Friday, December 06, 2019

DR M Benarkan DAP&PKR Bincang Tukar Perlembagaan M'sia.


Usaha Berterusan PH Untuk Hapuskan Kedaulatan Undang-Undang Syariah

DR. Mahathir telah benarkan DAP dan PKR membincangkan untuk menukar Perlembagaan Malaysia…

Sekali lagi Dr. Mahathir, di gunakan sebagai patung dalam usaha DAP dan PKR bagi menghapuskan Undang-Undang Syariah melalui pemindaan Perlembagaan Persekutuan… 

Niat yang tersirat dalam cadangan pindaan Perlembagaan Persekutuan ini akan menyebabkan Undang-undang Syariah di negara ini akan di hapuskan… IRF Cadang Hapus Undang-Undang Syariah Melalui Pindaan Perlembagaan. 

Dr. Farouk Musa dari Islamic Renaissance Front (IRF) membentangkan cadangan untuk mengubah serta menghapuskan kuasa Undang-Undang Syariah melalui pindaan terhadap Jadual ke Sembilan Perlembagaan Persekutuan…

Menurutnya, apparatus kerajaan tidak perlu untuk mengawal dosa-dosa peribadi melalui undang-undang… Orang Islam bebas melakukan apa sahaja tanpa di kawal oleh hukum syarak… Beliau membentangkan perancangan tersebut dalam satu pertemuan dengan kumpulan World Movement For Democracy yg mengadakan sesi pertemuan di Hilton, Kuala Lumpur… 

Turut kelihatan hadir ialah Tian Chua (Pegawai Khas Menteri Kerja Raya), Cynthia Gabriel dari C4, Steven Gan (Malaysiakini) dan beberapa penggerak NGO yg lain…

Setelah ICERD mereka gagal, setelah Statut Rom mereka gagal, hari ini, PH sekali lagi mencuba untuk melenyapkan Islam di Malaysia melalui pindaan Perlembagaan Negara, Undang-undang Syariah melalui kerajaan Negeri akan di hapuskan… 

Rakyat Malaysia dan umat Islam secara khususnya harus sedar, adakah kita sanggup untuk melihat kemusnahan ini di lakukan di depan mata kita? Masyarakat Melayu Islam harus sedar, banyak implikasi yang menggugat kedaulatan dan kedudukan Islam sebagai ugama rasmi Malaysia akan berlaku sekiranya perancangan untuk menghapuskan Undang-Undang Syariah benar-benar menjadi kenyataan…

Dalam undang-undang Malaysia yang sedia ada, tiada peruntukan undang-undang yang membolehkan mana-mana individu Islam yang berumur 18 tahun ke atas murtad, di ambil tindakan…

Ini terbukti dalam kes Lina Joy dan beberapa kes murtad lain yang berkaitan dengan perkahwinan antara lelaki atau perempuan Islam dengan pasangan mereka yang bukan berugama Islam…

Dalam peruntukan Undang-Undang Syariah, lelaki atau perempuan yang bukan Islam, sekiranya mahu berkahwin dengan mana-mana lelaki atau perempuan Islam, maka mereka di kehendaki menukar ugama mereka kepada ugama Islam sebelum Mahkamah Syariah membenarkan perkahwinan mereka…

Namun ianya tidak ada dalam mana-mana peruntukan Undang-Undang Sivil di Malaysia.. Itu hanyalah sebahagian contoh dari kesan dan ancaman kepada kedaulatan Ugama Islam, sekiranya usaha yang sedang mereka jalankan berjaya…

Banyak lagi ancaman kepada kedaulatan Ugama Islam yang akan berlaku sekiranya masyarakat Melayu Islam masih lagi tidur dan mengambil sikap tidak apa atau tidak mahu campur tangan dalam usaha yang sedang mereka lakukan…

Dengan restu Dr. Mahathir, dengan setujunya Anwar Ibrahim dan dengan membisunya pemimpin-pemimpin Islam di dalam kabinet kerajaan, nasib dan kedaulatan ugama Allah SWT di bumi Malaysia bergantung kepada masyarakat Melayu Islam!!!

Apakah kita akan sekali lagi berkata, kami dengar dan kami taat padamu, wahai musuh Allah? Atau kita akan bangkit dan mengatakan, kami dengar dan bantulah kami untuk pertahankan ugamaMu, Ya Allah..

Hari ini, pilihan di tangan kita, namun kesannya nanti akan menimpa anak cucu kita!!! - 5 Disember 2019

DATUK MOHD RAZLAN RAFII,
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia.

*Artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya mencerminkan pandangan NTHQiBord*
(https://nthqibord.com)

17 comments:

Anonymous said...

Dulu kata:
1-Lim Kit Siang jadi PM Malaysia
2-Kerajaan OH nak tutup JAKIM.
3-MARA akan dibuka kepada semua kaum.
4-MRSM hendak ditukar nama.
5-PH nak tutup pusat Tahfiz.
6-Kerajaan PH sokong LGBT.
7-PH nak hapuskan Raja Melayu
8-Kerajaan PH terima ICERD.
9-Tabung Haji diletakkan bawah Kementerian Kewangan.
dan 45 lagi FITNAH yg ada dalam senarai saya

Sekarang kata DAP/PKR dah ubah perlembagaan pula.

Kalau tak FITNAH bukan PASUMNO namanya

kambing gurun said...

suruh gi parlimen ponteng, sejak pakai sedondon terus kerap kat sini . dulu sedondon sekarang sekapal.. walaun gak melopong tengok pemimpin duk ataih pokok naik mercedes.. walaun. dulu take beer sekarang dah pandai takbir... pengangan walaun tu..

Anonymous said...

Dahulu sebelum PRU14 Pakatan Hancing berjanji kepada rakyat akan kurangkan beban rakyat, pendidikan universiti percuma, hapuskan tol, hapuskan atau tangguh hutang PTPTN, 1 juta kerja dengan gaji minimum RM2500 .... bla... bla....

Apabila Pakatan Hancing telah memenangi PRU 14 , semua janji tersebut telah menjadi air kencing yang sangat hancing.

Pengundi Pakatan Hancing hanya mampu menelan kahak mereka sendiri setelah mereka menyedari mereka telah dikencing hancing oleh Pakatan Hancing secara berjemaah.

Sekarang barulah penyokong dam pengundi Pakatan Hancing sedar bahawa barua dan pemimpin Pakatan Hancing sembang lebat BABI PUN BOLEH TERBANG tetapi akhirnya habuk pun tarak !!!

Anonymous said...

Kerajaan PH pd janji rakyat, bukan pada macai. Macai boleh gi mintak kat tuan punya kandang... Oppssss... Cai!!! Jgn terbang jauh2.

Anonymous said...

Terima kasih tentera kacang merah RBA ternakan parti kafir harbi kerana berani mengakui KERAjaan PH telah kencing rakyat.

Anonymous said...

Beruk kerajaan tumbang dah tersentap. Hilang tempat bergayut.

Anonymous said...

Pakatan Hancing telah kalah 4 kali berturut-turut dalam PRK terbaru akibatnya tentera kacang merah RBA ternakan DA-Pigs tersentap dan meroyan histeria di sini.

Pakatan Hancing akan gulung tikar dalam PRU 15 dan RBA akan menanggis tergolek-golek.

Buat masa ini mari kita makan popcorn sambil menontong puak parti mata satu bertumbuk dalam majlis paeti mata satu.

Ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Kalau dalam parti pun asyik bergaduh, maknanya parti ini adalah parti yg dianggotai oleh mereka yang rendah akhlaq. Mana ada parti dalam dunia yg dipimpin oleh bekas banduan homo.

Jangan pulak tuduh orang yang di luar pkr buat fitnah. Ia adalah fakta. Dan parti tidak akan tenteram selagi dipimpin oleh homo. Bukan ahli pkr pasti lagi tidak tenteram nak sokong homo.

Anonymous said...

Kalaulah pasumno tak tentang, semua ni dah jadi. Pkr sama pan bukan boleh harap pun. Kira nak jilat bontot komunis jer, janji dapat jawatan.

Anonymous said...

Korum nak start parlimen pun tak cukup, asyik ungkit ponteng. Jangan jadi katak bawah tempurung. Juga jangan jadi kaldai untuk ditonggang dap. Politik matang bukan politik yg dibawa oleh sabu yg tak da kelulusan.

Anonymous said...

Mat sabu ada kelulusan. tukang masak.. Heeeee

Anonymous said...

kit siang / guan eng pon sama macam mat sabun. Bodo bodo belaka..

Anonymous said...

Ada juga kelulusan. Kau???

Anonymous said...

Kau pun sama cam kambing. Bodo bodo belaka..

Anonymous said...

Tp kalau parti bergaduh, sampai terserpih tubuh parti baru,maknanya parti tu bukan saja tak ada akhlak, tp tak ada maruah. Macai pulak jadi baruah

Anonymous said...

RBA 11:43 AM ternakan DA-Pigs sedang meroyan histeria kerana kebodohan towkay dedak cap roket terbongkar.

Unknown said...

Bodoh punye melayu pkr & melayu PANtat...senyap membisu,,,mcm babbi di cocok hidong

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails