Tuesday, December 04, 2018

Freemason Di Malaysia.. Ini Dia..

Hasil carian imej untuk lambang freemason
PRESIDEN PAS, Abdul Hadi Awang dalam kenyataannya  hari ini menyebutkan bahawa, Al-Marhum Sheikh Jamaluddin Al-Afghani dan muridnya yang setia iaitu Sheikh Muhammad Abduh menarik diri dari menyertai kumpulan Freemason. (lihat: Kata PM “Mustahil diterima ICERD.." Lembu Tidak D...).

Para pengkaji dan pengamat Freemason serta Zionis menyedari, bahawa mereka berjaya memasukkan pengaruh yang sesat itu ke dalam setiap unit yang berada di bawah PBB yang dikuasai oleh negara kuasa besar dunia yang ditentukan arah politiknya oleh Freemason dan Zionis tersebut. 

Jadi apa itu Freemason?

Freemason ialah pertubuhan persaudaraan yang muncul dengan asal usul yang kabur antara akhir abad ke-16 hingga awal abad ke-17. Pertubuhan ini kini wujud dalam berbagai-bagai bentuk di seluruh dunia, dengan keahliannya dianggarkan sebanyak sekitar lima juta (termasuk sekitar 480,000 orang di EnglandScotland dan Ireland sahaja, serta lebih kurang dua juta orang di Amerika Syarikat.


Pertubuhan Freemason yang wujud dalam pelbagai bentuk berkongsi prinsip dan pandangan moral dan metafizik yang sama, lazimnya mereka berkongsi kepercayaan kepada satu "Supreme Being"Asas, unit organisasi tempatan Freemasonry adalah Lodge. The Lodges biasanya diselia dan dikawal di peringkat serantau (biasanya serentak dengan sama ada negeri, wilayah, atau sempadan negara) oleh Grand Lodge atau Grand Orient. 

Tiada antarabangsa, di seluruh dunia Lodge Grand yang menyelia semua Freemasonry; setiap Grand Lodge adalah bebas, dan mereka tidak semestinya mengenali antara satu sama lain sebagai sah. Freemason Moden meluas terdiri daripada dua kumpulan pengiktirafan utama. 

Freemason Biasa menegaskan bahawa jumlah kitab terbuka di rumah persinggahan bekerja, bahawa setiap ahli yang menganut kepercayaan Dewa, bahawa tidak ada wanita dimasukkan ke wad, dan perbincangan mengenai agama dan politik adalah dilarang. sekarang Freemason Benua adalah istilah umum untuk bidang kuasa "liberal" yang telah membuang beberapa, atau semua, sekatan ini.

Freemason di Amerika Syarikat

George Washington, yang menjadi Presiden pertama Amerika Syarikat pada 30 April 1789 adalah seorang anggota Freemason. Selain itu, para penandatangan Perisytiharan Kemerdekaan Amerika Syarikat yang ditandatangani pada 4 Julai 1778 oleh William HoperBenjamin FranklinMatthew ThorntonWilliam WhippleJohn HancockPhillip Livinstondan Thomas Nelson, juga dipercayai pengikut Freemason.

Selain Washington, 13 lagi presiden, lapan naib presiden dan 35 Hakim Mahkamah Agung Amerika Syarikat pernah dikenalpasti sebagai ahli Freemason. Washington adalah ahli Freemason yang berpusat di New York City. Ahli Freemason yang dikenal pasti di Amerika Syarikat dianggarkan berjumlah tiga juta dan di New York sahaja terdapat lebih kurang 136,000 ahli.

Freemason di Iraq

Sebilangan cawangan Freemason di Iraq telah wujud seawal tahun 1903, dan bertambah bilangannya apabila negara itu diperintah di bawah Mandat British sejurus selepasPerang Dunia I. Bagaimanapun, keadaan itu berubah pada bulan Julai 1958 selepas Revolusi, dengan pembubaran pemerintahan beraja dan pengisytiharan Iraq sebagai sebuahrepublik di bawah Jeneral Qasim. 

Lesen yang membenarkan cawangan Freemason ditarik balik dan undang-undang diperkenalkan untuk mengharamkan sebarang perjumpaan Freemason. Pendirian itu kemudian diperkukuh oleh Saddam Hussein, yang menetapkan hukuman mati bagi mereka yang "mempromosikan atau menyanjung prinsip-prinsip Zionisme, termasuk Freemason, dan mereka yang melibatkan diri dalam pertubuhan Zionisme". 

Dengan kejatuhan pemerintahan Saddam Hussein selepas serangan Amerika Syarikat ke atas Iraq, pengharaman ke atas Freemason dimansuhkan dan pada tahun 2007, Land Air and Sea Lodge, No. 1 dianugerahi dengan piagam oleh Loji Besar New York (Grand Lodge of New York).

Freemason Di Malaysia.

Di Malaysia, cawangan Freemason beroperasi sebagai Loji Besar Daerah Timur Tengah (District Grand Lodges of Middle East atau DGLME). DGLME secara rasmi bermula di Kuala Lumpur pada 20 Oktober 1916. Ia dipanggil Timur Tengah kerana pada awal kurun ke-19, setiap yang berada antara timur India tidak termasuk timur jauh (Hong Kong,China dan Jepun) dikenali sebagai Timur Tengah. 

Hanya pada kurun ke-20, istilah Timur Tengah merujuk kepada negara Arab dan Teluk. Cawangan ini bagaimanapun tidak mahu mengubah namanya kerana sudah biasa dengan nama tersebut dan tradisinya. DGLME ini meliputi bandar yang luas termasuk bandar lain di rantau ini:
  • Singapura: 3 loji
  • Kuala Lumpur: 3 loji
  • Pulau Pinang: 1 loji
  • lpoh: 1 loji
  • Kuantan: 1 loji
  • Kuching: 2 loji
  • Port Dickson: 1 loji
  • Port Klang: 1 loji
  • Kelantan: 1 loji
  • Taiping : 1 loji
  • Kota Kinabalu: 1 loji
  • Bangkok: 3 loji
  • Pattaya: 1 loji
  • Melaka: 1 logi
Hasil carian imej untuk Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Pada masa itulah Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat juga pernah membangkitkan di Parlimen pada 25 Oktober 1978. Beliau mempersoalkan Perdana Menteri Tn Hussein Onn tentang tindakan kerajaan yang membiarkan organisasi Freemason didaftarkan dengan banyak, malah sudah tercapai lebih 55 lodges dengan 2,984 ahli termasuk seorang Menteri.

Islam Dan Freemason.

Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa, kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke SyriaIraqJordanMesir dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikanpolitikbudaya dan sosial.

Freemason juga berkembang luas di MesirMaghribiLubnanMalaysia dan lain-lain. Gerakan ini dikaburkan melalui kegiatan amal seperti membantu keluarga yang miskin dan menganjurkan pertunjukan amal untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan. Gerakan ini jelas nyata memperjuangkan kewujudan negara Israel dan Yahudi di bumi Palestin antara tahun 1940an dan 1970-an. 

Lantaran orang Islam bersikap anti-Freemason, anti-Semitisme dan anti-Zionisme. Ada yang mengaitkan Freemason dengan Dajjal yang akan hadir pada akhir zaman. Ini berdasarkan simbol Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu lambang ini juga ada pada wang satu dolar Amerika.Bukan itu sahaja,ia juga terdapat dalam kartun seperti Songebob Squarepants

Kristian dan Freemason

Beberapa mazhab Kristian mempunyai sikap negatif terhadap Freemason termasuk mengharamkan atau tidak menggalakkan penganutnya daripada menjadi ahli Freemason. Kristian Katolik mempunyai sejarah panjang dalam penolakannya. Penolakan Gereja Katolik berdasarkan dakwaan bahawa Freemason mengajar bahawa semua agama adalah sama yang bertentangan dengan doktrin Gereja Katolik. Terdapat banyak arahan paus yang melarang terlibat dengan Freemason. 

Pertama adalah daripada Paus Clemant XIIpada 28 April 1738 dan yang terbaru daripada Paus Leo XIII pada 15 Oktober 1890. Kanun Hukum Gereja tahun 1917 juga mengharamkan buka yang mesra dengan Freemason. Pada tahun 1983, Gereja mengeluarkan Kanun Hukum Gereja yang baru tetapi berlainan daripada sebelumnya, ia tidak secara jelas menyebut persatuan rahsia mana yang dikutuk. Ini menyebabkan ramai daripada kalangan penganut Katolik mahu pun daripada Freemason yang percaya larangan ke atas Freemason sudah ditarik balik. 

Bagaimana pun perkara ini dijelaskan oleh Kardinal Joseph Ratzinger (yang kini Paus Benedict XVI) bahawa pihak Gereja Katolik masih menganggap doktrin Katolik dan Freemason tidak selari dan keanggotaan penganut Katolik dalam Freemason masih dilarang. Bagi Gereja Protestan pula, penentangan lebih kepada dakwaan Freemason mengamalkan mistik, percaya kepada benda ghaib dan pengikut syaitan (satanisme). 

Seorang ahli Freemason yang kontroversi, Albert Pike, sentiasa dijadikan contoh rujukan oleh Gereja Protestan. Pike adalah tokoh kontroversi yang terkenal sebagai penganut ajaran syaitan dan juga ahli Freemason. Menurut Pike, tiga perang dunia harus terjadi dengan perang dunia ketiga sebagai yang terakhir untuk memberi jalan kepada mekarnya agama dunia yang baru yang menjadikan Lucifer sebagai tuhan. 
(IH)


Lihat siri 'Cuci Otak Yahudi' sebelum ini..

9 comments:

Anonymous said...

Usah ganggu Dr Samsuri tadbir Terengganu

Dr Samsuri perlu diberi peluang untuk beliau
bangukan Terengganu.
SEMASA bercuti dua tiga hari lepas di sebuah pulau terbesar di rantau ini saya ditanya sesuatu yang agak mengejutkan juga oleh seorang yang saya anggap sebagai master mind (intel) politik asal dari negeri Terengganu. Apa yang ditanya kepada saya ialah tentang kerajaan Pas Terengganu yang dikatakan bergolak. Bergolak? Terkejut saya!

Menurutnya kedudukan MB Terengganu Dr Ahmad Samsuri Mokhtar sedang diancam. Samsui akan cuba disingkirkan dan akan diganti dengan seorang tokoh lain. Beliau ada membayangkan nama tokoh itu tetapi tidak wajar saya sebutkan di sini kerana belum absah perancangan itu?

Berbalik kepada maksud asal catatan saya, berhubung pertanyaan isu MB Terengganu ini, saya tidak memberi reaksi dan mendengar seadanya kepada persoalan oleh intel itu. Bahkan tidak mahu mempedulikan atas sebab-sebab yang saya sebut diatas tadi. Namun setelah beliau menampakkan kesungguhan mahu mendengar pendapat saya, menjadikan saya memberi sedikit fokus.

Tanpa saya mencungkil intel itu memberi tahu ada beberapa sebab kenapa sesetengah pihak di Terengganu tidak senang dengan Samsuri sehingga menyebabkan beliau perlu ditukar. Antara disebut ialah cara Samsuri mentadbir Terengganu secara profesional dimana cara ini tidak tergapai oleh golongan agamawan yang naif mengenai pentadbiran dan politik.

Cara Samsuri itu juga dilihat sebagai mengabaikan orang politik. Beliau katanya memberi tumpuan kepada pembangunan negeri dan tidak begitu melayan kehendak-kehendak orang parti. Tindakan ini menyebabkan beliau tidak popular di kalangan orang parti sampai ada tuduhan mengatakan beliau tidak mempedulikan parti?

Praktik itu menyebabkan orang politik di Terengganu yang mahu mencari projek atau mendapat ghanimah selepas menang tidak dilayan oleh Samsuri. Beliau dikatakan lebih senang dan seronok berjumpa dengan korporat atau mereka yang membawa proposal untuk membangun Terengganu. Kelulusan kawasan balak dan lombong seperti berlaku sebelum ini dan di Kelantan pada masa ini tidak diteruskan oleh Samsuri.

Menurut intel itu, beliau sebagai warga Terengganu sendiri menyokong dengan cara Samsusi yang obses untuk mencari sumber kewangan kepada Terengganu. Katanya, sebagai MB Samsuri mempunyai tugas berat dipikulnya kini. Salah satu ialah untuk melunasi hutang yang ditanggung kerajaan Terengganu hasil peninggalan kerajaan UBN dahulu berjumlah lebih RM 1 billion.

Menurutnya yang mengaku terlibat dan berada di belakang MB Terengganu di zaman BN, segala projek yang diluluskan dizaman kerajaan BN dahulu kini sudah pun diberhentikan atau ditangguhkan. Pembangunan di Terengganu jem, katanya. Kerajaan Terengganu perlu membayar hutang kepada kontraktor sehingga hujung bulan ini. Inilah masalah dan tanggungjawab yang terletak di bahu Samsuri.

Seperti saya kata tadi, cerita intel itu saya tidak berminat dan menganggap ianya sebagai provokatif sahaja. Sehinggalah saya kebetulan mendengar ucapan Dr Samsuri di majlis ijtimak Pas Terengganu dua tiga hari lepas yang memberi peringatan bahaya perpecahan dalaman dan perebutan jawatan, baru saya menyedari dan teringat apa yang diceritakan oleh intel berkenaan semasa bercuti di pulau itu.

Dalam ucapan itu Samsuri tiba-tiba membangkitkan dua peristiwa kejatuhan kerajaan Pas lampau, satu kejatuhan kerajaan Pas Terengganu pada tahun 1962, dan kedua kejatuhan kerajaan Pas Kedah tahun 2008. Menurutnya kedua-dua kejatuhan kerajaan itu disebabkan kerana berlaku krisis dalaman dan perebutan kuasa.

Unknown said...

Salam dari PESANAN BESAR ILLUMINATI kepada negara bersatu dan seluruh dunia, ini adalah peluang terbuka untuk bergabung dengan persaudaraan Illuminati di mana anda dapat memulihkan impian anda yang hilang, dan juga di mana anda dapat melihat cahaya kekayaan dan kebahagiaan tanpa pengorbanan darah. Dan kami juga membayar sejumlah 650,000 USD untuk mengalu-alukan semua ahli baru ketika mereka bergabung dalam persaudaraan dan juga rumah pilihan dan lokasi mereka dengan pelaburan, bersama dengan peluang hidup ini untuk mereka menjadi terkenal.

MANFAAT YANG DIBERIKAN KEPADA AHLI BARU YANG BERGABUNG ILLUMINATI.
1. Ganjaran tunai USD $ 650,000 USD.
2. KERETA Impian Sleek baru bernilai USD $ 150,000 USD
3. Rumah impian yang dibeli di negara pilihan anda.
Sebulan temu janji dengan 5 yang terbaik di dunia.
Para pemimpin dan 5 selebriti terpenting di dunia. Sekiranya anda berminat, sila hubungi alamat e-mel sebelumnya: greatilluminate99@gmail.com



NOTA; persaudaraan Illuminati ini yang boleh anda sertai dari mana sahaja di dunia India, Turki, Afrika, Amerika Syarikat, Malaysia,
Dubai, Kuwait, United Kingdom, Austria, Jerman, Eropah. Asia, Australia, dll.,


Salam TEMPLE ILLUMINATI NEGERI

Unknown said...

ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR

Unknown said...

ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR

Owen said...

Kesaksian saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang-orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya Mr Felix. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, merosot secara kewangan selama bertahun-tahun. Tetapi pada suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Felix, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya diinisiasi ke dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Mr Felix. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal dalam penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Felix. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: felixmorganilluminati@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

Kesaksian saya mengenai bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang-orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya ialah Encik Harris. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, mengalami penurunan kewangan sepanjang tahun-tahun tersebut. Tetapi pada suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Harris, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya diinisiasi ke dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Tuan Harris. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal dalam penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Harris. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

hasbunallah wanea'malwakeel....

Unknown said...

Salam dari susunan pencerahan yang hebat kepada negara bersatu dan seluruh dunia, ini adalah peluang terbuka untuk bergabung dengan komuniti orang-orang yang tercerahkan, di mana anda dapat merebut kembali impian anda yang hilang, dan juga di mana anda dapat memperoleh kembali kekayaan melihat cahaya dan kebahagiaan tanpa pengorbanan darah. Dan kami juga membayar sejumlah $ 550,000 untuk mendapatkan semua ahli baru ketika mereka bergabung dengan persaudaraan dan juga ke rumah pilihan dan lokasi anda dengan pelaburan dan peluang hidup ini untuk menjadi terkenal.

MANFAAT YANG DIBERIKAN KEPADA AHLI BARU YANG MENGHADAPI CAHAYA.
1. Ganjaran wang tunai $ 550,000.
2. KERETA Impian Sleek baru bernilai USD $ 150,000 USD
3. Membeli rumah idaman di negara pilihan anda.
Perundingan selama sebulan dengan 5 yang terbaik di dunia.
Pemimpin dan 5 selebriti terpenting di dunia. Sekiranya anda berminat sila hubungi alamat e-mel sebelumnya = illuminatiworldwideorder@gmail.com atau wahtsapp kami +15184145254



https://www.gaia.com/article/what-is-the-illuminati

Hellen666 said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails