dilemparkan oleh musuh politiknya lebih lagi kini menjadi sebahagian daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Dituduh telah lari daripada dasar perjuangan apabila dikatakan parti itu kini sudah senyap berhubung Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016, atau RUU355 yang diperjuangkan sebelum ini.

Naib Presiden PAS, Senator Ustaz Idris Ahmad berkata parti itu tidak pernah lari daripada dasar perjuangan parti, malah sentiasa konsisten dalam memperjuangkan Islam di negara ini.

Katanya, PAS masih lagi komited memperjuangkan RUU355 supaya ia dapat direalisasikan.

“Isu RUU355 bukan isu PAS, ia isu umat Islam. PAS hanyalah berusaha untuk ke arah mewujudkan dan memperjuangkan perkara tersebut. Ia bukan soal untuk dipolitikkan.

“Selama 22 bulan PH memerintah, apa yang mereka telah buat selama ini? Sekurang-kurangnya Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Ahmad Marzuk Shaary telah menjawab pada 26 Nov 2020 terhadap soalan Ahli Parlimen Pasir Mas, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari berhubung perkara ini di Dewan Rakyat,” katanya dalam satu kenyataan, pada Selasa.

Menurutnya, berdasarkan jawapan yang diberikan difahami bahawa kerajaan telah pun membuat kerangka bagi RUU355 ini.

Jelas Idris, bukan RUU355 sahaja yang akan dilaksanakan, malahan hal berkaitan untuk mendaulatkan syariat Islam yang sesuai dengan peruntukan Perlembagaan turut akan dilakukan.

Beliau turut mempersoalkan kesungguhan pihak PH mendesak PAS untuk melaksanakan RUU355 akah telah mendapat kebenaran daripada DAP yang menjadi tonggak utama PH.

“Kita nak tanya mereka yang sibuk sangat mendesak PAS buat RUU355, dah minta kebenaran dengan DAP ke? DAP kan tonggak PH,” ujarnya.

“Bagi PAS, kita sentiasa konsisten memperjuangkan RUU355, tetap tegakkan hal ini kerana ini yang kita perjuangkan kita berpolitik untuk membawa bekal mati bukan bekal hidup,” jelasnya. – HARAKAHDAILY 10/3/2021

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Hari-hari ada komen dalam blog ini, perli seolah-oleh DAP ganti perjuangkan RUU355. Sehingga terpaksa dibuang banyak komen si bodoh bengong itu. Kesian kepada kuda kepang pecacai DAP yang sanggup menghina agamanya sendiri.

Sama seperti kita tidak boleh memaksa binatang lembu minum air yang diisi dalam baldi, ditekan tengkoknya paksa minum. Bayangkan, lembu itu meng'keras'kan tengkoknya, tak mahu minum juga.. Nak buat macam mana? Nak tunggu sampai lembu cerdik? Kalau cerdik, dia yang ternak manusia..

Sekian.

8 comments:

Anonymous said...

Soalan kepada ibnu hasyim.

Kenapa nak delete komen? Kalo berani memaki, kenalah jgk berani dimaki.

Kau betul aku salah said...

Woii walaon cepat woii..jangan dok meratib DAPDAPDAPDAP lagi kristian dah guna kalimah Allah takkan walaon bantah dlm ati je malu weh tercatat sejarah kalimah Allah diguna kristian zaman parti lobai memerintah aduii

Kau betul aku salah said...

22 bulan PH perintah sekurang²nya cabutan judi jadi 8 kali sahaja. Zaman parti lobai? 22 kali. Dam lobai dan walaun cuma tertunduk malu sbb takut dgn abang busat

Anonymous said...

HARAM undi PAS !

(Fatwa terbaru Hadi ha ha ha )

Anonymous said...

Apakah tindakan pemimpin-pemimpin Melayu kalimah Allah, Kaabah dll boleh diguna agama lain?

Dimana suara Anwar Ibrahim Tun Mahathir dan parti-parti politik seperti PAS, UMNO, Bersatu yang majoriti pemimpinnya adalah Melayu beragama Islam ? Apakah tindakbalas dari Raja-Raja Melayu selaku ketua agama Islam didalam negara yang berpegang kepada agama Islam sebagai agama rasminya. Lets PAS lead...
Harap pejuang pluralisma dan COMANGO anak beranak mme jahanam Isle lagi

lets PAS become Prime Minister...

Anonymous said...

Wah seronok nye kau.. klu ko isle apa peranan ko sbgi isle..!?

Anonymous said...

Apa lg..suruh mudin letak jawatan la. Paksa kabinet naikkan hadi jd pm. Team korg jgk kan..kah355x!

Anonymous said...

5 tahun RUU 355.... RUU paling lama dlm dunia yg blm diluluskan walopun ada kuasa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails