Thursday, February 28, 2019

OlaBola The Musical, Tun M Kagum. Begitu Carafikir Beliau.

OlaBola The Musical pementasan teater terbaik di Malaysia - Tun Mahathir
Dr Mahathir bersama Tiara dan para pelakon OlaBola The Musical. - Instagram Tiara Jacquelina

HALAMAN HIBURAN

OlaBola The Musical pementasan teater terbaik di Malaysia - Tun Mahathir

KL: Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan teater OlaBola The Musical sebagai yang terbaik pernah dipentaskan di negara ini.

Malah, naskah arahan Puan Sri Tiara Jacquelina itu disifatkan Dr Mahathir sebagai lebih baik daripada muzikal Miss Saigon, yang dikenali ramai sebagai antara pementasan teater paling berjaya di Broadway.

Hasil carian imej untuk KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan teater OlaBola The Musical sebagai yang terbaik pernah dipentaskan di negara ini.  Malah, naskah arahan Puan Sri Tiara Jacquelina itu disifatkan Dr Mahathir sebagai lebih baik daripada muzikal Miss Saigon, yang dikenali ramai sebagai antara pementasan teater paling berjaya di Broadway.  "Skrin di kiri dan kanan pentas membantu beri kesan, nampak realistik. Saya juga suka babak penggunaan helikopter.  "Saya pernah menyaksikan pementasan Miss Saigon, tetapi ini lebih baik," katanya yang meluangkan masa menonton OlaBola The Musical di Istana Budaya, pada Rabu.   Ketibaan beliau ditemani isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, pada jam 8.30 malam, disambut sorakan dan tepukan gemuruh penonton yang memenuhi Panggung Sari.  Kedua-duanya turut meluangkan masa bermesra dengan para pelakon serta menyertai sesi bergambar selepas tamat pementasan.  Musim kedua OlaBola The Musical akan dipentaskan sehingga Ahad ini.

"Skrin di kiri dan kanan pentas membantu beri kesan, nampak realistik. Saya juga suka babak penggunaan helikopter.

"Saya pernah menyaksikan pementasan Miss Saigon, tetapi ini lebih baik," katanya yang meluangkan masa menonton OlaBola The Musical di Istana Budaya, pada Rabu.

Ketibaan beliau ditemani isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, pada jam 8.30 malam, disambut sorakan dan tepukan gemuruh penonton yang memenuhi Panggung Sari.

Kedua-duanya turut meluangkan masa bermesra dengan para pelakon serta menyertai sesi bergambar selepas tamat pementasan.

Musim kedua OlaBola The Musical akan dipentaskan sehingga Ahad ini.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Begitulah cara fikir orang yang otaknya dijajah oleh peradapan barat jahiliah. Melihat semua dari barat baik, tetapi dari Islam penuh prasangka buruk.


2 comments:

Anonymous said...

Cilaka punya 'kaang merah' penjilat juboq guan eng.

KL: "Muka tak malu.." kata Weblog Ibnu Hasyim,.. "Walaupun SPRM mengesahkan tiada kemasukan dana 1MDB ke dalam akaun PAS seperti didakwa sebelum ini, namun puak 'kacang merah' (Red Army) terus memberi komen menyerang PAS bertalu-talu seolah-olah tidak berlaku seperti yang dinyatakan tersebut."


Sehingga pihak editor terpaksa membuat pengumuman, tidak akan melayan pengomen-pengomen 'kacang merah' yang anti Islam itu.

"Kerana:

Tiada hujah atau hujah bodoh.
Memperkata soal Islam dalam suasana tak faham Islam.
Menghina Islam dari penulis upahan yang ditugaskan untuk menyerang Islam (Red Army) samada dari yang mengaku Islam atau bukan Islam.
Dengan penulisan penuh emosiaonal tiada fakta.
Lucah, mencarut dan biadab."

Jelas Weblog ini lagi.

Sementara itu di Kuala Teengganu hari ini,Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkata hasil siasatan pihaknya setakat ini tidak menemui sebarang kemasukan dana berkenaan.

‘Siasatan SPRM setakat ni memang tidak ada kemasukan RM90 juta duit 1MDB ke dalam akaun Pas.
"Siasatan SPRM setakat ini memang tidak mendapati bahawa berlakunya kemasukan RM90 juta yang dikatakan daripada wang 1MDB ke dalam akaun Pas,’ katanya ketika ditemui di sidang akhbar pada majlis menandatangani Ikrar Bebas Rasuah Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu di Wisma Darul Iman di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada siasatan berhubung dakwaan terhadap parti pembangkang tersebut akan ditutup, Mohd Syukri enggan mengulas lanjut dan menyerahkan kepada Bahagian Siasatan SPRM untuk tindakan lanjut.

Sebelum ini SPRM dalam satu kenyataan mengesahkan telah memulakan siasatan ke atas dakwaan penyaluran dana berkenaan selepas menerima laporan daripada orang awam.

Susulan itu beberapa individu telah dipanggil bagi membantu siasatan termasuk Ahli Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dan bekas Timbalan Presiden Pas, Datuk Dr. Nasharudin Mat Isa.

Terbaharu, pada Selasa lalu, Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Husam Musa dipanggil ke pejabat SPRM Kota Bharu, Kelantan bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan.
(IH)

Anonymous said...

Fitnah tu. Anwar pun dah kuat fitnah. Kacang merah pun dibayar kerana buat kerja haram. Bagi makan anak binindengan duit haram. Tapi kalau kacang merah tu kapir, istilah halal haram takda dalam kamus mere.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails