Friday, September 25, 2020

Menghina ATM&PDRM adalah menghina Raja-raja. -Presiden KERABAT

 

Pemimpin WARISAN biadab dan angkuh wajar disingkir

SIKAP keanak-anakan pimpinan WARISAN yang bercita ganas ingin tawan Sabah dengan rakus memperlekehkan pengorbanan ATM dan PDRM adalah cerminan keruntuhan akhlak dan jati diri mereka sebagai anak bangsa Sabah.

Walhal, ribuan veteran anak Sabah dan Sarawak adalah jentera tempur ATM luar biasa keunggulan dan kehebatannya di medan tempur. Saya dilatih oleh ramai Jurulatih wibawa anak jati Borneo seperti PW 1 Tamaning dan PW 1 Tamadun. OC saya semasa di SPK (Sekolah Pegawai Kadet, Sebatang Karah Port Dickson) tahun 1980 ialah Mejar Mohamad Ibrahim orang Sarawak.

Dato’ Kanang anak Langkau orang Borneo adalah pahlawan terbilang. Isu Lahad Datu mengorbankan ramai nyawa perajurit negara. Malah ramai anggota ATM dan PDRM telah terkorban di bumi Sabah dan Sarawak menentang pencerobohan pengganas dan lanun sepanjang perairan Laut Cina Selatan.

Hakikatnya, pemimpin politik yang buta fakta dan membina emosi membenci ATM dan PDRM adalah ibarat biawak yang gemar makan bangkai. Tubuhnya busuk, makanannya busuk, namun lidah tetap bercabang menjelir kotor. Jauhilah pimpinan ala biawak lidah bercabang ini dari menjadi pimpinan Sabah.

Sebagai pimpinan veteran kebangsaan saya tampil bersuara mewakili semua 306,000 orang veteran dan keluarga mereka di seluruh Malaysia mengesa agar pemimpin politik ini segera mengadap Panglima Angkatan Tentera dan Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Agong merafak sembah mohon taubat dan kemaafan kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya waris-waris, balu-balu dan anak-anak perajurit yang terkorban.

Perbuatan beliau sangat biadab, tidak bertamadun dan kurang ajar. Menghina ATM dan PDRM adalah menghina Raja-raja Melayu seperti yang termaktub dalam Perlembagaan. Perajurit ini adalah Tentera dan Polis Diraja, mereka adalah “King Soldier”. Yang di-Pertuan Agong adalah pimpinan tertinggi ATM termaktub dalam Perlembagaan Negara. Mereka telah menghina Ketua Negara berdaulat ini.

Kebebasan bersuara bukan bermakna kita boleh biadab dan celupar melulu serta hilang kesopanan dan kesusilaan, tetapi hakikatnya inilah mencerminkan keangkuhan dan akhlak yang telah tercemar.

LT KOL TUDM (B) HAJI MOHD NAZARI HAJI MOKHTAR
Presiden Sekretariat Kebajikan Rangkaian Bekas Angkatan Tentera (KERABAT) Malaysia 
 HARAKAHDAILY 23/9/2020

Hibur Hibur Sikit

2 comments:

Anonymous said...

Kepada RBA M'sia yang takut berdepan hujah

Jawab Ini dulu baru meroyan!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masuk masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

Saya pernah dilatih oleh Sekolah Pegawai Kadet, Sebatang Karah Port Dickson di waktu saya menjadi pegawai kadet dahulu.

Sekarang semua kenangan manis dan pahit getir masih terpahat di hati. Sekolah itu sudah tidak wujud sekarang. Yang tinggal hanyalah kenangan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails