Saturday, March 02, 2019

Hina Nabi: Bantahan Ummah Perak. Jazakallahu khairan kathira!


IPOH: Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) Perak bersama jaringan NGO umat Islam di negeri itu telah menggerakkan lebih 3,000 umat Islam berhimpun membantah penghinaan terhadap Rasulullah S.A.W di pekarangan Masjid Negeri di sini semalam.
Pengerusi UMMAH Perak, Drs Khalil Idham Lim Abdullah berkata, selain di Masjid Negeri, himpunan aman seumpama juga berjaya diadakan di pekarangan 14 masjid jamek di seluruh negeri, termasuk di Kuala Kangsar, Taiping, Teluk Intan, Gerik dan Bagan Serai.
Menurutnya, di daerah-daerah lain dianggarkan seramai 500 hadirin setiap masjid jamek berjaya dihimpunkan bagi membantah penghinaan terhadap Nabi Muhammad S.A.W.
"Orang ramai yang merasa terpanggil kerana membantah penghinaan terhadap Nabi mereka mula berkumpul di pekarangan masjid seusai solat Jumaat untuk mendengar ucapan-ucapan pimpinan.
"Himpunan yang dikawal pihak polis dan Jabatan Amal Malaysia berlangsung dalam keadaan aman dan saya dimaklumkan tidak ada sebarang insiden buruk berlaku di semua lokasi himpunan," ujarnya kepada Harakahdaily.
Khalil Idham juga memaklumkan, semua himpunan berjaya diadakan di pekarangan 15 buah masjid yang menjadi lokasi ditetapkan tanpa sebarang halangan daripada mana-mana pihak.
Sehubungan itu beliau berharap mesej himpunan tersebut menjadi peringatan terhadap sikap tidak bertanggungjawab, celupar, jahat dan biadab terhadap Islam dan umatnya, lebih-lebih lagi kepada Rasulullah S.A.W. - HARAKAHDAILY 2/3/2019
IMG 20190302 WA0008
IMG 20190302 WA0009
IMG 20190302 WA0012
IMG 20190302 WA0013
IMG 20190302 WA0014
IMG 20190302 WA0015
IMG 20190302 WA0016
IMG 20190302 WA0017

2 comments:

Anonymous said...

Wah anjing-anjing kurap @ tentera kacang merah ternakan abang besar kafir harbi roket sedang menyalak bersahut-sahutan menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana PAS gigih berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Ironinya ialah anjing-anjing kurap yang sama berdiam diri seperti syaitan bisu (memang syaitan pun) setiap kali Nabi Muhammad S.A.W. dihina, difitnah dan diburuk-burukkan oleh puak kafir harbi laknatullah. Bahkan mereka membela puak kafir yang menghina Nabi.

Barua-barua kafir harbi laknatullah inilah yang cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk memecah-belahkan perpaduan umat Islam dan menghasut orang ramai membenci perjuangan Islam dan parti Islam dan ajaran Islam.

Anonymous said...

Apakah jenis orang Melayu liberal yang suka kepala mereka dipijak oleh puak kafir pendatang dan rela menjadi barua, badut, pelawak atau khadam kafir harbi menentang, memusuhi, menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam, pejuang Islam, parti Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya ???

Apakah jenis orang Melayu liberal yang suka menjadi barua @ khadam kafir harbi yang suka menyebarkan pelbagai fitnah dan dakwaan karut marut untuk memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam supaya negara umat Islam boleh diperintah oleh puak kafir harbi dan khadam liberal mereka ?

Orang Melayu liberal yang suka menjadi barua @ khadam kafir harbi untuk menentang ajaran Islam dan mengkhianati agama , memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam supaya puak kafir boleh berkuasa adalah puak munafik laknatullah @ tentera dajal laknatullah.

Merekalah musang berbulu ayam, guntung dalam lipatan dan musuh dalam selimut. Mereka sanggup menjual ibubapa mereka sendiri dan kaum Melayu kerana mereka mahu menjadi khadam puak kafir harbi yang sesat lagi menyesatkan.

Maka kita tidak terkejut mereka berdiam diri seperti syaitan bisu setiap kali puak kafir menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Nabi Muhammad S.A.W. . Bahkan mereka pula yang membela sikafir harbi laknatullah tersebut.

Allah SWT telah berfirman dalam surat al-Baqarah ayat 14 yang bermaksud:

“Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: “kami telah beriman”. Dan bila mereka kembali kepada Syaitan-syaitan (sekutu/pemimpin) mereka, mereka mengatkan: “Sesngguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanya mengolok-olok”. Q.S. al-Baqarah. 14.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails