Tuesday, December 03, 2019

Roz, Wanita Saudi Pertama Jadi Bintang Iklan. Juga Tempah Tiket Ke Sana?

Rozana, Wanita Arab Saudi Pertama yang Jadi Bintang Iklan Victoria's Secret
HALAMAN HIBURAN
Sambungan dari 
IHKL: Siapa yang tak kenal brand Victoria's Secret? Retail pakaian dalam terbesar di AS yang memiliki toko di berbagai belahan dunia. 

Victoria's Secret juga dikenal dengan model-model yang kononnya cantik dan seksi. Seiring dengan perkembangan zaman dan tren, model Victoria's Secret tampil memperagakan produk lingerie retail tersebut yang semakin beragam. 

Pada fashion show 2018, Victoria's Secret pertamakalinya menampilkan model vitiligo. Sebelumnya sejumlah model Asia juga melakoni debut atau penampilan sulungnya, di show tahunan Victoria's Secret.

Pada pertengahan 2019 ini pun Victoria's Secret melakukan hal berbeda. Retailer yang berdiri sejak 1977 itu untuk pertamakalinya menggandeng model asal Arab Saudi. Dia adalah Rozana atau akrab disapa Roz.
Hasil carian imej untuk Rozana Dari saudi Arabia
Rozana, Wanita Arab Saudi Pertama yang Jadi Bintang Iklan Victoria's SecretRoz (Gambar) merupakan model dan influencer asal Arab Saudi yang memiliki lebih dari 10 juta pengikut di Instagram. Majalah Harper's Bazaar menulis, Roz merupakan wanita pertama di Arab Saudi yang menjadi bintang iklan kempen Victoria's Secret. Aksi Roz menjadi bintang iklan Victoria's Secret diangkatt ke akun Instagramnya. 

Wanita 27 tahun kelahiran Riyadh itu bergaya memakai pakaian sukan  berwarna oranye dan hitam yang datang dari label PINK, lini pakaian  khusus wanita muda dari Victoria's Secret. Roz yang kini tinggal di Los Angeles sebelumnya sudah pernah bekerjasama dengan brand kecantikan internasional seperti Maybelline, bersama Gigi Hadid. Roz pun berpose bersama Gigi dalam peluncuran koleksi makeup terbaru Maybeline di New York beberapa waktu lalu.

Roz pindah dari Arab Saudi ke AS untuk belajar dezain interior. Di sana dia berkecimpong dalam dunia fashion, kecantikan dan terjerumus dalam serangkaian fashion show, yang tidak syarie. Dia bekerjasama dengan sejumlah brand dunia. Selain Maybeline dan Victoria's Secret, Roz menjadi brand ambassador Guess.

Adakah aktiviti-aktiviti ini sama juga dengan Ghaliah Amin sebelum ini, yang kononnya patut disyukuri? Atau juga sebagai suatu proses penempahan tiket-tiket tempat tinggal di neraka?

Atau sama tarafnya seperti anjing ini..
Ini Coconut, Anjing Selebgram yang Gajinya Lebih Besar dari Rp 8 Juta
Ini Coconut, Anjing Selebgram yang Gajinya Lebih Besar dari Rp 8 Juta
Anjing ini sangat populer di Instagram. Namanya Coconut Rice Bear, punya ratusan ribu penggemar, yang beroleh gaji lumayan. Coconut merupakan anjing Samoyed asal San Francisco, California. Ia tinggal bersama majikannya, memiliki 360 ribu follower di Instagram dan 389 ribu fans di TikTok, yang membuatnya jadi selebgram binatang dan bintang iklan.

Wallahu 'aklam!

Lihat lagi..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E Buku IH-120: Cara Fikir Salah Artis (2)

E Buku IH-120: Cara Fikir Salah Artis (2)

Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini..

E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails