Thursday, March 11, 2021

Guan Eng beri keterangan: Air tenang jangan disangka tiada buaya?

 

LIM Guan Eng (kiri) ditemani RSN Rayer hadir di IPD Timur Laut bagi memberi keterangan. FOTO Danial Saad

Guan Eng beri keterangan kepada polis [METROTV]

Georgetown: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini hadir memberi keterangan kepada polis berhubung kenyataan bersama Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) mengenai pelaksanaan darurat yang dibuat pada 12 Jan lalu.

Lim yang ditemani peguamnya RSN Rayer tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di sini pada 11.25 pagi dan selesai memberi keterangan kira-kira sejam kemudian.

Rayer berkata, Lim yang juga Ahli Parlimen Bagan memberikan kerjasama penuh dalam siasatan yang dijalankan dan keterangan diambil oleh pegawai polis dari Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman.

"Kami memberikan kerjasama penuh kepada pegawai polis dan beliau (pegawai polis) juga memaklumkan telah selesai mengambil keterangan saudara Lim Guan Eng hari ini.

"Keterangan diambil bagi membantu siasatan kes itu dibuat mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKMM) 1998, " katanya kepada pemberita di perkarangan IPD selepas Lim memberi keterangan.

Polis sebelum ini mengesahkan membuka kertas siasatan berhubung kenyataan bersama Majlis Presiden (PH) itu yang didakwa mempersoalkan keputusan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengusulkan pelaksanaan darurat di seluruh negara bagi menangani wabak Covid-19.

Selain Lim, kenyataan itu turut dikeluarkan dua lagi pemimpin pembangkang iaitu Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Parti Amanah Mohamad Sabu.

Sebelum ini, polis turut mengambil keterangan Anwar bagi membantu siasatan kes sama di Ibu pejabat PKR di Kuala Lumpur pada 26 Feb lepas manakala Mohamad Sabu dijangka memberi keterangan esok.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pepatah ada mengatakan, air tenang jangan disangka tiada buaya?


BERNAMA

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails