Monday, December 17, 2018

Rahim Thamby Masuk BERSATU, Apa Kata DAP?


Mungkin ada di antara kita telah lupa akan penderitaan yang ditanggung Puan Pendek binti Ahmad yang mengetahui cucu perempuannya, Noryati binti Mohamad Yusop yang ketika itu berumur 14 tahun dirogol. Mungkin juga tak ramai yang ingat pemenjaraan Menteri Kewangan Lim Guan Eng ketika beliau masih seorang wakil rakyat pembangkang pada tahun 1998. 

Beliau yang membela penderitaan Noryati dan Puan Pendek pula dihumban ke penjara. Tetapi keluarga Lim dan keluarga Noryati binti Mohamad Yusop ingat. Rakyat yang prihatin juga ingat. Semua mereka yang berjuang sejak awal masih ingat.  Rahim Thamby Chik tidak pernah muncul apabila Dr Mahathir Mohamad membuat keputusan untuk berganding dengan Anwar Ibrahim dalam menyelamatkan negara menentang Umno dan BN. 

Salah seorang 'Trio Datuk' Perjuangan dan pengorbanan telah menghasilkan kemenangan rakyat — dan si Rahim Thamby Chik tidak ada sebarang titik peluh keringat langsung yang menyumbangkan ke arah perjuangan ini. Malah, si politikus inilah yang merupakan salah seorang dari 'Trio Datuk' telah menyerang Anwar Ibrahim dengan telatah politik fitnah, menayangkan video lucah yang beliau dakwa merakamkan aksi seorang lelaki mirip Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan pelacur. 

Permohonan Rahim Thamby Chik untuk memasuki Bersatu, adalah hak beliau sendiri. Tetapi terima atau tidak adalah hak pimpinan parti Bersatu.  Bersatu adalah parti yang kami hormati sebagai rakan seperjuangan, yang telah berganding bahu, berputih tulang bersama dengan Amanah dan PKR, membebaskan negara kita dari cengkaman Umno. 

Kita mempunyai setiakawan dan persahabatan yang telah teruji dan tetap kukuh. Penerimaan Rahim Thamby Chik akan dibaca dan ditafsir oleh rakyat sebagai suatu pengkhianatan kepada setiakawan dan persahabatan yang telah kita jalin sepanjang perjuangan. Harap maklum.

HOWARD LEE CHUAN HOW 
Ketua Pemuda DAP dan Timbalan Ketua Pemuda PH 
serta merangkap exco pembangunan belia dan sukan Perak.



1 comment:

Anonymous said...

Ha..ha..ha.. DAP dah mula panas berasap ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails