Monday, February 25, 2019

Gadis 120 Kali Dirogol Ayah, Abang & Adik.

Gadis lembam diperkosa ayah, abang dan adik lebih 120 kali
Ketiga-tiga suspek diberkas pihak berkuasa. -Foto Sinar Harian

LAMPUNG: Apa yang menimpa remaja perempuan dikenali sebagai AG berusia 18 tahun ini sememangnya menyedihkan.

Dia menjadi mangsa nafsu serakah bapa, abang dan adik lelaki kandungnya sejak setahun lalu.

Jurucakap pihak berkuasa, Edi Qorinas berkata mangsa diperkosa ketiga-tiga ahli keluarganya sendiri selepas kematian ibunya, lapor detik.com.

"Bapa kandungnya dikenali sebagai M, 45, abangnya SA, 24, dan adik lelakinya YF, 15, telah merogolnya berulang kali di rumah mereka di Pekon Panggung Rejo, Kecamatan Sukoharjo, Kabupaten Pringsewu.
"Mangsa tidak mampu melawan kerana takut. Dia juga dipercayai mengalami kerencatan mental. Abangnya telah memperkosanya 120 kali dalam tempoh setahun manakala adiknya melakukan perbuatan itu sebanyak 60 kali. Bapanya pula melakukan beberapa kali.
"Mangsa dirogol lebih sekali pada setiap hari," jelasnya.

Perbuatan sumbang mahram itu terbongkar selepas penduduk kampung curiga dengan keluarga itu selain melihat keadaan fizikal AG yang semakin kurus.

"AG tidak dibenar keluar dan sering dikurung dalam rumah," ujar Edi lagi.

Menurutnya, mangsa telah ditempatkan di rumah bapa saudaranya dan keadaan kesihatannya dan mentalnya akan diperiksa dalam masa terdekat.

Ketiga-tiga pelaku juga sudah ditahan pihak berkuasa dan jika disabit bersalah boleh dikenakan hukuman penjara minimum lima tahun atau maksimum sehingga 15 tahun.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Samada keluarga itu Islam atau tidak, ternyata perundangan di negara jiran Indonesia, negara umat Islam terbesar di dunia itu tetap gagal mendidik manusia jadi baik. Itulah kalau kerajaan sekular.

2 comments:

Anonymous said...

SETELAH USUL TAK PERCAYA TIDAK MENJADI, APA LAGI HELAH PAS UNTUK MENYELAMATKAN DIRI SELEPAS INI? - ANWAR IBRAHIM


KUALA LUMPUR: Segala-galanya kini sudah terang lagi bersuluh bahawa tidak ada sesiapa daripada PH mahu mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Penafian Anwar Ibrahim, pemimpin yang disebut-sebut mahu melakukan usul tersebut bahawa tiada rancangan sama sekali daripada dalam PH untuk berbuat demikian, dengan sendirinya menjadikan isu ini berakhir begitu saja.

Kata Anwar, isu berkenaan hanyalah permainan politik Hadi Awang untuk memecah-belahkan PH setelah partinya kalah teruk dalam PRU14 lalu.

"Itu usul Hadi Awang, biar dia bawa usul itu nanti," tambah Presiden PKR itu lagi.

Anonymous said...

Hidup pemimpin PAS,
SPRM baru check akaun PAS, terbukti tak de duit.
He he he sekarang SPRM dah mula check aliran keluar masuk duit akaun peribadi pemimpin PAS....bersedialah ke mahkamah! Nasib tak baik masuk penjara!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails