Monday, March 26, 2018

Ini, Agama Yang Diperjangkan Tun M.



Tun Dr Mahathir Mohammad berkata, Selagi nyawa dikandung badan saya akan perjuangkan bangsa,  agama dan Negara yang tercinta ini.

Agama ada macam macam agama dan bangsa juga pelbagai bangsa.Maka fahamlah kita bahawa agama yang hendak diperjuangkan oleh Tun Mahathir Mohammad itu bukan agama Islam,

Tun Dr Mahathir Mohammad berkata yang dia akan perjuangkan agama.Dia Tak sebut mana mana agama.

Kita tahu bahawa Malaysia adalah sebuah Negara yang kepelbagaian  agama, bangsa, Bahasa dan budaya.

Sejarah telah membuktikan,  semasa dia jadi perdana menteri  dahulu dia mahu Bable di terjermahkan ke dalam bahasa Melayu. Dan dihadiahkan kepada orang Melayu untuk memahami agama tersebut..

Sebaliknya,  Al Quran diminta supaya ditafsir semula kerana tafsir terdahulu itu sudah tidak boleh guna pakai lagi, kerana tidak serasi dengan zaman sains dan teknologi.

Uasha Tun Dr Mahathir selanjutnya dalam banyak ucapanya bertubi tubi mempersenda sendakan hudud dan undang undang Islam di pertikaikan.

Kelihatan Tun Dr Mahahtir begitu cenderung  Bable di terjermah ke dalam bahasa Melayu dan Al Quran hendaklah di tafsir semula.

Pada hal dalam perlembagaan Persekutuan jelas agama Islam adalah agama persekutian (Negara) yang tidak boleh dinafikan lagi.

Dan beliau sendiri mengaku yang dia berbangsa Melayu dan beragama Islam.Pelik, macam mana seorang Melayu beragama islam boleh mempersenda sendakan agamanya sendiri.

Atau dengan kata lain menolak hukum hakam yang Allah turunkan dan mendewa dewakan Bable yang dipinda kepada beberapa versi  termasuk perjanjian lama dan perjanjian baru ciptaan Paulus, berbangsa  Yahudi itu.

Beliau (Tun DR) buat pengakuan yang dia selagi nyawa dikandung badan dia akan perjuangkan agama, bangsa dan Negara yang tercinta.

Wahai rakyat jelata fikir, fikirkan lah dengan apa yang diucapkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad bakal perdana menteri Negara Malaysia.

Berusia 93 tahun akan jadi perdana menteri  apabila pakatan harapan menang pada PRU 14 yang kemungkinan besar akan diadakan pada 6 Mei ini.
Jangan sekali sekali jadi macam unta, unta memang tidak mengerti mengapa dia dilepaskan dan tidak mengerti mengapa dia di tambat.

Bandingkanlah perbedaan PAS dengan parti-parti lain di Malaysia..

FASAL 7, Perlembagaan PAS. Hukum dan Kekuasaan

Memperjuang 
  • Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK „ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan. 
  • Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK „ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan. 
  • Dengan tertakluk kepada hukum-hukum dalam ceraian (1) itu segala gerakan dan pentadbiran PAS adalah dijalankan di bawah perintah dan kekuasaan Muktamar, akan tetapi Muktamar itu sendiri tertakluk di bawah syarat-syarat yang terkandung dalam Perlembagaan PAS dan aturan peraturan Muktamar atau Mesyuarat Agung PAS.
Benarkah Kajian Ini?
Hasil carian imej untuk kajian keputusan PRU14
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

5 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Bercakap dengan orang terlebih faham ugama macam pecacai dan pemimpin pas sangat sukar.

Lebih baik bercakap pasal Islam dengan DAP..

Anonymous said...


Pantun ini saya tujukan khas kepada MahaFir'aun dan pakatan sekular liberalnya:


Ikan siakap santapan si miskin,
Tunggu malam bulan mengambang,
Cakap tidak serupa bikin
Macam biawak lidah bercabang.


Dara bersimpu di hujung bendul,
Sambil leka bersembang-sembang,
Cakap tidak pernah betul,
Macam lidah tidak bertulang.


Bunga kenanga di atas kubur
Pucuk sari pandan Jawa
Apa guna sombong dan takabur
Rusak hati badan binasa


Asam kandis asam gelugur
dibeli orang di waktu malam
Menangis mayat dipintu kubur
Teringat mulut menentang Islam.

Anonymous said...



Wahai umat Islam , marilah kita membaca Talkin untuk parti bunga yang hidup segan mati tak mahu kerana tarikh kematiannya telah sangat hampir kemungkinan besar pada 30 Mac ini.

Kapten kapal bunga yang bernama mahafir'aun telah mengumumkan secara terbuka tanpa merasa malu dan segan bahawa beliau akan meninggalkan kapal bunga yang sedang karam bersama dengan pengikut-pengikutnya untuk menyelamatkan dirinya dengan menumpang roket evangelis demi survival dinasti mahafir'aun!

Adakah anda akan menyokong dan mengundi mahafir'aun ini dan pakatannya dalam PRU?

Anonymous said...


Kluangay ternakan harbi roket sembang mau lebat, habuk pun tarak !!!

Anonymous said...

Kau pun tak berani cakap pasal islam dengan dap nnt kena penanpo dengan lge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails