Tuesday, December 04, 2018

Lindswell Kwok, Ratu Wushu Asia, Kini Pilih Islam Dan Berhijab


Lindswell Kwok, Ratu Wushu Asia, Kini Muslim dan Berhijab

Eramuslim.com - Sesuatu telah berubah dari Lindswell Kwok. Setelah memenangi Sukan Asia 2018 dan memutuskan untuk bersara daripada sukan yang menimbulkan namanya, Lindswell kini menggunakan tudung itu.

Kepastian Lindswell memeluk Islam, yang sebelum ini dikenali sebagai seorang Buddha, didedahkan dari akaun Instagram Menpora Imam Nahrawi, @nahrawi_imam. 

Dalam video yang dimuatkan oleh Imam, Imam pertama kali menyerlahkan atlet wushu lelaki yang juga kekasih Lindswell, Achmad Hulaefi.

"Assalamualaikum, Hulaefi. Sihat? Siapa di sini? " Tanya Imam, yang hanya disambut oleh ketawa kecil oleh Hulaefi. Imam kemudian menyerlahkan Lindswell yang tidak jauh dari Hulaefi. Ratu Indonesia wushu yang berwajah cantik memakai tudung merah jambu.

"Assalamualaikum, tuan," kata pemenang lima kejohanan dunia yang malu ketika ditonjolkan oleh Imam yang kemudian mengambil masa untuk menyoroti dirinya dengan dua atlet wushu itu.

"Saya harap anda bahagia dunia selepas ini. Sudah lama masa untuk menyiarkannya tetapi baru dapat ditemui sekarang, "kata Imam dalam keterangan foto. 

Ia tidak pasti apabila video itu diambil, tetapi Imam hanya memuat naik kira-kira dua jam yang lalu sebelum berita itu diturunkan malam tadi.

Untuk maklumat, hubungan antara Hulaefi dan Lindswell baru sahaja diturunkan di Sukan Asia 2018. Setakat ini, kedekatan kedua-dua ini agak tertutup rapat dan tidak dikesan oleh orang ramai. (IH)
Lindswell Kwok Raih Medali Emas, Jokowi: Ratu Wushu Asia Tenggara, Kini Menjadi Ratu Asia
Atlet Indonesia Lindswell beraksi pada nomor Taijijian Putri Wushu Asian Games 2018 di JIExpo, Kemayoran, Jakarta, Senin (20/8/2018). ANTARA FOTO/INASGOC/Ismar Patrizki/nak/18. 


Presiden Joko Widodo (Jokowi) memberi ucapan selamat kepada Lindswell Kwok yang berhasil menyumbangkan medali emas kedua untuk Indonesia di Ajang Asiang Games 2018. Hal ini seperti yang TribunWow.com lansir dari akun Instagram @jokowi pada Senin (20/8/2018).


Video


Sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails