Wednesday, July 31, 2019

Tak Tahu Edar Risalah Agama Lain Kepada Orang Islam, itu Salah..


Gambar ini hanya hiasan, tiada kena mengena dengan berita di atas Mereka ditangkap ketika mengedarkan risalah di rumah MelayuIslam. Mereka adalah sekumpulan mubaligh-mubaligh Kristian yang sedang sibuk mengedarkan risalah yang mengandungi ayat-ayat dalam Bible dalam dwi bahasa telah ditahan oleh penduduk sebuah taman di Telok Datok, Banting, Selangor.

Polis nafi tahan pasangan edar risalah Kristian kepada Muslim.

SHAH ALAM, 27 Zulkaedah 1440H, Selasa – Polis menafikan telah menahan pasangan suami isteri yang disyaki mengedar risalah berkaitan ajaran agama Kristian di Klinik Kesihatan Bukit Kuda, Klang dekat sini, semalam, sebagaimana yang ditularkan oleh media sosial.
Ketua Polis Daerah Klang Utara, ACP Nurulhuda Mohd Salleh berkata, polis hanya mengambil keterangan daripada kedua-dua pasangan berusia lingkungan 70-an itu selepas menerima aduan daripada orang ramai pada kira-kira pukul 11 pagi semalam.
Beliau berkata, siasatan awal pihaknya mendapati pasangan itu merupakan penganut agama Kristian dan mereka tidak mengetahui bahawa tindakan mengedarkan risalah agama lain kepada penganut agama Islam adalah salah di sisi undang-undang.
“Pasangan itu mendakwa risalah itu tidak akan diberikan sekiranya seseorang itu menolak dan mereka juga memberitahu bahawa tujuan mereka mengedar risalah itu adalah sebagai mengucapkan rasa syukur kepada Tuhan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Menurut Nurulhuda siasatan lanjut pihaknya mendapati, pasangan itu bertindak mengedarkan risalah berkenaan atas kapasiti peribadi dan bukan dibelakangi oleh mana-mana pihak, dan mereka memberikan kerjasama yang baik sepanjang tempoh siasatan dijalankan dan telah dinasihati agar tidak mengulangi perbuatan itu.
Terdahulu tular satu maklumat di media sosial semalam mengenai kononnya polis menahan seorang wanita mubaligh Kristian yang berumur lingkungan 60an kerana mengedar risalah agama kepada orang ramai termasuk mereka yang beragama Islam di klinik kesihatan berkenaan.- Bernama

Lihat lagi..
Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)

5 comments:

Anonymous said...

Yang ni salah tak ibnuhasyi?

Bomba selamatkan lelaki pakai 'gigi daun gear' di zakar
N Faizal Ghazali

Gara-gara memakaikan 'gigi daun gear - iaitu alat komponen enjin motosikal - pada zakarnya, seorang lelaki melalui detik cemas apabila alat itu gagal ditanggalkan.

Lelaki itu pada mulanya datang ke Balai Bomba Sungai Durian di Kuala Krai, Kelantan, kira-kira jam tiga petang tadi sebelum dikejarkan ke Hospital Kuala Krai.
**********************************

Alhamdulilah......inilah hasil tarbiyah ularmak PAS Kelantan. Tu ari pijak Al Quran, hebat2 ajaran PAS nih......

Anonymous said...

Peristiwa 13 Mei, rompakan, rogol, semburit, rasuah terowong , kedai judi, disko, pusat hiburan, pesta arak, pelacuran, rasuah banglo terlajak diskaun, penghinaan ke atas agama Islam dan Nabi, penghapusan hak agama Islam dan hak umat Islam @ Malaysian Msia , orang Melayu diusir dari kampung Melayu, hijack nama Allah dll adalah hasil tarbiyah abang besar kafir harbi DAPig dan ular-ma dan pemimpin pandap dan khadumb-khadumb Liberal ternakan DAPig.

Tarbiyah roket yang sesat lagi menyesatkan itu telah mempengaruhi puak sesat pijak Al-Qur'an dll.

Anonymous said...

Di zaman Pakatan Hancing, orang buat salah boleh lepaskan diri dengan alasan bodoh 'tidak tahu'. DAPig rogol wanita pun boleh bebas.

Anonymous said...

woit katak puru hijau 1216 1220pm ni lupa ke buat2 lupa ato dog tahu? Tu sema doh jjadi zamang geng mung umno harang jadoh tuh. Mung doh jilak mutoh kahok ludoh ijaau mung le ni jilak pantat tahi umno, same harang jadoh belake lake.

Memali, memali......mung lupe doh? mung mme basa harang jadoh!

Big spender? mung tahu ke dog?

PAS HAMpassssssssssssss!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tentera kacang merah 3:48pm ternakan parti kafir harbi DAPig sedang high baham pil kuda, tulis komen guna kepala lutut bukan akal atau fakta. Komen penuh dengan maki hamun membuktikan tentera kacang merah ini suka menyondol dedak cap roket.

Pakatan Hancing dan fitnah dan janji palsu berpisah tiada bagai. Mana semua janji dalam manipufesto Pakatan Hancing ? Semua janji sudah je laut.

Siang dan malam barua dan pemimpin Pakatan Hancing berlagak seperti tentera dajjal sibuk sebar fitnah konon PAS terima wang RM90 juta dari UMNO tetapi siasatan SPRM menunjukkan tiada transaksi RM 90 juta antara PAS dan UMNO.

Malang bagi rakyat dikencing oleh pemimpin dan barua Pakatan Hancing yang tidak bermoral.
Sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak.

Akhirnya penyokong dan pengundi Pakatan Hancing hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja.

Rakyat sudah tahu kes semburit, kes rogol, rasuah banglo terlajak diskaun, rasuah terowong dll melibatkan Pakatan Hancing pimpinan DAPig. Bila Pakatan Hancing kalah, siasatan kes-kes ini akan dibuka semula.

Memali ? Siapa PM di waktu tersebut? Mengapa PM tidak mahu menubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kes pembunuhan beramai-ramai ke atas orang Kg Memali ? Bukankah takut kerana salah ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails