Tuesday, September 22, 2020

Sabah membimbangkan, laporan pandemik COVID-19 -Norsiah Bongsu

 

 
Kerajaan Sabah dilihat tiada upaya tangani COVID-19

SABAH semakin membimbangkan, laporan pandemik COVID-19 semakin hari semakin meningkat dan sudah menular dalam kalangan masyarakat.

Tawau dan Lahad Datu telah dikategorikan sebagai Zon Merah, mengikut laporan yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) pada 20 September menyatakan terdapat 36 kes baharu dilaporkan di Sabah daripada 52 kes keseluruhan Malaysia.

Daripada 36 kes tersebut, 26 kes adalah warganegara Malaysia dan 14 kes adalah bukan warganegara. Perkara ini semakin merisaukan rakyat Sabah secara keseluruhannya dan menjadi kebimbangan para pengundi yang akan turun mengundi pada 26 September ini.

Hari pengundian semakin hampir, kerajaan sementara yang ada sekarang tidak boleh membuat keputusan untuk menyelesaikan kemelut ini, maka saya menyeru kepada semua rakyat Sabah agar sentiasa menjaga kesihatan dan mematuhi SOP yang digariskan oleh SPR semasa turun mengundi sekali gus dapat memilih pemimpin yang benar-benar prihatin dengan kesengsaraan rakyat Sabah.

Saya berharap kepada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) agar dapat memperketatkan lagi prosedur operasi standard (SOP) sepanjang hari berkempen sehingga hari pengundian nanti. Buat para petugas kempen dan khususnya ahli PAS hendaklah sentiasa berwaspada dan mengamalkan norma baharu yang disarankan oleh pihak KKM serta berhati-hati sepanjang masa.

Saranan ini bagi mengelak pertambahan kes COVID-19 akibat daripada aktiviti pergerakan sepanjang proses Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah ini berlangsung. Petugas barisan hadapan kita sedang bertungkus lumus merawat dan menyelamatkan rakyat Sabah, kita juga perlu membantu barisan hadapan kita bagi mengekang penularan ini. 

Terima kasih kepada semua kakitangan barisan hadapan di atas penat lelah kalian dalam membendung penularan wabak COVID-19. Saya mendoakan agar seluruh rakyat Sabah terhindar daripada wabak COVID-19 yang kian menular.

NORSAH BONGSU
Ketua
Dewan Muslimat PAS Negeri Sabah
21 September 2020 – HARAKAHDAILY 21/9/2020

Hibur Hibur Sikit

4 comments:

Anonymous said...

Telah viral foto 2 orang khadam BN PN MN berpakaian serba hijau PAS terhangguk hangguk merafak sembah di hadapan tokong MCA wee ka siong di sabah

betapa hinanya bila Islam diperHAMBAkan oleh kafir MCA yg cuma 2 kerusi di Parlimen Malaysia berbanding PAS 18 kerusi namun tidak diberi 1 kerusi pon di sabah.

PAS kini buta mata buta hati dek kilauan HABUAN DUNIAWI

innalillahiwinnalillahirajiuuunnnn....................

Anonymous said...

Kepada RBA M'sia..

Jawab Ini dulu baru meroyan!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masuk masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Unknown said...

RBA..kafir menyamar islam...laknat keatas kamu wahai rba

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party 10:14 sedang menyamar sebagai orang Islam untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam kerana Dajjal Action Party dan hamba abdinya menyedari parti Islam berpotensi untuk menyatu-padukan umat Islam dan menghalang matlamat jahat musuh Islam untuk memerintah negara umat Islam dan menindas Islam dan umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails