Sunday, December 16, 2018

Proses Beli MP? Kini, DAP Lebih Ramai Berbanding UMNO..

Hasil carian imej untuk DAP sekarang lebih ramai MP berbanding Umno

DAP sekarang lebih ramai MP berbanding Umno

Berdasarkan keputusan PRU14 bulan Mei lalu, Umno muncul parti terbesar ketika itu dengan memenangi 54 buah kerusi parlimen.DAP mempunyai 42 orang ahli Dewan Rakyat.
Namun ekoran gelombang Yang Berhormot keluar berpuyu-puyu dari parti, Umno kini tinggal 38 orang MP saja.
  • DAP: 42
  • Umno: 38
Merbahayakah trend politik begini jika berterusan? Trend proses beli MP..  Kini, DAP Lebih Ramai Berbanding UMNO.. (IH)
Hasil carian imej untuk mahathir kayuh beca

Video:Rupanya ini puncanya Lim Guan Eng dakwa Kenyataan Hadi provokatif


Hibur, hibur, sikit..

Iwan Fals - Surat Buat Wakil Rakyat (Lyric Video)



8 comments:

Abu Nawas said...

Mengapa Ahli Parlimen Umno tidak masuk Pas?. Sedangkan Pas dan Umno sudah mengisytiharkan Ta'awun bersama. Apa lagi yg tak kena ni ibnu?. Adakah mereka tiada kepercayaan pada golongan Ulamak mentadbir Negara.?.

Anonymous said...

Mereka nak hijack tuntaek kot..

Anonymous said...

Mungkin sebab pas tak mampu bayar utk bayaran melompat. Madey orang kaya. Dia pun kaut reta org melayu. Zaman madey rezab melayu junam jatuh. Umno yg lompat tu pun tak nampak bijak melainkan mata duitan juga.

Anonymous said...

Tajuk pun proses beli mp. Fikrah umno tak sama dengan fikrah pas. Bersatu pulak bekas ahli umno pun. Mesti lah wal hasil balik asal. Semua tu berebut nak duit bukan pejuang yang ikhlas. Politik bersatu adalah politik biul. Fitnah dan duitan berpisah tiada.

Anonymous said...

2.33 cakap kasar. Tapi itulah reliti. Thats why saya suka lihat pas. Mereka tenang je. Mereka cuma jalankan tanggungjawab yang Allah berikan didunia yang sementara ini dengan istiqomah.

Anonymous said...

Dulu penyokong2 ph mengatakan pemimpin2 umno itu bapak kepada corruption kan. Tapi sekarang bapak2 corruption tu telah diambil masuk ke dalam kem ph untuk memimpin kamu. Untuk meneruskan legasi merompak ke? Ape citer yer? Sila komen

Anonymous said...

Bukan setakat penyokong ph je yang cakap pemimpin umno corrupt. Pemimpin2 ph yang paling kuat menyakinkan rakyat. Sekarang pemimpin ph nak ambik diorang. Nak belajar ilmu daripada penyamun senior cara2 merompak ke? Sila komen yang ni juga

Anonymous said...

Sia2 je diadakan pilihanraya. Jawatan ahli parlimen itu dah jadi ibarat macam job vacancy. Samada menang atau kalah dia tetap memerintah. Pilihanraya ni dah bukan jadi pilihan suara rakyat.

Seolah olah bila dalam peperangan, bila kepala perang khianat kepada negaranya, maka seluruh tentera dan rakyatnya ikut serta jadi pengkhinat.

Sepatutnya bila mp khianat, dia sajalah yang keluar bukannya kerusi rakyat yang memilih. Katakanlah yang mengundi mp tu semua ahli2 yang membayar yuran untuk partinya. Dan yuran itu digunakan pula untuk menampung perbelanjaan mp untuk bertanding selain bersusah payah menghabis tenaga berkempen. Alih2 mp belot dan memberi kemenangan percuma kepada parti lawan. Sebabnya adalah kerana laba peribadi. Hey pilihanraya ni pilihan hati rakyat ke atau pilihan hati mp nak cari lubok buat duit? Apa perasaan orang2 yang mengundi?

Daripada beri jawatan kepada mp yang jenis pembelot ni, lebih baik beri kemenangan kepada wakil pihak lawan yang kalah yang bertanding disitu. Sebab logiknya lawannya itu lebih genuine didalam perjuangannya. Kalau susah jugak nak faham, cuba imagine mp pas yang menang bertanding dikawasan ustaz dan ustazah, pi lompat kepada dap sebab nak ada elaun? Baru jelas nampak kan betapa hina sehiiiiiiinnnnaaanya katak2 ni.

Sepatutnya rakyat2 yang memberi kemenangan kawasan mp tu bangkit ramai2 bantah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails