Friday, December 02, 2016

Bogel Semua, Tapi Tutup Dengan Satu Jari. Ini Trend Landa Internet.

Cabaran Selfie Satu Jari Kini Landa Internet


Sekumpulan lelaki dan wanita cuba mencipta trend terbaru di media sosial dengan mewujudkan Cabaran Selfie Satu Jari. Iaitu merakamkan selfie sambil berbogel di depan cermin, namun dengan syarat satu jari perlu menutup bahagian sulit mereka.

Malangnya, peserta cabaran berkenaan berisiko menunjukkan lebih daripada apa yang mereka rakamkan, dengan mendedahkan seluruh badan mereka yang bogel itu. Salah seorang peserta yang mengambil bahagian ialah Aimee Davison yang menyatakan cabaran itu bermula hasil lukisan pelukis anime Jepun, Sky-freedom.
Dalam ilustrasi pelukis itu, watak anime berkenaan digambarkan merakamkan selfie dalam keadaan bogel, dengan hanya satu jari sahaja menutup alat sulitnya. 

Pada mulanya Aimee teragak-agak untuk mencuba cabaran berkenaan tetapi dia kemudiannya mencuba selfie itu, tetapi masih memakai seluar. Dia hanya menggunakan jari untuk menutup payu daranya.
“Saya jadi keliru bagaimana nak tutup payu dara dan alat sulit pada satu masa dengan menggunakan satu jari sahaja,’’ soal Aimee. 

Fenomena begini, apakah mereka sendiri gila, atau sengaja digilakan supaya jauh dari kehidupan manusia beragama? Apakah ada puak-puak tertentu yang memantaunya dari balik tabir?

1 comment:

Anonymous said...

Heheheheh daripada tak tahu sekarang sudah tahu. Terima kasih admin kerana menyampaikan maklumat yang sangat memberi manfaat dan kesedaran.

Lepas ni nak tangkap selfie dua jari pulak, send kepada Mokhtar Senik. Dia memang suka gambar2 selfie yang seperti ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails