Monday, January 06, 2020

DAP Menang, Bagaimana Melayu/Islam Dalam PH? Apa Komen Dr Kamarul Zaman..

Hasil carian imej untuk guan eng dabik dada
LGE dabik dada DAP menang dalam Kabinet  

BANGGA sekali nampaknya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, menobatkan diri dan partinya sebagai pejuang Cina.

Padahal yang dia lawan dan dia menang itu adalah rakan-rakan dalam kerajaan dan pakatan yang dianggotai olehnya sendiri.

Padahal tindakannya ini akan menguatkan lagi persepsi bahawa dia dan partinya adalah Cauvinis Cina yang anti perpaduan.

Padahal tindakannya ini akan menguatkan lagi persepsi bahawa kerajaan dan pakatan yang dianggotai olehnya didominasi olehnya.

Inilah kata-kata berunsur riak dan bongkak Lim Guan Eng yang disiarkan oleh akhbar Cina, Oriental Daily, semalam, 1 Januari 2020:

(1)     “Kalau bukan kerana DAP, mana mungkin tulisan Jawi yang wajib di sekolah-sekolah Cina boleh jadi pilihan, mana mungkin tulisan Jawi yang 6 muka surat di sekolah-sekolah Cina boleh jadi 3 muka surat, dan mana mungkin PIBG di sekolah-sekolah Cina boleh tentukan sama ada pelajar perlu belajar tulisan Jawi atau tidak?”

(2)     “Kalau bukan kerana DAP, mana mungkin dana kerajaan untuk sekolah-sekolah Cina ditambah, mana mungkin sekolah-sekolah persendirian Cina boleh dapat dana kerajaan, dan mana mungkin dana kerajaan ini boleh diagih sama tahun dengan tahun ia diluluskan?”

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF  HARAKAHDAILY 5/1/2020


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Maka bergembiralah 'balaci-balaci' seperti dalam kisah politik semut dari Al-Quran.. hanya menunggu beras tumpah.. ha ha ha..

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha

Tumpang gelak..

Ha ha ha

Anonymous said...

8 JANUARY 2020, Anwar Gathers ‘Celeb Muslim Scholars’ To Counter Dr Mahathir’s KL Summit

IIIT institute is to be funded by Saudi donors and has long been linked to Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood), the pan-Arabian Islamist movement seen as the more “progressive offshoot” of "Wahhabism" the strand of Islam practised in Saudi Arabia.

IIIT is a "US-based Muslim institute" whose members include university academics long associated with Anwar, who now chairs the institute.

The Taha Jabir Al-Alwani and the "Ismail al Faruqi" Libraries of the International Institute of Islamic Thought (IIIT) provide students, faculty, and researchers

(Pembunuhan Prof. Ismail Al-Faruqi Ada Kaitan dengan Kegiatan Homoseksual?

Anda kenal Prof. Ismail Faruqi?

Beliau juga bertanggungjawab mengasaskan dan mempengerusikan Program Pengajian Islam di Temple University di samping menubuhkan Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) yang berpangkalan di Amerika Syarikat.

Pada 27 Mei 1986, beliau bersama isteri dan seorang anak perempuannya telah diserang di rumah mereka di Wyncote, Pennsylvania, oleh salah seorang pelajarnya, Joseph Louis Young yang ketika itu baru sahaja memeluk Islam. Dalam serangan tersebut, Prof. Ismail Faruqi dan isteri telah terbunuh manakala anak perempuan mereka selamat tetapi menerima 200 jahitan.

Namun, sekurang-kurangnya tiga orang penulis dan wartawan yang menyiasat kes tersebut membuat analisa dan kesimpulan yang senada. Berdasarkan kenyataan pihak polis Philadelphia dan rekod saksi semasa perbicaraan di Mahkamah Montgomery County, mereka mendapati Prof. Ismail Faruqi dan keluarga diserang oleh tertuduh kerana menggalakkan dan "memaksa para pelajarnya melakukan aktiviti homoseksual" bagi mendapatkan biasiswa di Temple University.

Amy S. Rosenberg, seorang wartawan dari Philadelphia Inquirer, melaporkan bahawa Joseph Louis Young telah membuat pengakuan bertulis kepada pihak polis Philadelphia mengatakan dia terpaksa membunuh keluarga Al Faruqi kerana mereka mendorong amalan homoseksual dalam kalangan pelajarnya dari Malaysia.

Bridgett M. Davis, wartawan dari Philadelphia Inquirer pada 8 Julai 1987 melaporkan Ismail Faruqi, mentor kepada John Esposito dibunuh kerana aktiviti homoseksual

Anwar Ibrahim has gathered a group of Muslim scholars seen as more “theologically aligned” with Saudi Arabia for an international conference in Kuala Lumpur this month, viewed as the PKR chief’s response to the KL Summit shunned by Riyadh and its allies.

Tujuan kami membuat pendedahan ini di sini bukanlah untuk mengaibkan mana-mana pihak melainkan untuk berkongsi pengajaran.

Produk intelektual Orientalis Islamis Amerika. Almarhum Ismail Al Faruqi (Universiti Temple), John Esposito dan Anwar (Universiti Georgetown).

Almarhum Ismail Faruqi telah mati dibunuh. Menurut laporan akhbar Philadelphia Inquirer bertarikh 11 Julai 1987, Yusuf Ali (tertuduh yang didakwa membunuh) memberi keterangan dalam mahkamah bahwa dia terpaksa membunuh Al Faruqi kerana beliau terlibat mendorong kegiatan "homoseksual" di kalangan para pelajarnya, di Universiti Temple.

Georgetown Universiti di sini Nurul menyambung pelajaranya. Universiti ini pula terkenal sebagai universiti mengkaderkan pemikiran orientalis pemimpin Islam diseluruh dunia.

Hubungan Anwar dengan orientalis tidak dapat disangkal lagi, terutamanya dengan John L Esposito dan John O Voll.

Hubungan Anwar dan John Esposito bermula dari 1980-an lagi melalui perantaan almarhum Ismail al Faruqi, kerana Esposito merupakan anak buah kepada Al Faruqi di Temple University.

Malah Al Faruqi merupakan pendorong Esposito untuk mendalami 'pengajian Islam' dan menumpukan perbandingan antara Kristian dan Islam

Pengajaran nya adakah Brader Anwar Bin Ibrahim masih perjuangkan LGBT GAY dan PLURALISMA masih jadi ikutannya..!!??

Ini kah PM ke 8 yang kita mahukan..!??

FormulaElakDiBangangUlangKali = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails