Friday, July 15, 2016

Larangan Berhijab Adalah Melanggar Perundangan Eropah Sendiri.

PARIS, FRANCE:  Three women wearing the Islamic veil took to the streets in central Paris 21 December 2003, as they joined a protest march upon call of Muslims organizations in France to protest against the French government ' decision to ban the Islamic headscarves in schools, hospitals and public buildings.   AFP   PHOTO   PHILIPPE DESMAZES  (Photo credit should read PHILIPPE DESMAZES/AFP/Getty Images)
PARIS, FRANCE: Three women wearing the Islamic veil took to the streets in central Paris 21 December 2003, as they joined a protest march upon call of Muslims organizations in France to protest against the French government ‘ decision to ban the Islamic headscarves in schools, hospitals and public buildings. AFP PHOTO PHILIPPE DESMAZES (Photo credit should read PHILIPPE DESMAZES/AFP/Getty Images)

Penasihat undang-undang Mahkamah Eropah yang menegaskan bahawa meminta pegawai Muslimah supaya melepaskan tudung semasa berkerja, adalah merupakan perbuatan diskriminasi yang dilarang oleh undang-undang dan undang-undang Kesatuan Eropah itu sendiri.

Kenyataan ini diungkapkan Jaksa Agung Eleanor Harpston pada hari Rabu (13/07) kelmarin,  semasa bertindak balas terhadap kes pemecatan seorang pekerja Muslimah di Perancis kerana enggan melepaskan jilbab ketika bertemu dengan pelanggan syarikat.

"Tidak ada indikasi yang menyatakan bahawa jilbab yang dikenakan seorang Muslimah di sebuah syarikat IT Perancis telah menggangu prestasi dalam menjalankan tugasnya sebagai reka bentuk engineer," ujar Jaksa Agung Eleanor Harpston seperti dilapor Reuters.

Kes ini ramai menjadi bahan pembicaraan setelah pekerja Muslimah mengajukan tuntutan ke Mahkamah Perancis, tetapi Mahkamah Perancis kemudian melimpahkannya kepada Mahkamah Eropah.

Perlu diketahui bahawa Perancis melarang pegawai kerajaan menggunakan simbol-simbol agama seperti kalung salib bagi umat Kristian, topi kecil bagi umat Yahudi, selama menjalankan tugasnya sebagai pelayan masyrakat. Akan tetapi peraturan ini tidak berlaku bagi mereka yang berkerja di sektor swasta. (IH/Skynewsarabia)  

2 comments:

Anonymous said...

Wahai umat Islam,

Marilah kita semua yang cintakan Allah dan RasulNya menolak pemimpin-pemimpin munafik dan kafir dari parti-parti munafik dan kafir yang menyokong dan mengembangkan 'Pluralisme Agama' dan 'Islam Liberal', dalam PRK dan PRU14 nanti kerana mereka mahu menyesatkan umat Islam dan melemahkan dan menghapuskan Islam.

Mereka menggunakan 'Pluralisme Agama' dan 'Islam Liberal' untuk menipu dan memperdayakan umat Islam supaya umat Islam meninggalkan ajaran Islam dan hukum Allah dan kembali kepada kesesatan.

Mereka cuba mempengaruhi umat Islam untuk menerima 'Pluralisme Agama' iaitu "semua agama adalah sama" untuk memurtadkan umat Islam. Allah dan RasulNya dengan tegas menolak dakwaan karut puak munafik dan kafir ini:

Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah Islam.(A-li'Imraan 3:19)

Mereka cuba memusnahkan akhlak umat Islam supaya umat Islam hidup bergelumang dengan kemungkaran dan kesesatan dengan mempromosi 'Liberal Islam' di kalangan umat Islam iaitu kebebasan mutlak untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dengan alasan hak kebebasan perbadi. Sesungguhnya kebebasan mutlak tanpa sebarang prinsip moral boleh memusnahkan masyarakat dan negara.

Sesungguhnya para pemimpin munafik dan kafir tersebut adalah sangat merbahaya kepada umat Islam dan agama Islam kerana mereka menyesatkan umat Islam dengan apa cara sekalipun. Pengikut-pengikut dan penyokong-penyokong pemimpin munafik dan kafir tersebut adalah setaraf dengan haiwan ternakan yang tidak mempunyai akal.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)". (Al-Baqarah 2:13-14)

Anonymous said...

KEMUNAFIKAN PEMIMPIN EROPAH DAN AMERIKA SYARIKAT TERBONGKAR APABILA MEREKA MELAUNGKAN KEBEBASAN BERAGAMA SAMBIL MEREKA MENINDAS UMAT ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM MENGAMALKAN AJARAN ISLAM!

Pemimpin Barat yang bersikap munafik selalu melaungkan hak asasi manusia, prinsip demokrasi, persamaan hak, kebebasan beragama, keamanan dll tetapi sejarah Barat sendiri jelas menunjukkan Barat sendiri telah mencipta dan mengamalkan peperangan, penjajahan, penumpahan darah, pembunuhan, keganasan, peperangan, penindasan, perhambaan, rasisme, rompakan, penipuan dll ke atas negara-negara dan umat Islam dan umat bukan Islam!

Bahkan pemimpin-pemimpin Eropah dan sekutu mereka telah membunuh 70 juta manusia dalam Perang Dunia Ke2 dan 17 juta dalam Perang Dunia Pertama. Ini jelas menunjukkan mereka adalah pengganas antarabangsa nombor 1 !

Malangnya terdapat anjing-anjing di negara asing yang menjadi boneka dan barua, macai, pencacai mereka untuk menipu dan menindas rakyat tempatan. Mereka diperalatkan untuk mempromosi 'Pluralisme Agama' dan 'Islam Liberal' dll untuk memusnahkan umat Islam dan agama Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails