Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Puteh, Muhammad Saifullah  Ali berkata, pihaknya mendesak agar seorang wanita yang dikenali sebagai Sally Yen disiasat secepat mungkin kerana mencetuskan provokasi serta menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini. 
Menurutnya, penulis akaun facebook itu wajib dibawa ke muka pengadilan kerana menghina kedudukan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.
"Hari ini, saya sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pasir Putih terpanggil untuk membangkitkan solidariti sebagai umat Nabi Muhammad S.A.W supaya baginda tidak sewenang-wenangnya dihina dengan perkataan yang jelik. 
" Adalah tanggunjawab kami sebagai umat Islam yang sanggup bergadai nyawa demi kesucian Islam perlu bangkit dan mempertahankan maruah agama," katanya ketika ditemui pada perhimpunan aman seramai 50 anggota pemuda yang mewakili pelbagai badan bukan kerajaan (NGO) di luar IPD Pasir Puteh, hari ini. 
Muhammad Saifullah berkata, umat Islam di negara ini perlu bangkit
menentang sebarang provokasi yang menyentuh agama kerana ia sering dilakukan sejak kebelakangan ini. 
 "Jangan cetuskan kemarahan umat Islam yang boleh meretakkan keharmonian sedia ada. Kami desak agar pihak polis membuka kertas siasatan dibawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara mandatori sehingga lima tahun,” katanya.
Malah, tambahnya, Seksyen 4 Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia turut boleh diguna pakai untuk siasatan kes ini. - UTUSAN ONLINE