Friday, March 30, 2018

Malala Yousafzai Kembali 'Menjajah Pemikiran' Di Pakistan.


Malala Yousafzai Telah Kembali ke Pakistan.


ISLAMABAD – Penerima Anugerah Nobel, Malala Yousafzai kembali ke negara asalnya Pakistan hari ini, kali pertama sejak ditembak di kepala oleh seorang lelaki Taliban kerana memperjuangkan pendidikan untuk wanita pada 2012.

Perincian jadual perjalanannya ‘dirahsiakan memandangkan sensitiviti yang dikaitkan dengan lawatan itu,’ kata seorang pegawai kerajaan. Lawatan itu dijangka berlangsung empat hari termasuk pertemuan dengan Perdana Menteri, Shahid Khaqan Abbasi.

Ditemani ibu bapanya, Yousafzai, 20 diiring dari Lapangan Terbang Antarabangsa Benazir Bhutto Islamabad dengan kawalan keselamatan yang ketat, menurut gambar yang disiarkan di televisyen tempatan.
Malala menjadi simbol global hak asasi manusia dan aktivis yang lantang memperjuangkan kepentingan pendidikan remaja perempuan sejak seorang lelaki bersenjata menaiki bas sekolahnya di lembah Swat pada 9 Oktober 2012, bertanya ‘Siapa Malala?’ dan menembaknya.
Akibat kecederaannya, beliau dirawat di Birmingham, England dan menamatkan persekolahannya di sini.
Pemenang Hadiah Nobel Keamanan pada 2014 itu masih meneruskan kempennya sambil melanjutkan pengajian di Universiti Oxford. – AFP/BH ONLINE

Komen Weblog Ibnu HasyimPenerima Anugerah Nobel ciptaan barat, Malala Yousafzai yang telah dinobatkan sebagai simbol 'global hak asasi manusia' dan aktivis yang lantang 'memperjuangkan kepentingan pendidikan remaja perempuan', kononnya.

Kini dia sudah dikembalikan ke Pakistan bagi meneruskan agenda 'penjajahan pemikiran' pihak barat yang terus melanda negara-negara umat Islam, termasuk Malaysia.

Di Malaysia, anda boleh mempertahankan serangan pemikiran tersebut dengan  mengundi parti Islam dalam pilihanraya umum ke 14 ini.

UNDILAH PAS dalam PRU14
 PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?



Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails