Thursday, July 14, 2016

Artis Islam Usaha Kelab Malam, Apa Hukum Dalam Islam?



Klik..  Artis Islam Usaha Kelab Malam, Apa Hukum Dalam Isl...

  Rozana (kanan) dan abangnya, Othman ketika hadir kes perbicaraan hadanah kekal anaknya bersama Awie di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur semalam.

18 comments:

Anonymous said...

Ini baru progressive inclusve dan peduli. Apa yg DAP gemar kita kena gemar sama. Kita PAN kan khadam DAP


Apasal PAN gemar apa2 yg anti Islam. Kerana mereka sekular dan orientalist. Itu sebab PAN berwalikan DAP


Zulkifly Ahmad dan Mujahid Yusof Rawa ini adalah orang sealiran dengan Dr Farouk Musa pengasas serta pengarah Islamic Ranaissance Font (IRF).

Mungkin ada yang ingin tahu, apa benda itu IRF??

IRF ini adalah mereka yang mewujudkan satu pemikiran Islam liberal di Malaysia. Boleh juga dikatakan kumpulan Islam domokrat. Aliran pemikiran ini yang menjadi 'kiblat' kepada geng PAN

1 Ogos 2013 IRF telah menentang usaha kerajaan untuk membendung fahaman Syiah di Malaysia dengan mendakwa kononnya Islam menerima kepelbagaian pendapat.

8 Oktober 2014 IRF dan Global Movement of Moderates Foundation (RSIS-GMMF) membawa tokoh Jaringan Islam Liberal Indonesia, JIL, Ulil Abshar Abdalla ke Malaysia. Kedataangan tokoh Islam liberal Indonasia ini di tentang oleh NGO Islam di Malaysia.





7 Disember 2015 kumpulan G25 mencadangkan supaya hukuman terhadapa perbuatan khalwat dimansuhkan kerana ia dianggap mereka sebagai melanggar hak kebebasan seseorang seperti termaktub di dalam Perlembagaan.

Menurut jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin berkata, berdasarkan prinsip Perlembagaan Malaysia, mereka menentang sebarang hukuman terhadap perbuatan khalwat jika dilakukan di rumah persendirian kerana itu adalah hak dan privasi setiap individu.

"Perbuatan khalwat di tempat peribadi adalah dosa peribadi antara pelakunya dengan Allah kecuali jika dilakukan di kawasan awam, namun Malaysia adalah satu-satunya negara yang menjatuhkan hukuman terhadap kesalahan itu."

Anonymous said...

Adakah artis ini menggunakan dalil Khalid Samad untuk Okotberfest?

http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/

Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

“Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

“Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

“Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

“Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

“Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Anonymous said...

Artis itu berani berniaga benda2 yg haram dari segi syariah kerana ada yg menyokong Oktoberfest. Mengapa Oktoberfest disokong, kerana mahu DAP bahagia. PAN kan khadam DAP


http://www.ismaweb.net/2014/10/ismail-mina-khalid-samad-rosak-akhlak/

Ismail Mina: Khalid Samad rosak akhlak

BANGI, 2 Okt – Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (MUAFAKAT), Ustaz Haji Ismail Mina Ahmad menempelak Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dengan menyifatkannya sebagai rosak akhlak apabila mengatakan penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

“Hanya orang yang rosak akhlaknya sahaja boleh memberikan pandangan bahawa pesta arak boleh dilaksanakan dan tidak boleh dihalang.

“Ini kerana pesta arak yang dianjurkan secara besar-besaran tidak boleh dilaksanakan dalam apa jua keadaan, meskipun Malaysia adalah negara majmuk,” tegasnya kepada wartawan ISMAweb.

Khalid Samad hari ini menyatakan bahawa walaupun arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam dan Malaysia adalah negara majmuk.

Pesta arak anjuran Carlsberg Malaysia telah pun bermula sejak 24 September lalu di RP, Saujana Hotel Subang dan diikuti di Berjaya Time Square Hotel, Brussels Setia Walk, Puchong, I Beam, Batu Pahat, Johor, Deutsches Gasthaus, Kepong, KL, Hakka Restaurant Kuala Lumpur, Movida, Sunway Giza, PJ dan Euro Deli, Penang.

Kemuncak pesta ini akan diadakan pada 10 hingga 12 Oktober ini di tempat letak kereta, One Utama Petaling Jaya.

Menurut Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) Uitm Kampus Puncak Alam dan Puncak Perdana, Qamarul Nazrin Harun pula, walaupun program tersebut dilakukan untuk orang bukan Islam, Khalid Samad perlu memahami bahawa paksi negara Malaysia adalah Islam.

Majoriti penduduk negara ini beragama Islam dan pihak penganjur perlu menghormati perasaan orang Islam.

“Ini kerana penganjuran pesta arak itu secara tidak langsung telah mempromosikan arak kepada masyarakat Islam dalam negara ini,” ujarnya.

Anonymous said...

Anon 334...artis tu semua berani buat sebab ada yang sokong oktoberfest? Terencat sungguh kenyataan anon 334 ni. Tahukah bahawa semua segala kuasa ada dalam tangan kerajaan Umno? Siap sekali dengan penasihat2 dari Parti Assobiyah 1Malaysia,
Cuba anon 334 komen tentang tuanpunya HardRock Cafe. Ada berani kondem? Agaknya tokey HardRock tu pun penyokong oktoberfest? Otak ada tak tau guna ke bhai?
Cuba guna pemikiran sendiri, jangan copy and paste sahaja. Itu kerje orang takde pelajaran curi material orang lain. Masa sekolah pondok dulu malas sebab tu kerje dia copy and paste. Takde klas melayu sekor ni.
Anon 334 patut pergi sound sikit pada Hadi Mereng dan HaronJin, nasihat la pada Umno apa yang sepatutnya. Lupakan dedak tu, binatang je yang makan dedak.
Buktikan kepada semua yang nasihat yang diberi mengikut ajaran Islam sebenar. Anon 334 nak bakar guna Khalid Samad buat apa dia bukan ada kuasa. Yang ada kuasa Umno sekali dengan penasihat2 dari Parti Assobiyah 1Malaysia.
Bodohlah anon 333 ni...cakap takde substance. Macam tong kosong. Piiirah hampeh

Anonymous said...

Betol apa khalid samad kata oktoberfest ok. Kira menghalalkan yg haram la tu

Anonymous said...

Di Malaysia ini mujur ada PAS, Jamaat Tabligh dan ISMA.

Nak harap PAN??? Hei PAN ayam katok halal tak?

Jawapannya, kami dari PAN kena tanya DAP dulu dlm hal halal haram

Anonymous said...

JANGAN. CERITA BANYAK 2. ADIK....
NANTI. BANYAK. PULA. DAPAT. DOSA......

NAH....AMBIK. TIN. MILO.........
PERGI. MINTAK DERMA............
PAGI. PERGI. KAT. DEPAN. POS. OPIS.......
PETANG.....PERGI. KAT. PASAR. MALAM......
DAPAT. DUIT. JUGA. BUAT. BELI. BUNGA API.......
MALAM.....MAIN. BUNGA API. SAMPAI PAGI.....
HOORAY..........
HOORAY

Anonymous said...

kata-kata yang pernah diucapkan Mat Sabu seperti berikut:

“Saya sendiri berpeluang bertemu beliau empat lima kali. Memang kita tengok wajah dia saja kita nampaklah kehebatannya. Saya pernah membawa isteri saya jumpa Hassan Nasrallah.

Dia kata ” Bang, kalau dalam Islam izin peluk. Aku nak peluk” .

Anonymous said...

Anon 5:29PM,

Nah ambil duit ni, kau pergi main jauh-jauh. Budak bawah umur belum sunat seperti kamu tak elok menyibuk dalam urusan orang tua.

Anonymous said...

Kira HALAL kan

Kalau GENTING pun HALAL , pasti tiada dosa buka Kelab Malam kan

Di negara semua HALAL , persoalan ke SAPUMAN saja yang HARAM

Anonymous said...

Di waktu ramai artis kembali kepada Islam, masih terdapat sebilangan artis jahiliah bodoh sombong yang tidak sedar diri meremehkan ajaran Islam dan hukum Allah kerana mereka lebih suka bergelumang dengan aktiviti haram dan dosa besar!

Mungkin artis-artis jahiliah bangang ini fikir mereka tidak akan mati atau mungkin mereka terlupa fungsi malaikat maut (malaikat 'Izrail) ! Adakah mereka mahu bertaubat apabila nyawa mereka sudah sampai di kerongkong mereka? Sesungguhnya semua makhluk akan mati kecuali Allah Tuhan Yang Maha Hidup ! Bertaubatlah sebelum terlambat!


Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak, dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya.(Al-Maaidah 5:90)

"Dari Annas bin Malik katanya : Bahawasanya Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam melaknat sepuluh golongan yang berkaitan dengan arak iaitu : Yang memerahnya, yang minta diperahkannya, yang meminumnya, yang membawanya dan minta dibawa kepadanya, yang menuangkannya, yang menjualnya, yang makan harganya, yang membelinya dan yang minta dibelikan".(Riwayat Al-Imam At-Termidzi)

Anonymous said...

SEEKOR SUPERMAN ROKET TELAH MENYERAHKAN PERAIRAN NEGARA INI (LAUT CHINA SELATAN) KEPADA NEGARA CHINA KOMUNIS! INI BERERTI SUPERMAN ROKET ADALAH PENGKHIANAT YANG SEPATUTNYA DIHUMBAN KE DALAM PENJARA!

JIKA SIFU-SIFU ROKET MAHU MENJADI PENGKHIANAT, ADALAH LEBIH BAIK MEREKA BERAMBUS KE NEGARA ASAL MEREKA!

NajibPelaq said...

Ini lah yang UMNO mahu sgt2, yg bg lesen juak UMNO juga.

UMNO dan Zina, tak dapat dipisahkan..

Pas No More said...

Yang menghalalkan yang haram adalah Pas, parti ajaran sesat. Menjadi penasihat kepada kerajaan yang penuh dengan rasuah dan salahlaku. Pemimpin kaya raya, rakyat masih menadah tangan meminta sedekah. Pemimpin melayu Islam cukup suka rakyat yang begini, senang suap dengan RM. Dan sebagai penasihat, parti ajaran sesat menghalalkan segalanya. Perpaduan atas nama Islam katanya. Kah kah kah ahli2 tak berapa pandai, ada pulak macai2 pemakan dan penerima dedak, ikut sahaja. Wala pada pemimpon la tu. Pemimpin yang bongkak dan sombong, dia seorang yang betul. Orang lain semua salah. Islam apa ke benda tu?

Jebat said...

Nak terkentut pun ada rasanya bila baca si anon 609 diatas. Mungkin betul yang Mat Sabu ada bercakap seperti diatas. Mungkin juga tidak.
Tetapi yang pasti, Hj Hadi ada keluarkan satu amanat kan? Haaa, yang itu gerenti dia ada cakap. Tu lagi, entah apa2. Cakap lain, sekarang buat lain. Agaknya masa dia berbuih bagi amanat dia dulu, takut dia nak makan dedak. Tapi sekarang ni, maklumlah dah moden. Pangkat dan harta pun bertambah. Seronok rasanya berharta dan berpangkat ni. Kena lah cuba maintain lifestyle dengan apa cara sekalipun. Termasuklah jual agama untuk kepentingan sendiri.
Kita doakan supaya Hj Hadi ni bertaubat segera dan tidak menipu ahli2 parti lagi.
Syurga dan Neraka BUKAN dan TIDAK PERNAH menjadi hak Hj Hadi dan parti pas yang tentukan. Dia sendiri belum tentu lagi kemana. Sedar lah diri.

Anonymous said...

Pejuang kafir sekuler dah meroyan nak mempertahankan kalid samat dan dap. Haram tetap haram takda alasan bagi umat islam tapi bagi kafir itu hak dia kalau islam ikut tapi kalau kafir takda halangan asal jangan gangu org sudah. Sibertrup umno ramai sedang bantu pan sebab tu pan berani pelik jugak kenapa pan dimanjakan oleh umno.

Anonymous said...

Jebat pahlawan umno yang membantu pan. Adakah salah amanat hj hati dan apa yang lain. Kalau dah sekuler apa yang berkaitan dengan islam semua tak betul.

Anonymous said...

Pan adik manja umno tentang perjuangan islam. Puak pan ni lagi bahaya dari umno seban apa yang dia buat umno diam aja dap cucuk pan buat itu ini. Itulah kuarga sekuler umno dap dan pan sama2 tentang dasar islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails