Monday, September 04, 2017

PAS Berisiko Hilang K'tan, Porrah Guan Eng!


Hasil carian imej untuk guan eng

GEORGE TOWN – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata PAS berdepan risiko kehilangan Kelantan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) berikutan keengganan parti itu kembali menyertai pakatan pembangkang.

“PAS akan masih mempunyai sokongan penyokong tegarnya tetapi mereka akan berdepan “kekalahan” di semua tempat (ditandinginya pada PRU14 nanti) dan malah berisiko kehilangan Kelantan,” katanya.
Lim yang juga ketua menteri Pulau Pinang mendakwa PAS tidak boleh membentuk sebuah kerajaan baharu kerana parti itu tidak mempunyai cita-cita untuk menjadi kerajaan.
Beliau berkata demikian pada sidang media ketika diminta mengulas kenyataan Pakatan Harapan baru-baru ini yang memutuskan untuk tidak bekerjasama dengan PAS pada PRU14.
Sehubungan itu, Lim mengingatkan parti-parti gabungan dalam Pakatan Harapan untuk tidak berharap PAS akan kembali menyertai pakatan pembangkang.
Beliau mendakwa PAS kini dilihat lebih cenderung untuk bekerjasama dengan Barisan Nasional (BN) dan berikutan itu Pakatan Harapan perlu bersedia untuk menghadapi pertandingan tiga penjuru pada PRU14. – BERNAMA
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Guan Eng, diri sendiri dan kes rasuah di Pulau Pinang pun masih belum selesai, nak campur tangan fasal Kelantan pula. Porrah!

8 comments:

Wanazman Wanazmansgrambai said...

salam tengok dengan matahati korbankan sikit ego kita. saya bimbang. kecil jangan disangka anak besar jangan disangka bapak....

Cik Minah said...

Ala PAS tak kisah pun hilang Kelantan. Pas bukan nak tubuh kerajaan.
PAS cuma nak tolong BN tak kalah dalam PRU14 nanti sebab PAS tahu,
selagi BN menang adalah habuan untuk pemimpin macam Hadi Bawang.
Ibnu Hasyim saja yang sibuk nak PAS jadi kerajaan.
Eloklah bantu Hadi Bawang menangkan UMNO.
Nanti adalah habuan untuk kamu.
Kalau tak 90 juta, sejuta dua pun cukuplah.
Tak perlu buat dosa tulis blog lagi.

Anonymous said...

Anak murid AyahPAN berkata2. Fook you

Anonymous said...

Anak murid AyahPAN berkata2. Fook you

Anonymous said...

Apa poorahnya, memang kenyataan. Aku anak Kelantan aku tahu lah

Anonymous said...

Kalah pun takpa. Jawatan kosobg banyak ma. Punaisihat ada menteri timb menteri ceo ahli lembaga pengerusi semua sudah menanti habuanya. Yg bawah2 sikit ahli majlis jkk penghulu. Paling2 tidak dpat baca doa majlis pecah tanah. Banyak habuan menanti ya.

Anonymous said...

JOM....KITA TUKAQ
Perjuangan mesti di teruskan
Matlamat sejak berpuluh tahun berjuang ialah utk jatuhkan umno-bn. Jgn kerana seorang dua tok lobai yg terhutang budi pada umno, dan mula berlembut dan lunak dgn mereka, maka kita hilang arah. Sia2 perjuangan berpuluh tahu tetiba menukar haluan. Biar kan Tok Lobai dgn agenda peribadi mereka. mereka tiada hak uyk mempengaruhi kita.
Jika nakhkoda hilang arah dan tegar, apakah kita mahu hanyut bersama beliau.

Anonymous said...

Hahaha Kelantan JATUH tak mustahil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails