Saturday, January 11, 2020

Tangkap 200 Kanak Palestin. Tiada Kait Syiah Pun!


BAITULMAQDIS, 14 Jamadilawal 1441H, Jumaat – Sekurang-kurangnya 200 kanak-kanak Palestin di Baitulmaqdis ditahan tentera pengganas Israel sejak beberapa bulan lalu.
Menurut data daripada Pertubuhan Hak-Hak Sivil Israel (ACRI), lebih 600 penduduk ditangkap sejak rejim berkenaan melancarkan serbuan di kawasan kejiranan Issawiya, di mana satu pertiga daripada mereka adalah kanak-kanak bawah umur.
Laporan itu mendakwa, serbuan berkenaan dikategorikan sebagai ‘pelanggaran hak’ kanak-kanak, termasuk menggunakan kekerasan, penangkapan pada waktu malam dan mengheret mereka dalam kereta ronda dengan ugutan serta diikat tangan.
ACRI berkata, polis Israel secara sistematik melanggar hak kanak-kanak di Issawiya, selain melaksanakan undang-undang yang membenarkan polis tidak mematuhi peraturan dalam kes-kes melampau.
Laporan itu turut merujuk beberapa contoh, termasuk penangkapan seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun tiga minggu lalu.
“Pegawai polis mengheretnya ke dalam kereta ronda, dan membawanya ke balai polis. Klip video penangkapan itu tersebar di media sosial, yang memaparkan mangsa dalam keadaan ketakutan dan cemas,” kata laporan itu.
Apabila bapa kanak-kanak itu tiba di balai polis, dia dimaklumkan bahawa anaknya ditangkap kerana telah melemparkan batu.
“Polis tunjukkan video mengatakan itu anak saya, dan saya memberitahunya ia bukan dia (anaknya). Tidak lama kemudian barulah mereka menyedari dan membebaskan anak saya,” kata Samar, bapa kepada kanak-kanak berkenaan.
Difahamkan, tindakan pasukan polis Israel di Issawiya sejak beberapa bulan lalu telah mencetuskan ketegangan dengan ratusan insiden rusuhan di terhadap orang awam dan pasukan keselamatan.- Agensi
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dalam memperluaskan penjajahan negara haram Yahudi Israel di bumi Arab, Israel-AS terus menangkap 200 kanak-kanak Palestin lagi. Tidak kira samada Sunni atau Syiah lagi, selagi mereka mengucap kalimah syahadah.  

2 comments:

Anonymous said...

Kenapa Ibnu mengagungkan Syiah.
Jangan menyesal bila dah mati, tiada gunanya bilamana disumbat dalam neraka jahannam!

Uncle Sam (USA) + Syiah (Iran) + Wahabi = adalah anak cucu Israel.

cik minah said...

Buktikan Ibnu Hasyim Syiah atau Wahabi?
Jangan2 tuduhan itu berbalik kpd kamu.
Seneng sangat kamu masuk neraka..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails