Sunday, September 25, 2016

Sejarah Fitnah Dalam Politik Islam. -Kuliah Jumaat Abd Hadi 16 Sept 2016

Hasil carian imej untuk perang dalam sejarah islam

Video -03/37: Kuliah Jumaat 14 Zulhijjah 1437 / 16 September 2016
Kuliah Jumaat di Masjid di Rusila, Terengganu.

Ikutilah seterusnya..

26 comments:

Anonymous said...

LELONG....LELONG...LELONG.....
LELONG MURRAH .....LELONG MURAH....
HARGA TERBABAS.....HARGA MENJUNAM..
LELONG LAGI... LELONG TERUSSS....
LELONGGGGG....JUAL LELONG......
SAMPAI. PAGI.....

BELI 1 .....FREE 10 MAKCIK.....
BELI 10.....FREE 100 PAK CIK.......
TAK BELI ....RUGI....RUGIIIII......

DAH PENAT AKU PANGGIL ORANG TAPI TAK LAKU 2.....

BELI SULAT KABA LAMA.....!!!!!
BELI SULAT KABA LAMA......!!!!!

APIK MALI SINI.......

DARI BAIK TANGAN KOSONG.....BAGUS AKU LEGO SAJA ....AKHBAR HARAKAH INI....TIMBANG KILO...
1 KILO 12 SEN PUN .....OK APA.......


BERGITULAH....NASIB AKHBAR HARAKAH DAN SEJARAH PANJANG PARTI PUS PUSSSS

Anonymous said...

Punah sehat.....kerajaan BN umno...
Pelir yg sehat.....kerajaan BN umno.....


PRU 3 penjuru di kelantan....BN berjaya tawan kelantan....
Baru padan dengan lu punya muka....
Goblokk

Ir Anonymous said...

Dgn kuasa 10 yg ada padanya maka ditarik balik saman 1MDB kerana apa dia peduli kerana dia ada muka tebal kuasa 10!! Saman 1 kali tarik balik 1 kuasa 10.. kui kui kui..

Anonymous said...

Denda Fitnah pilkuda sebanyak rm2juta dah bayar ke belum? Ulamak yang memfitnah bukan ulamak, tapi syaitan yang berserban dan berjubah.

Ir Anonymous said...

Mahkamah dah tutup kes jadi TGHA tidak bersalah. So far masih belum nampak di mana kesalahan TGHA!

Anonymous said...

Orang yang butahati memang tak nampak kesalahan Hadi Mereng, yang disaman kerana memfitnah perihal pilkuda. Bila suruh bukti diam macam pengecut, baling batu sorok tangan. Maka dengan itu Hadi Mereng pun disamanlah.

Tapi Hadi Mereng ni kerek macam gangster lake garden, dia buat derk je bila dah kena saman.

Maka mahkamah pun menganggap dia bersalah kerana kecut telur tak respon langsung kepada tuntutan supaya tunjuk bukti atau minta ampun.

Hukuman? Denda rm2juta. Kalau kes dah tutup seperti anon butahati di atas katakan, mana buktinya yang mengatakan demikian?

Ir Anonymous said...

Lah cara berhujah macam cerdik politik tapi rupanya masih tak tahu yg TGHA telah didapati tidak bersalah oleh mahkamah atas tuduhan memfitnah sesiapa..

Yg menunujukkan kurang cerdiknya lagi ialah mintak org yg dituduh tunjuk bukti dan mintak ampun.. Wah kalau macam tu sebijik perangai UMNO ke atas DSAI dulu yg mana DSAI pernah didesak agar membuktikan beliau tidak berada di tempat kejadian liwat.. sdgkan yg sepatutnya ialah UMNO yg kena buktikan bhw DSAI berada di tempat kejadian!!

Anonymous said...

Mananya bukti Hadi Mereng didapati tak bersalah fitnah pilkuda? Keratan akhbar? Mana?

Anonymous said...

Hadi and the geng lebai pemakan dedak duit curi 90juta bila nak saman SR? kui kui kui

Anonymous said...

Hadi ni pangkat je ulama tp suka menuduh tanpa bukti, memfitnah, melabel dan memaki hamun org mukmin lain yg tk nak melutut pada dia kecuali walaun2 tolol pigs yg taksub.

Anonymous said...

Pas yg selalu mengkafirkan dan memaki hamun orang lain nak perjuangkan hudud??

Pemimpin kaki gohead gostan uturn nak laksankan hudud??

Pemimpin yg sekongkol dgn penyamun dan kaki khianat nak hudud dilaksanakan??

Pemimpin yg hasad dengki dan jual ayat2 agama nak tegakkan hukum Allah??

Pemimpin yg sampai sekarang tak saman2 lg SR melaung laungkan hukum syariah..??

Cermin diri tu dulu woiii...!!! Kami tak nilai siapa kamu berdasarkan serban , kupiah dan jubah yg kamu pakai weiii.... !!

Apa yg kami lihat akhlak buruk...dan perilaku mulut busuk kamu yg lebih menonjol!!!

Kamu yg bertopeng agama ni le merencatkan kerja dakwah ke atas non muslim...!! Non muslim prejudis dengan islam sebab melihat akhlak buruk kamu wahai pemimpin PAS...!!!

Berdasarkan akhlak dan tingkahlaku kamu...kamu sikitpun tak layak menyebut hal2 dakwah. Kamu tak malu ke...imej islam kamu tu...memalit onar kepada muslim yg lain...!!???

Anonymous said...

Yg ada dlm PAS sekarang ialah penyembah dan pengkagum Haji Hadi. Kalo taik berak Haji Hadi pun, ada yg jemur kering buat pil.

Anonymous said...

Semua ORG2 yg MKN duit 1MDB itu lah sa BANGSAT2 MANUSIA...Apa tah lagi ORG yg MENGIZINKAN NYA....BAPA SEGALA BANGSAT

Ir Anonymous said...

Kalau betul tuduhan tu kenape kuasa 10 tarik balik saman 1mdb? Kui kui kui

Ir Anonymous said...

Better than najisnya LKS yg makan babi..

Ir Anonymous said...

Lagi2 anon 12:02 nak tabur fitnah.. Dah terbukti hanya tuduhan palsu bilamana kuasa 10 tarik balik saman 1 mdb.. Bo boi boi..

Ir Anonymous said...

Ada bukti ke ni? Diharap saman je lah lepas tu tarik balik macam kuasa 10.. Bo boi boi..

Anonymous said...

Tunjukkan bukti, tak payah merepek sorang2.

Anonymous said...

Husam: Saman di AS perlu diubah suai.
http://m.malaysiakini.com/news/356849

Walaun tolol pigs sila baca. Utk makluman, saman dibuat Husam supaya harta2 milik rakyat Msia yg dicuri oleh kerabat najib rosmah dipulangkan balik pd rakyat. Inilah perjuangan hak rakyat dan memartabatkan Islam yg disarankan agama.

Hadi n the geng lebai pemakan dedak duit curi 90juta bila nk saman SR? kui kui kui

Anonymous said...

Puak pembenci tghh terima kasih kerana anda Seamus mengambil tahu walaupun anda mengfitnah tapi anda semua prihatin dan amat menyukai tghh. Tahukah anda bahawa sehingga kini dari anda shinggakan kepeminpin anda tiada sebarang bukti setiap tuduhan kepada tghh dan pas terima kasih kerana anda telah menunjukkan permainan anda yang mana anda semua telah membuktikan bahawa anda semua adalah orang umno yang dari dulu kini dan selamanya memusuhi pas dan para ulamak perjuangan islam.

Anonymous said...

Husam mana nak saman rosmah dia buat isu aja sekarang dah tarik balik dengan suka rela. Husam dah tarik balik saman apa cita wahai macai2 sekuler libral.

Anonymous said...

Ramai jugak saudaramara makci siti kasim dalam ni matlamat mereka hanya memburukkan islam untuk terus bersama sekuler libral teruskanlah hasrat kamu kami tetap perjuangkan islam walaupun kamu dibiayai oleh kuasa luar kami tetap istikomah kepada allah.

Anonymous said...

Kami sembah allah kalau kamu tuduh apa pun dan buktikan apa pun kepada tghh dan walaupun kamu boleh buat tghh didapati bersalah tetapi islam tetap kami dokonggi demi allah islam akan tetap diperjuangkan kerana janji allah itu pasti kami percaya dan sembah allah bukan pemimpin kami umat islam tak takut pada orang kafir hanya allah yang kami takut. Wahai puak sekuler libral dan kafir kembalilah pada islam tinggalkan segala fahaman yang menentang agama allah. Kamu jangan takut pada maknusia takut pada allah.

Anonymous said...

Anony sept 25 2016 12:41pm. Kami sembah allah tuduhan kamu menampakkan tahap kebencian kamu kepada umat islam. Kami maafkan kamu bertaubatlah kembali kepada islam berjuanglah demi islam kerana allah. Hanya allah tuhan yang kita wajab sembah. Sekiranya kamu non muslim masuklah islam keran kamu telah ada ilmu dan tahu akan kebenaran islam. Ameeen

Anonymous said...

Anony sept 25 2016 12:02pm kamu menuduh tampa bukti dan sedap menaburfitnah bertaubatlah selagi ada umur kamu hentikan semua tuduhan kepada kami. Kami tetap perjuangkan islam dan tidak akan tunduk pada kehendak orang kafir. Ramai orang non muslim masuk islam dan berilmu kamu saja menutup kebenaran. Kamu fitnah tghh itu antara kamu dengan tghh tapi islam tetap kami perjuangkan.

Anonymous said...

UWEKKKKKK termuntah aku baca anon 2.30. Dalam politik, bukti adalah persepsi pendapat umum. Sebagai orang politik, bila menghadapi persepsi pendapat umum yang negatif, cara tangani adalah dengan cuba membuktikan persepsi itu salah. Antara caranya adalah berdebat, berhujah ataupun mengenakan tindakan saman. Tidak sekali dengan hanya berdiam diri. Bukan sekadar tawakal saje yang persepsi pendapat umum itu akan berubah dengan hanya memaksa orang supaya percaya secara butatuli.

Kalau yang dituduh tu lebai kudin bin kontol, mungkin pendapat umum itu tidak relevan, kerana, siapakah lebai kudin itu? Tiada siapa yang kenal. Tapi bila yang dituduh adalah pemimpin tertinggi Pas, maka adalah logik sekurang-kurangnya buatlah sesi penerangan ke, buatlam satu SD ke, ni tidak. Sebab apa? Sebab bukan semua ahli Parti sendiri percaya atau tidak percaya. Mereka keliru. Ini jelas menjadi antara perbincangan hangat dikalangan ahli-ahli group watsapp Pas. Ada setuju, ada tak setuju. Jadi di situ juga sudah terdapat perbezaan kepercayaan. Yang bodoh tu wala' saja lah, tetapi yang pandai-pandai tu, mula menyoal, dan pertanyaan-pertanyaan ini tidak dapat dijawab dengan baik atau berkesan oleh mereka yang bodoh tadi. Maka berbalahlah pulak ahli Pas masing-masing dengan hujah sendiri.

Apa kata pemimpin tertinggi Pas buat sesi penerangan supaya semua, termasuk rakyat yang lain boleh tahu kedudukan sebenar, betul ataupun tidak. Takkanlah Tuan Presiden nak halau mereka yang tak bersetuju? Nanti berapa kerat yang tinggal dalam Pas?

Bukalah mata, kembangkan minda. Janganlah dok berkhayal ketum lagi. Walaupun ketum tu bagus untuk mereka yang mengidap darah tinggi, tapi ketahuilah jika disalahguna, otak tak akan mengembang. Jadi bodoh dan pak turut sampai mati.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails