Wednesday, November 30, 2016

'Sanggup Kongsi Suami, Mengapa Tak Kongsi Isteri?' Carafikir Luar Pakej Islam.


Tweet Kongsi Lubang Isteri Viral Di Internet

INI berita yang diangkat dari MYNEWSHUB.CC..

STATUS laman mikro Twitter seorang wanita yang berbunyi, “Kalau wanita sanggup berkongsi batang suami (bermadu). Suami sanggup tak kalau kongsi lubang isteri?” menjadi viral beberapa hari lalu.

Menerusi status yang dimuat naik itu, wanita yang tidak didedahkan identitinya itu seolah-olah cuba meluahkan rasa marah dan tidak puas hati apabila terpaksa berkongsi kasih dengan wanita lain.
Atau dalam erti kata lain wanita tersebut berang ‘dimadukan’ sehinggakan dia tergamak pula mempersoalkan hak seorang lelaki untuk berpoligami jika berkemampuan.
Malah pertanyaan “Suami sanggup tak kalau kongsi lubang isteri?” menunjukkan bahawa mentaliti individu itu sangat cetek sehingga cuba menghalalkan yang haram kerana hukumnya sudah jelas termaktub dalam ajaran Islam.
Pengharaman terhadap wanita untuk turut berpoligami (dibaca: berkahwin ramai suami) adalah demi menjaga keturunan dan keharmonian rumah tangga yang dibina.
Selain itu juga, ia demi menjaga taraf anak yang bakal dilahirkan dan sekiranya wanita dibenarkan bersuami lebih daripada seorang, maka akan timbul pertelingkahan dalam kalangan suami berkaitan status anak itu.
Tindakan wanita berkenaan membuat naik status berbaur lucah sedemikian ibarat menconteng arang ke muka sendiri dan seluruh kaum Hawa yang lain.
Status yang dimuat naik itu telah menerima respond yang memberangsangkan daripada pengguna laman mikro itu apabila ia diretweet lebih 400 kali dan lebih 1,000 favourites. – MYNEWSHUB.CC

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Seseorang itu bebas memilih agama yang dia mahu. Boleh pilih pakej Islam, pakej Kristian atau sebagainya. Kalau pilih Islam, kena ikut peraturan pakej keseluruhannya. Tidak boleh ikut pakej Islam    tetapi mengamalkan peraturan agama lain.

Dalam Islam ada peraturan poligami. Kalau tak mahu poligami, jangan pilih pakej Islam. Orang Islam yang 'ingkar' tidak suka atau bantah suruhan solat contohnya, sudah terkeluar dari agama Islam. Lain, kalau dia tidak ingkar, cuma malas-malas saja, lain hukumnya.

Bagaimana boleh pilih pakej Islam, tapi tidak mahu ikut peraturan yang ditetapkan pakej tersebut?

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

2 comments:

Unknown said...

Hahahaha........seks,seks,seks.
Takda ke menda lain nak diperjuangkan, kec uali SEKS...?????

Anonymous said...

Parti.Ajaran.Seks

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails