Friday, May 13, 2016

PM Cameron Bermulut Capul Terpaksa Minta Maaf Pada Imam Masjid London.



LONDON - Perdana Menteri Inggeris David Cameron akhirnya meminta maaf kepada imam masjid London setelah menyebutnya sebagai pendukung militan Negara Islam / Islamic State (ISIS/IS). Pernyataan maaf yang memalukan itu disampaikannya, kelmarin. 

Cameron mengatakan, ia meminta maaf atas kesalahpahaman sebelumnya yang menyebut Imam Suliman Gani dari selatan London pendukung ISIS. 

"Perdana menteri jelas tidak bermaksud (menyebut) Gani menyokong Daesh (IS). Ia meminta maaf atas kesalahpahaman itu," ujarnya. 

Joanne Macinnes, teman Gani, mengatakan kepada Middle East Eye permintaan maaf Cameron menyedihkan. 

Suliman Gani, seorang imam di Inggeris meminta PM Cameron meminta maaf. Hal itu berkait tudingan Cameron yang menyebut ia menyokong gerakan Negara Islam Irak dan Syria (ISIS).

Dalam suratnya Gani membantah tuduhan tersebut. Ia pun mengaku terkejut dengan tuduhan tak berdasar itu. Apalagi selama ini ia acap kali ikut dalam aktivitas politik. "Saya telah secara terbuka mengutuk aksi barbar dan keburukan ISIS," ujarnya.

Gani mengatakan, sebagai Imam dan pemimpin komuniti ia selalu menyeru kepada rekannya agar menolak ideologi IS. Baginya, teroris merupakan organisasi tidak berperikemanusiaan. (Sumber : middleeasteye.net)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Tidak sepatutnya seorang PM negara maju, mulutnya celupar dan capul begitu! (IH)


Dua Gambar Sadiq Khan Dato Bandar London Untuk Anda Berfikir


New London mayor Sadiq Khan takes the bus to work on first day of office. A fine example for a leader to set.


Kita tak perlu susun susun fakta dan argumen. Hujah sudah ada dalam warna warni gambar. Berhadapan dengan medan elit yang rumit dan masyarakat yang kurang membaca (terutamanya sejarah), item seperti ini lebih hampir dan lebih menggerakkan massa.

- untuk siapa yang tak kenal orang dalam gambar, Sadiq Khan, baru menang jadi yb london. Not so muslim London mayor.

You call this a Muslim? 

1 comment:

Anonymous said...

macam DATUK shah rukh khan pulak aksi di kovil.ada beza pak aji?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails