Monday, November 16, 2020

Suri rumah manfaat aktiviti pertanian bandar

 

KUALA TERENGGANU: Suri rumah yang tinggal di kawasan bandar juga boleh mengisi masa lapang dengan aktiviti pertanian bandar.

Adun Wanita Terengganu, Zuraida Mohd Nor berkata, biarpun tidak mempunyai tanah pertanian yang namun boleh diusahakan di laman rumah masing-masing.

“Pertanian bandar boleh membantu dalam penghasilan sayur-sayuran secara lebih mudah dengan usaha sendiri.

“Di samping itu boleh mendatangkan hasil pendapatan sampingan bagi membantu suami,” katanya selepas menerima kunjungan ahli jawatankuasa Lajnah Asas Tani dan Alam Sekitar Kuala Terengganu di rumahnya di Kampung Sungai Rengas semalam.

Beliau yang juga Timbalan Ketua Muslimat PAS Kuala Terengganu berkata, Yayasan Pembangunan Keluarga (YPK) menyediakan kursus kraftangan sulaman tampal daripada perca kain yang boleh dimanfaatkan surirumah. – HARAKAHDAILY 12/11/2020

Hibur Hibur Sikit: Album 4

9 comments:

Anonymous said...

G Ganu perlu bergerak diluar kotak dlm acuan Islam Mazhad Shafie n kepakaran profesional Islam harus ingat Ganu pernah gemilang semasa Gabungan Sultan Zaibal Abidin n Tok Ku Paloh

Anonymous said...

Puak kafir harbi biaDAP dan khadam RBA dan khadam liberal mereka adalah puak ultra-rasis lidah biawak yang mengamalkan double standard iaitu memaksa kerajaan menerima tuntutan rasis mereka tetapi pada masa yang sama mereka menghina raja-raja Melayu, menghina budaya kaum majoriti Melayu seperti baju Melayu , tulisan jawi dll dan mereka mahu menghapuskan hak kaum Melayu Islam.

Untuk survival parti islam, kita perlu Bersatu padu mengecam babi babi puak celaka panDap parti yang kapir ni dari menjatuhkan islam neraka jahanam tempat mereka. Mari kita pas gempur puak haram ni.

Anonymous said...

Tanah melayu pernah gemilang sebelum penjajahan. Kembalikan kegemilangan itu di bawah pemerintahan. Penjajahan berkesan memprogram orang melayu jadi lemah, malasan bergantong harap. Perlu bangkit semula dengan mengenepikan kepentingn peribadi wakil rakyat yg dipilih.

Anonymous said...

Semua pemimpin yg mengaku Islam yg Beriman perlu INGAT segala yg anda lakukan setelah dipilih rakyat akan terletak dibahu jemala anda,,, diperlihat di PM nantiiiii !!!

Anonymous said...

Perenggan kedua itu jelas ditulis oleh RBA 2:43 yang sedang menyamar sebagai ahli pas untuk menfitnah parti Islam PAS.

Inilah taktik kotor yang sedang digunakan oleh puak RBA untuk menipu orang ramai supaya mereka bersimpati dengan parti kafir harbi biaDAP.

Anonymous said...

Semua pemimpin munafik liberal yang bersekongkol dengan puak kafir harbi roket yang memusuhi Islam akan dihumban ke neraka dan mereka kekal didalamnya.

Anonymous said...

Zaman PH
Perdana menteri : PPBM
Dikatakan Dap memerintah

Zaman PN
Perdana menteri : PPBM
Pun dikatakan suma salah Dap/kapir harbi

So apa masalah sebenarnya puak2 suci ni???

Anonymous said...

Maaf bukan tujuan mkritik saya ambil cth cukuplah G Ganu meletak 2 Org TCS dlm pengurusan Bola yg telah diSwasta sbg CEO n COO itu menerusjan amalan di Zaman UMNO,G neg harus memisahkan tjwb itu secara SWASTA bukan GLC atau anak syarikat ikutlah G Johor,Kedah n Kelate

Anonymous said...

Masalah sebenar bila Si Islam msh cuba mburukkan sesama Islam tanpa ada rasa kasih sayang sesama islam , Lebih baik bbaik
dgn kafir dr mencari titik persaudaraan Islam.,,benci kpd org lsin itu kebih dlm n sanggup cemolok dgn kafir,,,seolah2 Islam PH lebih rela disembahyang si kafir

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails