Sunday, March 25, 2018

Wan Ji Digesa Taubat Nasuha & Angkat Syahadah Semula – Tulang Besi




AIDCNews -23/03/18 –Pemikir Amanah, Abdul Rahman Abdul Talib menggesa Pegawai Penerangan Lim Guan Eng, Wan Ji Wan Hussin agar bertaubat nasuha dan mengangkat syahadah semula berikutannya penolakannya berhubung hukum rejam dan hukum bunuh bagi pesalah murtad.
Abdul Rahman yang juga dikenali sebagai Tulang Besi berkata penolakan Wan Ji itu membawa maksud beliau telah menolak fatwa daripada Ijmak ulama.
Kenyataan penuh Tulang Besi.
TEGURAN BAGI USTAZ WAN JI
Ustaz Wan Ji telah menulis artikel menafikan hukum rejam dan hukum bunuh bagi pesalah murtad.
Malangnya, artikel tersebut telah membuktikan bahwa Ustaz Wan Ji telah mengengkari Ijma.
Ini kerana kedua2 hukuman ini adalag tsabit dgn Ijma Muslimin.
Di dalam Islam sesiapa menengkari Ijma maka dia jatuh kafir.
Lagi pula, kandungan artikel beliau itu terlampau lemah hujjahnya dan sedikit pun tidak menyentuh ketsabitan hukum melalui Ijma.
Maka dgn itu, saya menyeru Ustaz Wan Jo utk:
1) Menarik kembali artikel2 tersebut.
2) Bertaubat nasuha serta mengangkat syahadah semula
3) Akad nikah semula dgn isteri beliau.
Beza dgn Farouk Musa yg tidak tahu apa2 pasal Islam, Ustaz Wan Ji adalag org ngaji dan cakap beliau dipercayai oleh orang ramai.
Dan beliau maklum kedudukan Ijma dalam Syariah Islam.
Sekian.



Bandingkanlah perbedaan PAS dengan parti-parti lain di Malaysia..

FASAL 7, Perlembagaan PAS. Hukum dan Kekuasaan
  • Memperjuang Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK „ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan. 
  • Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK „ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan. 
  • Dengan tertakluk kepada hukum-hukum dalam ceraian (1) itu segala gerakan dan pentadbiran PAS adalah dijalankan di bawah perintah dan kekuasaan Muktamar, akan tetapi Muktamar itu sendiri tertakluk di bawah syarat-syarat yang terkandung dalam Perlembagaan PAS dan aturan peraturan Muktamar atau Mesyuarat Agung PAS.



Benarkah Kajian Ini?
Hasil carian imej untuk kajian keputusan PRU14
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

4 comments:

Anonymous said...


HUKUM MENGINGKARI PERINTAH ALLAH DAN RASULNYA: KUFUR AKIDAH @ MURTAD

Sesiapa sahaja yang dengan sengaja menolak, mempertikai, menghina, menentang, menafikan, memburuk-burukkan, mempermainkan atau menafikan ajaran Islam yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah, maka sesungguhnya dia telah membatalkan imannya sendiri (kufur akidah @ murtad) kerani dia telah menafikan Rukun Iman.

Jika Wan Ji telah menulis artikel menafikan hukum rejam dan hukum bunuh bagi pesalah murtad, maka sesungguhnya dia telah membatalkan imannya sendiri ( kufur akidah @ murtad) kerana menafikan Rukun Iman.

Hukuman untuk orang yang sudah berkahwin, jika melakukan zina, maka hukumannya adalah direjam dengan batu sehingga mati. Bukti:

Daripada Jabir bin Abdullah Al-Ansari: Seorang lelaki daripada Bani Aslam telah datang kepada Rasulullah s.a.w. dan memberi tahu Baginda bahawa dia (lelaki tersebut) telah melakukan zina, dan dia telah mengangkat sumpah pengakuan (melakukan zina) sebanyak empat kali. Rasulullah s.a.w. telah mengeluarkan perintah supaya lelaki itu direjam sehingga mati kerana dia (lelaki tersebut) telah berkahwin. [Sahih Bukhari]

Hukuman mati untuk orang-orang yang murtad. Bukti:

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

لاَ يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ يَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَأَنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلاَّ بِإِحْدَى ثَلاَثٍ: النَّفْسُ بِالنَّفْسِ وَالثَّيِّبُ الزَّانِي وَالْمَارِقُ مِنْ الدِّينِ التَّارِكُ لِلْجَمَاعَةِ.

Tidak dihalalkan darah seorang muslim yang bersaksi bahawasanya tiada tuhan selain Allah dan bahawasanya aku adalah Rasulullah melainkan salah satu dari tiga perkara:

(i) Membunuh,

(ii) Penzina yang sudah bernikah dan

(iii) Orang yang meninggalkan agamanya serta memisahkan diri dari jamaah (umat Islam)

Sumber: Sahih: Dikeluarkan oleh al-Bukhari dalam Shahihnya, hadis no: 6878 (Kitab al-Diyat, Bab firman Allah: “Jiwa dibalas dengan jiwa”)

Nota:

Sebenarnya sebilangan pemimpin Melayu dan pengikut mereka telah murtad kerana mereka dengan sengaja telah menolak, mempertikai, menghina, menentang, menafikan, memburuk-burukkan, mempermainkan atau menafikan ajaran Islam seperti Hudud dll yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

Kita menyeru mereka semua supaya mengucap dua kalimah syahadah, bertaubat nasuha dan meninggalkan kesesatan untuk selama-lamanya.

Kita bimbang seseorang yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama dia mengingkari perintah Allah dan RasulNya. Apabila dia mati, jenazahnya diuruskan sebagai orang Islam tetapi kuburnya yang sedang menunggu kedatangannya menjadi salah satu dari lubang-lubang neraka dan neraka pula merinduinya.

Bertaubatlah sebelum terlambat.




Anonymous said...


Mohd Azren adalah contoh barua-barua jahil murakkab ( bodoh berganda-ganda @ berlapis-lapis)ternakan parti kafir harbi DA-Pig yang cuba berlagak pandai. Semakin berlagak, semakin bodoh barua-barua dedak roket!

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Wahai orang-orang yang beriman! Taatlah kepada Allah dan RasulNya dan janganlah kamu berpaling daripadanya, sedang kamu mendengar (Al-Quran yang mewajibkan taatnya).
(Al-Anfaal 8:20)

.... Oleh itu, bertaqwalah kamu kepada Allah dan perbaikilah keadaan perhubungan di antara kamu, serta taatlah kepada Allah dan RasulNya, jika betul kamu orang-orang yang beriman".
(Al-Anfaal 8:1)

Maka jelaslah bahawa Allah sendiri melalui Al-Qur'an memerintahkan manusia mentaati Sunnah Rasulullah s.a.w. maka kamu siapa untuk mempertikai perintah Rasulullah s.a.w. ?

Anonymous said...


Pembetulan perenggan terakhir dalam komen 10:44 AM:

Maka jelaslah bahawa Allah sendiri melalui Al-Qur'an memerintahkan manusia mentaati Sunnah Rasulullah s.a.w. maka siapa kamu Mohd Azren yang berani mempertikai perintah Rasulullah s.a.w. ?

Ini bererti kamu Mohd Azren telah mengingkari perintah Allah, Rasulullah s.a.w. dan Al-Qur'an! !

Anonymous said...


Kita cabar Mohd Azren untuk menunjukkan kita cara solat yang betul berdasarkan Al-Qur'an sahaja tanpa merujuk kepada Sunnah !!! Ada berani kah?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails