Thursday, September 24, 2020

Memalukan Umat! M'sia ke-7 di dunia, dalam carta ciapan K-pop di Twitter

 

HALAMAN HIBURAN

Malaysia duduki tangga ke-7 carta negara untuk ciapan K-pop di Twitter

Kuala Lumpur: Malaysia menduduki tempat ketujuh carta negara paling kerap ciap mengenai topik K-Pop di seluruh dunia menerusi rekod dikeluarkan Twitter dengan kerjasama K-Pop Radar, semalam.

Thailand mendahului di tempat pertama, diikuti Korea Selatan, Indonesia, Filipina, Amerika Syarikat, dan Brazil. Manakala, menyusul selepas Malaysia adalah Jepun, Mexico, Argentina.

Carta itu dikeluarkan untuk julung kalinya bersempena menyambut ulang tahun ke-10 komuniti K-Pop global berserta kejayaan #KPopTwitter di platform media sosial terbabit.

Data terbabit dikumpulkan daripada lebih 6.1 billion ciapan berkaitan K-Pop yang direkodkan Twitter sepanjang dari 1 Julai, 2019 hingga 30 Jun tahun ini.

Menerusi carta itu, kumpulan BTS berada di tempat pertama paling banyak diciap di Malaysia. Kemudian, diikuti EXO, BLACKPINK, TWICE, TXT, SEVENTEEN, GOT7, ATEEZ, Stray Kids, dan NU'EST.

Untuk meraikannya, Twitter turut menganjurkan acara virtual Decade of #KPopTwitter dengan menjemput artis Korea Selatan terkenal. Mereka termasuk Sunmi (bekas Wonder Girls), Kihyun dan Hyungwon (MONSTA X) dan Bang Chan (Stray Kids). -(MyMetro)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sungguh memalukan, dalam dunia hiburan ciapan k-pop di Twitter, negara umat Islam terbesar di dunia iaitu Indonesia, berada di tangga ke 3. Dan Malaysia di tangga ke 5. Umat Islam sudah dihanyutkan oleh kegilaan k-pop?

Hibur Hibur Sikit

9 comments:

skypin said...

Bagun bangun. Masih tdo ke apa. Orng mly bukan 100% islam

Anonymous said...

mana RBA ?
menyorok ke...

dulu kata macam2
sekarang membisu
nak ampu DSAI ke demi sekupang dua....

Anonymous said...

deme lo ni (RBA) berebut2 nak jilat punggung Anwar
ado yg terbalik 365 darjah, skrg dok memuji Anwar

Anonymous said...

Jangan tido. Yg baki tu datang kemudian. Penjajah yg bawa.

Anonymous said...

Aura Anwar dah menyerang, ada MP Pas akan beraloih arah...

Anonymous said...

Day beralih ke dari jilat punggung Gian End ke pungkok Anu ar.. Hiiiiiiiii jijik..

Anonymous said...

Bangun-bangun. Masih tdo ke apa. Puak Dajjal Action Party adalah pendatang asing di zaman penjajahan British dan sekarang mereka telah menjadi parasit yang telah menghina Islam dan menindas penduduk asal dan mengancam keselamatan negara.

Anonymous said...

RBA mabuk todi.

Anonymous said...

Semua ahli pas sokong dsai. Dalam mimpi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails