Thursday, July 14, 2016

..keluar je muka Hadi kat TV…ramai2 buat mcmni…”, Kempen Bantah Hadi Melampau, Biadap Dan...

kempen
Kempen penyokong PAN, Mohd Sobri Yusoff membantah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sangat melampau sehingga menimbulkan rasa kurang senang di kalangan warga netizen yang lain.
Mohd Sobri Yusoff dalam posting di Facebooknya menulis, “Kempen bantahan untuk Hadi..keluar je muka Hadi kat TV…ramai2 buat mcmni…”, sambil melampirkan gambar (seperti di atas) yang sepatutnya dilakukan oleh ahli PAN terhadap Abdul Hadi.
Mengulas kenyataan dan gambar yang dilampirkan Mohd Sobri itu, Yuusuke Godai merumuskan beberapa pengajaran di sebalik posting penyokong PAN itu.
1 – Inilah hasil didikan pemimpin PAN yg gah bercakap bertopengkan Islam Rohmatan Lilalamin ….jika pemimpinnya kaki maki hamun apa peliknya pengikut mengikut cara pemimpin ….
2 – Kepada DAP yg biadap terhadap Islam begitu lunak nada mereka tp kepada ulamak yg seluruh hidupnya mngajak org kembali mghayati Islam begini layanan puak mereka ….
3 – Tolong malu sikit kupiah atas kepala dgn umor yg tua bngka tp masih dengan perangai biadap sering maki hamun dgn kata2 lucah spt berbangga nak tunjok kat sapa diri tu spt org kurang siuman …
4 – Jika ini lah cara kempen nk ajak org sokong PAN yg dikata parti Islam itu , tuan2 dan adik2 yg cerdik pandai nilai lah sendiri …..
5 – Kepada penyokong PAS , jgn laku kan perkara sama terhadap musoh politik kita kerana ini bukan cara kita …..lawan lah mereka dgn hujah dan fakta …..dan alhamdulillah spanjang aku ber fb tkda lagi terlihat posting yg sungguh jijik spt ini dari mana2 rakan pas terhadap musoh politiknya……
6 – Akhirnya …tuan2 dan adik2 nilai lah sndiri bahawa ini lah wajah PAN …..bukan PAN jika tanpa pengikut yg punya mentaliti yg sangat rendah begini….
Identi sebenar Mohd Sobri Yusoff didedahkan Albangi Selangor seperti berikut berikut :
Mohd Sobri Yusoff – Ahli PAN Kubang Krian Kelantan, bekas PGS Hawaai Five O, orang Husam, bekas YDP Kubang Krian.
Tel. Bimbit: 0139958100
Email: AMANAHKUBANGKERIAN@GMAIL.COM
Alamat: KG CHICHA, KAMPUNG CHICHA DEMIT, 16150, KOTA BHARU, 3
farhan
hani rahsia PAN
sobri
(Sembrono)

8 comments:

Anonymous said...

Sendiri Pasang Sendiri Cantas, Teknik Bodoh Ni Dah Tak Laku!!



Semenjak Datuk Dr Wan Ismail Wan Mahmud menyokong Pakatan Rakyat, banyak perkembangan mengenai gerakan saraf dan provokasi telah berlaku. Wan Ismail adalah antara orang yang mengerakkan perang saraf dalam UMNO. Malah dia mempunyai team sendiri dalam menyerang pembangkang dalam pelbagai bentuk saraf dan provokasi sehingga banyak perkara tidak dapat ditangani oleh pembangkang termasuk PAS sendiri.

Dia membawa beberapa orang teamnya untuk memberikan kursus kepada PKR dan juga PAS. Antara mereka yang terbabit dalam PAS ialah Dr Hatta Mohd Ramli.


Gerak Saraf adalah unit yang penting dalam PAS dikenali sebagai PGS. Mereka terbabit dalam penyebaran isu, maklumat dan membuat provokasi. Ada 2 jenis saraf iaitu "white and black". Dr Hatta adalah yang pakar dalam saraf jenis 'black".

Dr Hatta pula dibantu beberapa orang kuat antara lain ialah Nordin budak Pahang dikenali sebagai Nordin Tarung atau juga dikenali sebagai Juragan Belang Tarung, Abd Nasir, Wafer Comey, Ibn Harun, Mazhar Yusof dan lain-lain lagi.

Kita tidak lupa semasa dekat Muktamar PAS lalu perebutan jawatan dalam PAS dan ada usaha menjatuhkan kumpulan ulama dalam PAS, tiba-tiba kereta Dr Hatta Ramli dibakar.



Saya sudah menulis sebelum ini, beberapa kes tembak berlaku dan polis menyiasat akhirnya polis menemui bukti dan motif. Semalam kita dengar cerita seorang wanita dan anaknya ditembak semasa memandu vellfire. Hari ini kita dapat tahu motif pembunuhan itu berkaitan dengan "money game".

Tapi kes Dr Hatta Ramli senyap tanpa sebarang maklumat seolah-olah polis Malaysia tak buat kerja. Atau Mungkin polis pun buat "UG" dengan Presiden PAS.

Akhirnya ramai orang membuat kesimpulan bahawa kereta ini mungkin dibakar sendiri berdasarkan Dr Hatta Ramlee adalah ketua Saraf PAS.

Bukan itu sahaja kita dikejutkan juga semasa hampir pemilihan PAS, kononnya Dr Dzulkefly ditumbuk selepas balik dari solat Subuh.



Lagi dasyat ceritanya bila Dr Zulkefly bertepik yang menyerangnya lari. Orang datang menyarang tapi lari?? Kes ini pun hilang tanpa berita.

Kalau benarlah dua-dua orang ini dibenci oleh geng ulama rasa dah lama dua orang ini mati ditembak. Bukan susah sangat nak cari mereka berdua. Tapi biasanya nak buat berita, nak cari 'value' nak buat persepsi buruk kepada kumpulan ulama dalam PAS, saraf 'black' digunakan.

Kalau setakat bakar bendera, cantas bendera, koyak poster itu budak sekolah pun boleh buat saraf kerja macam ini.

Sangat pelik semasa PRK dulu tak banyak bendera nak dipasang tapi tiba-tiba banyak pula bendera nak dipasang. Macam orang ising cara mereka berfikir. Sepatutnya bendera itu kita bersungguh pasang semasa PRK kalau nak sambut perantau tu buatlah ala kadar aje. Ini melebihi PRK.

Rasa itu tak lain, sekadar nak tunjuk bilangan dia orang ramai. Nak tutup keahliannya seluruh Malaysia hanya 15K sahaja sedangkan jaja seluruh dunia kononnya ada ahli 100K.

Berhentilah buat kerja bodoh ini, tak baik kita menipu. Setelah orang tahu kita menipu, mereka tak akan dipercayai selama-lamanya, Ini pesan tok guru semasa dalam PAS dulu.


Haji Hassan Omar
http://hajihassanomar.blogspot.com

Anonymous said...

iNGAT PAN INGAT DAP
INGAT DAP INGAT ABU LAHAB
INGAT DAP INGAT MEREKA BENCI ISLAM
INGAT PAN INGAT KHADAM DAP



http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-ingat-dap-parti-dominan-jika-pakatan-harapan-tadbir-negara/

KATA PEDANG: Ingat! DAP parti dominan jika pakatan harapan tadbir negara


GELARAN cauvinis sangat sesuai untuk DAP yang kini dilihat semakin galak mengejar kuasa politik tanah air apabila mereka makin menunjukkan taring.

Jika dulu PAS, kini PKR mahupun PAN pasti tidak berupaya menahan kehendak dan nafsu serakah DAP yang sudah tentu mahu meneruskan agenda menghapuskan hak dan keistimewaan Melayu dan Islam sedikit demi sedikit.

Sebab itu Pedang sangat bersetuju dengan kenyataan bantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad baru-baru ini bahawa sekiranya pakatan harapan diberi peluang mentadbir negara ini, maka kedudukan Melayu Islam akan terhakis.

Jika pakatan harapan menang maka sudah pasti, parti yang akan menjadi dominan adalah DAP, bukannya PKR atau PAN.

Tidak ada salahnya apa yang diutarakan Tun Abdul Hamid. Memang itulah hakikatnya. Selama ini pun, DAP terus memainkan propaganda anti-Melayu dan mempergunakan isu agama untuk meraih simpati.

Pedang bukan mahu memainkan sentimen politik, jauh sekali menghasut. Pedang hanya sekadar mahu mengingatkan bangsa Melayu mengenai kezaliman dan agenda DAP yang tak akan pernah berhenti.

Agenda mereka ialah menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Kalau boleh, mereka mahu menukar status agama bagi Persekutuan.

Apa akan jadi jika parti rasis ini berkuasa? Sudah tentu bangsa Melayu akan dilenyapkan dari muka bumi Malaysia ini, bahkan agama Islam mungkin akan dipesong-pesongkan untuk tujuan penghapusan secara halus. Bangsa lain umpama balaci mereka sahaja.

Apa yang Pedang boleh katakan, DAP mahu menguasai Malaysia dengan cara yang paling jijik dan kotor. Sikap anti-Islam DAP bakal mengundang padah kepada negara dan kita umat Islam keseluruhannya. Lebih-lebih lagi apabila anti-Islam di luar sana pula sedang melihat dari jauh sasaran mereka.

DAP sepatutnya diharamkan di negara ini, ideologinya sangat berbahaya untuk rakyat Malaysia, khususnya generasi umat Islam masa depan.

Anonymous said...

TERBAIK !!!!! NASIHAT KEPADA PAKATAN AL AHZAB TERUTAMA WALI MEREKA DAP AL ABU LAHAB. PENCERAHAN DARI GERAKAN ISLAM (ISMA)

http://www.ismaweb.net/2016/02/musuh-guna-rahmatan-lil-alamin-perangkap-umat-islam/

Musuh guna ‘Rahmatan Lil Alamin’ perangkap umat Islam

Akhir-akhir ini sering muncul ungkapan Islam Rahmatan lil’alamin, suatu slogan yang diketengahkan untuk mempromosikan versi Islam yang ‘progresif’, ‘moderat’ dan liberal.

Tanpa disedari dalam benak fikiran orang ramai telah tersemai bahawa terdapat banyak Islam, bergantung kepada pentafsiran masing-masing untuk mengamalkan versi yang disukainya.

Sehingga golongan yang memusuhi Islam pun mempergunakannya untuk kepentingan mereka.

Islam rahmatan lil’alalmin bagi mereka adalah Islam yang menerima sekularisasi dan liberalisasi agama, Islam yang meraikan LGBT, hak murtad, pluralisme agama, hak mengembangkan ajaran sesat dan lain-lain.

Pendek kata Islam yang sentiasa berkembang menyantuni kemodenan ciptaan Barat.

Ketahuilah bahawa ia adalah strategi untuk mengkotak-katikkan umat Islam, agar kita saling bertelagah sesama sendiri, pihak yang menentang dianggap menganut Islam yang jumud, konservatif dan fundamentalis.

Umat Islam perlu berhati-hati agar tidak masuk ke dalam jerangkap samar ini, menggadaikan akidah dan jati diri sebagai seorang Muslim agar tidak merasa terasing dalam dunia yang semakin hilang arah.

Islam adalah rahmat kepada seluruh umat manusia, bahkan kepada seluruh alam. Sifat rahmat ini telah sejak mula bersama Islam dan tidak pernah terpisah daripadanya.

Ia adalah Islam yang sama yang dibawa oleh Rasulullah saw dan para pewaris baginda para ulama’ yang benar sehingga ke hari ini.

Ia bukan Islam yang baru, yang dicipta oleh kaum modenis dan liberal, yang mencuba untuk merungkai yang lama untuk digantikan dengan yang baru yang dianggap lebih baik oleh mereka.

Islam tidak berkembang, ia telah sempurna sedari awal lagi. Yang berubah adalah orang Islam, ada ketikanya mereka benar-benar mencerminkan keindahan Islam dan ada ketikanya mereka mengotorkan imej Islam.

Prof Madya Dr Khalif Muammar A Haris

Anonymous said...

Melayu memang BODOH

Bangga jadi BODOH

Tiada nilai ekonomi papa kedana miskin

Hidup LAHAP RASUAH saja

Ini semua mungkin gerak kerja NAJIS nak laga laga Melayu agar terus BODOH

Dua Lapan BILYON sudah MAGIK , banyak lagi boleh MAGIK jika Melayu terus BODOH

Betul kata TUN , semua sudah jadi NAJIS

Anonymous said...

sampai mana la puak2 haramjadah nak uji kesabaran penyokong pas. klu kafir blh la supaya allah bagi hidyah. klu dah melayu islam ni doa bagi mati pujuk blh la. nama ja islam, perangai sama naik dgn abu lahab...

Anonymous said...

Tun melayu ke dulu dia buat skarang anak didik dia buat dah sama2 dari umno jadi tumbangkan umno dan puak sekular librel

Anonymous said...

DSAI dulu kata Tun rembat berbillion. Balik la oooi


Zulkifly Ahmad dan Mujahid Yusof Rawa ini adalah orang sealiran dengan Dr Farouk Musa pengasas serta pengarah Islamic Ranaissance Font (IRF).

Mungkin ada yang ingin tahu, apa benda itu IRF??

IRF ini adalah mereka yang mewujudkan satu pemikiran Islam liberal di Malaysia. Boleh juga dikatakan kumpulan Islam domokrat. Aliran pemikiran ini yang menjadi 'kiblat' kepada geng PAN

1 Ogos 2013 IRF telah menentang usaha kerajaan untuk membendung fahaman Syiah di Malaysia dengan mendakwa kononnya Islam menerima kepelbagaian pendapat.

8 Oktober 2014 IRF dan Global Movement of Moderates Foundation (RSIS-GMMF) membawa tokoh Jaringan Islam Liberal Indonesia, JIL, Ulil Abshar Abdalla ke Malaysia. Kedataangan tokoh Islam liberal Indonasia ini di tentang oleh NGO Islam di Malaysia.





7 Disember 2015 kumpulan G25 mencadangkan supaya hukuman terhadapa perbuatan khalwat dimansuhkan kerana ia dianggap mereka sebagai melanggar hak kebebasan seseorang seperti termaktub di dalam Perlembagaan.

Menurut jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin berkata, berdasarkan prinsip Perlembagaan Malaysia, mereka menentang sebarang hukuman terhadap perbuatan khalwat jika dilakukan di rumah persendirian kerana itu adalah hak dan privasi setiap individu.

"Perbuatan khalwat di tempat peribadi adalah dosa peribadi antara pelakunya dengan Allah kecuali jika dilakukan di kawasan awam, namun Malaysia adalah satu-satunya negara yang menjatuhkan hukuman terhadap kesalahan itu."

Anonymous said...

Alhamdulillah saudara anon 1.23 diatas dah insaf. Akhirnya saudara sedar betapa pemikiran saudara seperti abu lahab.
Ingat juga saudara anon 1.33. Bahawa Islam tak kenal melayu ke india ke cina ke....kalau nak tahu, Islam itu universal. Dalam Quran dan Hadis tak pernah sebut Melayu Islam, korang yang memandai mandai. Tapi Quran dan Hadis ada menyebut tentang perkauman@assabiyah. Cuba saudara rujuk balik pada ayat2 Quran tersebut agar mendapat petunjuk dan hidayah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails