Thursday, January 09, 2020

Konflik Iran-AS Dibimbangi Pengaruhi Piala Super Spanyol.

Intip Latihan Real Madrid Jelang Lawan Valencia di Jeddah
SUKAN
Jeddah: Arab Saudi cukup waspada menghadapi kemungkinan buruk dari konflik antara Amerika Syarikat (AS) dengan Iran beberapa hari ini. Konflik kedua negara dibimbangi dapat memengaruhi pertandingan Piala Super Spanyol.

Piala Super Sepanyol diikuti empat kelab dan bakal bermula dengan Valencia vs Real Madrid. Sedangkan aroma perang sudah di awang-awang kerana Iran membalas serangan AS yang menewaskan salah satu jenderal perang mereka.


Arab Saudi seperti diketahui mempunyai hubungan dekat dengan AS. Maka itu, negara kaya minyak ini boleh menjadi salah satu sasaran serangan Iran.


Selain Piala Super Sepanyol, Reli Dakar juga sedang berlangsung di Arab Saudi. Kedua peristiwa ini terancam bahaya, apalagi Iran mengancam serang Arab Saudi jika bantu AS.


Garis keras Iran, RT sudah mengenali sekitar 104 posisi yang dapat dijadikan sasaran di Timur Tengah. Kalau AS berbuat kesalahan, tempat-tempat itu akan diserang.




Lihat Sebelum Ini...

1 comment:

Unknown said...

Macam takde akal dan iman... Sepatutnya bimbang kesan perang tu pada orang awam yg terjejas dan menderita, kemusnahan, kematian.. Ini risau pasal pada perlawanan bola??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails