Thursday, July 14, 2016

Khutbah Aidilfitri Puji RUU Syariah : N/Presiden PKR Tuduh Sultan Selangor Ekstremis?

darrel
My Nation News – Naib Presiden PKR dan juga Ahli Parlimen PKR Penampang, Darell Leiking menuduh Selangor sedang diperintah kumpulan ekstremis berikutan kandungan khutbah Aidilfitri yang menyentuh mengenai Rang Undang Undang Syariah.
Ia sekaligus menuduh Sultan Selangor sebagai ketua kepada kumpulan ekstremis berikutan sifatnya sebagai Ketua Agama Negeri di Selangor.
“Ia mula kelihatan seperti ektremis sedang mentadbir Negeri Selangor!” katanya ketika mengulas laporan Malaysiakini yang menyebut Khutbah Aidilfitri yang dikeluarkan oleh JAIS baru-baru ini melafazkan kesyukuran terhadap Presiden PAS, Abdul Hadi kerana berjaya membentangkan rang undang-undang persendirian di Dewan Rakyat yang disifatkannya sebagai kemenangan bagi umat Islam.
Khutbah itu juga turut mengucapkan kesyukuran apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah menolak cabaran daripada kumpulan Sister in Islam (SIS) terhadap fatwa Selangor yang mengisytiharkan kumpulan itu sebagai ‘sesat’.
Malaysiakini mendakwa Khubah itu telah dibacakan di masjid-masjid seluruh Selangor.
Darrel turut menuntut Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tampil memberi penjelasan berhubung dengan khutbah Aidilfitri yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang memuji rang undang-undang persendirian yang dilakukan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, di Dewan Rakyat baru-baru ini.
“Serius, Menteri Besar Selangor Azmin Ali perlu menjelaskan sama ada beliau bersetuju dengan JAIS berkaitan kedudukan ini,” katanya dalam Facebook.

6 comments:

Anonymous said...

Pakatan Al Ahzab memang anti Islam. Saya harap PKR memecat Darell Liking laknatullah untuk membuktikan mereka bukan anti islam

Anonymous said...

DAP telah mengambil alih Pakatan Pembangkang. Pakatan Rakyat dihancurkan oleh DAP demi cita2 anti Islam mereka. Sekarang Pakatan Rakyat sudah diganti dengan Pakatan Harapan (Pakatan AL Ahzab), Segala ucapan kepimpinan Pakatan Al Ahzab sebenarnya adalah apa yg DAP sukai.

Ingat PH ingat Pakatan Al Ahzab
Ingat DAP Ingat Abu Lahab
Ingat PAN Ingat Khadam DAP

http://www.ismaweb.net/2016/07/dap-topeng-untuk-menghina-islam/

DAP ‘topeng’ untuk menghina Islam

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, Isnin – Penghinaan terhadap Islam yang berterusan oleh parti rasis dan cauvinis dilakukan atas tujuan menghilangkan nilai sensitif ummat Islam terhadap agamanya apabila dihina.

Terbaharu pemimpin parti itu, Nga Kor Ming telah menghina amalan ummat Islam untuk bergembira di hari raya sekaligus mendedahkan sedikit demi sedikit niat busuk DAP untuk terus menghina Islam.

Mantan Presiden Persatuan Islam Nasional (PEMBINA), Ustaz Ibrahim Mohd Hasan berkata, ini bukan kali pertama pimpinan DAP membuat penghinaan sedemikian.

“Sebelum ini beliau pernah menyindir pemakaian wanita dengan menggambarkan seolah ianya jumud dan kuno.

“Lebih menjelikkan, Nga memberi alasan bahawa dia menghormati Islam dengan memberi sumbangan ke masjid dan masyarakat Islam yang memerlukan. Inilah sebenarnya ‘dedak’ yang DAP tabur untuk membolehkan mereka terus menghina Islam,”katanya kepada Ismaweb.

Ustaz Ibrahim berkata, hakikatnya kita jangan anggap Kor Ming sebagai hanya seorang individu tetapi DAP itu sendiri sebagai sebuah gerakan terancang, tersusun, sistematik dan beragenda untuk menghilangkan nilai sensitif ummat Islam terhadap agamanya apabila dihina.

“Ini kerana pimpinan DAP yang lain juga sebelum ini menghina Islam dan autoriti agama di Malaysia. Ini termasuklah mempertikaikan khutbah jumaat, menafsirkan Jihad sebagai keganasan, mempertikaikan sambutan Valentines Day oleh orang Islam dan menyamakan kod etika ke JPJ sama seperti pakaian ke masjid dan bermacam-macam lagi.

“Justeru, kita semua jangan mudah tertipu dengan sumbangan DAP kepada masjid mahupun sekolah agama kerana ia merupakan topeng kepada perbuatan mereka menghina Islam.

“Jika kita terus berdiam, ini bermakna kita telah termakan dedak yang ditabur DAP,” katanya.

Anonymous said...

Semua orang Islam wajib menolak PKR-DAP. Berkali2 PKR-DAP tidak hormat kepada Tuanku. Harap penyokong2 PAN segera bertaubat dan kembali ke jalan yang benar

Flashback Apa yg Terjadi tahun 2014

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/sultan-selangor-murka-pada-pkr-dap-biadap-dan-derhaka.html

Sultan Selangor murka pada PKR-DAP... biadap dan derhaka

Sultan Selangor murka terhadap PKR dan DAP yang menunjukkan kebiadapan terhadap institusi Diraja dan derhaka kepada titah Baginda kerana hantar SATU NAMA untuk pilih Menteri Besar.

Dalam satu kenyataan media pagi Isnin yang dikeluarkan menerusi Setiausaha Sulit Baginda, Datuk Mohamad Munir Bani, beritahu pihak Istana sudah menerima jawapan daripada ketiga-tiga parti Pakatan Rakyat berkaitan calon Menteri Besar.

"Namun hanya PAS yang akur dengan titah Sultan Selangor dengan menyenaraikan TIGA NAMA calon Menteri Besar. Manakala DAP dan PKR telah masing-masing hanya mengemukakkan SATU NAMA iaitu YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar," kata kenyataan itu.

PKR-DAP telah kemukakan calon satu nama itu menerusi surat bertarikh 27 Ogos 2014

Sultan Selangor amat berasa dukacita dengan DAP dan PKR yang ingkar titah Baginda 27 Ogos.

"Tindakan DAP dan PKR ini menggambarkan kebiadapan kepada institusi Raja dan merupakan satu perbuatan derhaka kepada titah Sultan Selangor," katanya.

Anonymous said...

Parti Assobiyah 1Malaysia cadangkan gencatan senjata pulak dah. Mula2 putuskan hubungan, kemudian dengan riak kata boleh jalan sendiri, tak lama lepas tu join dengan Pasik. Lepas tu ugut lagi nak putuskan hubungan kali ni dengan Pkr pulak. Hari keluar cerita Hadi Mereng cadangkan gencatan senjata. Flipflopflipflopflipflopflipflop........dia yang mula ajak perang kemudian dia juga yang mula nak damai la konon. Berdamai dengan Umno tak cukup ke? Collection dedak dah habis kot?

Anonymous said...

Anon 11:17 adalah khadam DAP apocot.

Mike Sabu apa khabar. Dengar kata gang Husam nak halau dia dari PAN

Anonymous said...

Jika si pemakan babi DaHell Leaking campurtangan dalam urusan agama Islam, DaHell Leaking adalah serangga perosak yang amat biadap dan kurang ajar! Adakah DaHell Leaking suka jika kita mengkritik agama DaHell Leaking secara terbuka? Ini jelas menunjukkan parti P*R adalah pengkhianat yang tidak boleh diundi oleh umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails