Monday, October 17, 2016

Bebas, Perempuan Berpakaian Telanjang. Kuliah Jumaat Abd Hadi 14 Okto 2016

Hasil carian imej untuk pakaim ikut syariat
Video 02/38: Kuliah Jumaat 13 Muharram 1438 / 14 Okto 2016
Hasil carian imej untuk Bebas, Perempuan Berpakaian Telanjang

KULIAH JUMAAT 13 MUHARRAM 1436 / 14 OKTOBER 2016

Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-112: Kuliah Jumaat Abd Hadi Presiden PAS.

Ikutilah selanjutnya..

15 comments:

Cik Minah said...

Ini je ke PERJUANGAN haji Hadi Awang, nak semua pompuan
bertudung laboh......I AM DISSAPOINTED.
Nak sangat dengar dasar-dasart negara kalau PAS
memerentah. Bagimana dasar EKONOMI ISLAM dalam perancangan
nya. Nak tahu juga bagimana dia mahu membangunkan ummah
selain daripada menghudukan kami.

Anonymous said...

SKETSA PAGI SEBELUM PARLIMEN BERSIDANG

Sebelum subuh pagi tadi, tok bersama2 jemaah walaun mengikuti guru tok solat hajat sebelum beliau berangkat sebagai mujahid dan murobbi ke Parlimen untuk berjuang. Guru tok mengimamkan solat hajat tersebut.

Selepas solat hajat dan solat subuh berjemaah, tok lihat mata guru tok merah2 mcm mata sotong tercucuk mata kail. Kelopak matanya bengkak2. Dahsyat murobbi tok, solat sampai menangis2 sedemikian rupa. Sambil menuju ke tangga masjid Rusila, tok menghampirinya dan bersalam, mencium2 tangannya sehingga ke siku, seraya berkata, " Wahai Ayatollah Tuan Guru Al Marangi, gerangan apakah sebabnya tuan guru menangis sehingga habis bengkak2 kelopak mata dan basah2 janggut sedemikian rupa ?

Guru tok berhenti seketika di anak tangga. Memandang sayu ke arah tok umpama beruk jinak. " Wahai Using, tidakkah anta tau, jap gi ambe nak pegi parlimeng? Parlimen dah setat hari ni. Lupakah kamu kite ade perjuangang maha besar di sane yg telah kite janji kang?".Soal guru tok.

" Ohhh...ic...ic...Ana terlupe, wahai Ayatollah. Akta 355, bukan? Jangan khawatir, kite dah bersolat hajat ramai2 tadi, kita dah mohon kpd Allah agar semua ahli parlimen akan sokong. Ayatollah Tuan Guru batuk saja, pasti berebut2 mereka angkat tangan menyokong. Yakinlah. Itulah doa kita seperti juga doa Ayatollah Tuan Guru.". Jawab tok meyakinkannnya.

Tiba2 guru tok berpaling ke arah tok dengan wajah mencuka.
" Kamu semue tadi solat hajat untuk mende? Mende yg kamu mintok dengang Tuhang tadi?". Jerkah guru tok.

Tok terkedu. " Errr...bukankah kita tadi solat hajat untuk memohon semua ahli parlimen dari Bn dan PH serta speaker, bintara, kerani2 dan pencuci2 tandas di parlimen menyokong Akta 355 yg akan Ayatollah bentangkan nanti?". Jawab tok sedikit kompius.

" Kepale otak mu, Using. Lain kali solat jangang main ikut je. Tanye dulu solat untuk mende, nak niat mende, nak mintok mende. Ini maing ikut je. Abih laaa....niat mung udah tak same dengang ambe...aduuyaiii". Kata guru tok sambil menghentak2kan kakinya.

Tok dan beberapa jemaah lain saling berpandangan. " Habis tu, Ayatollah niat apa tadi waktu solat hajat? Minta doa untuk apa?". Soal tok mohon kepastian.

" Ambe solat hajat tadi mintak Tuhang jangang beri Ahli2 Parlimeng Pakatang Harapang sokong Akta 355. Biar mereka berbaloh dang Dap akang bantah, dang Amanoh pulok akang ikut Dap tak sokong Akta 355. Amno pasti doh tak sokong, Kok sokong pung mungking ade sekor due je yang berlakong. Mca dang Gerakan dang Mic pung takkang sokong. Parti2 di Saboh dang Sarawak pung kompong tak sokong. Itu kite maklum doh. Bile mereka tak sokong, ini satu kebaikang untuk parti kite. Mudoh kite salohkang mereka nanti dang kite lepas tangang. Lagi mudoh kite nak maing isu kapir mengkapir lepas ni. Sebaliknya, kalau mereka sokong, mende lagi modal yang kite ade untuk berkempeng nanti? Takkang nak maing isu hudud pulok? Hudud ni dah kantoi, ramai doh tau puok2 kite beberapa kali kena kencing oleh amno...". Jawab guru tok panjang lebar.

Tok terdiam. " Ertinya, Ayatollah berharap Akta 355 ini akan ditolak di Parlimen? Dan...kita akan buat modal dalam kempen2 kita untuk menyatakan bukan salah kita, tapi mereka yang tak mahu kpd Islam? Dan...pastinya rakyat terutamanya umat2 Islam akan sokong kita?". Soal tok untuk kompom kan lagi.

" Tau pung. Jangang jadi tolol sangat. Sekarang ni masaaloh nye kamu dah solat hajat mintok mereka sokong. Ambe selaku Imang solat tadi pulok mintok mereka tak sokong...aduyaii..guane ni karang...natang beruk mu, Using. Tokleh harap sekepeng!!!". Kata guru tok bergegas masuk ke dalam kereta untuk berkejar ke Parlimen pagi ni.

Cik Minah said...

HEHEHEHE...Ada udang disebalik mee rupanya solat
Hajat Tok Iman Ayotolla Haji Hadi Awang ni.
Baru aku faham kenpa di asik solat Hajat....HEHEHE

Anonymous said...

Hebat, karya anda setanding a.samad said.....
Anda punya bakat semula jadi...saya sekeluarga sentiasa di belakang. Anda....teruskan perjuangan sahabat ...

kita robekkan hati dan minda mereka2 itu dari tidur yg panjang....
Kita bebaskan diri dari belitkan GST yg semangkin mencengkam...
Rapatkan barisan sobat .....

KITA GEMPUR MEREKA....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ibnu Hasyim said...

October 17, 2016 at 4:46 PM .

Al-hamdulillah!

Anonymous said...

Kesiang Ibnu Hasing.. Semalam buat artikel pasal perempuang, terok kene kutok. Membangung bersama Islang PAS la.. memacam. Hari ni siar artikel pasal khutbah Tuang Presideng sanjungang pong, Ibnu Hasing pun kene tibai jugok!!! Aduyaaaiii.. Nasib badang. Sabo je le.

Dzafrullah Adha said...

Jangan ucap perkara2 yang boleh menyebabkan gugurnya akidah kita kalu dok tahu blajo jangan bahang rambang skali

Dzafrullah Adha said...

Bodonya mung sia2 hidup atah dunia tp dok benda- benda ke arah kebaikan

Dzafrullah Adha said...

Bodonya mung sia2 hidup atah dunia tp dok benda- benda ke arah kebaikan

Dzafrullah Adha said...

Jangan ucap perkara2 yang boleh menyebabkan gugurnya akidah kita kalu dok tahu blajo jangan bahang rambang skali

Anonymous said...

Engko tu yg bodoh.

Anonymous said...

Khutbah tak beri rasuah dan terima rasuah tak ada ke Pak Haji.he.he...he....

Anonymous said...

Seluar dalam warna merah dijual untuk dipakai menghadapi BERSIH .Sapa berminat hubungi saya Bro Umo tel 013555566678.Lengkap ada tandatangan JibMah.Diskaun 50% untuk ahli UMNO dan PAS.

Cik Minah said...

DOA HAJI HADI SUDAH DIMAKBULKAN..........Hehehehe

"Usul kontroversi 'hudud' Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah ditolak ke bawah dalam kertas perintah pada hari kedua sesi ketiga dan terakhir Parlimen tahun ini.
Usul Hadi membentangkan rang undang-undang persendirian bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah), telah diturunkan daripada senarai nombor 4 semalam kepada nombor 7 hari ini.
Ia diturunkan apabila lebih banyak usul kerajaan dimasukkan dalam senarai.
Lazimnya, usul kerajaan didahulukan berbanding usul persendirian.
Dengan kedudukan di bawah senarai itu, ada kemungkinan usul Hadi tidak akan dibawa ke Dewan.
Malah, ia mungkin terus ditolak lebih bawah pada kertas perintah itu berikutan hari-hari akan datang. "

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu minta tumpang lalu.

Atas kotak ada kayu,
Kayu dipotong dengan gergaji,
Melayu retak siapa rugi,
Hasil dari caci mencaci,

Ada cermin tilik diri,
Sinaranya malap kerana debu,
Celupar mulut makan diri,
Bertutur lah dengan iman bersama ilmu.

Kuih lapis buah hulu,
Bertapis -tapis berkata maka selamat dirimu.

Pakcu belajar berpantun ...kalau ada menafaat insaf diri..walahualam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails