Monday, May 09, 2016

Rogol Punca Pergaduhan Ini, Bukan Kerana Pakistan, Bangla Atau Melayu..

post-feature-image
Foto Warga Pakistan Kantoi Rogol Gadis Melayu Dibelasah Oleh Keluarga Mangsa Di Puncak Alam!

Selangor - Foto Warga Pakistan Kantoi Rogol Gadis Melayu Dibelasah Oleh Keluarga Mangsa Di Puncak Alam!

Inilah Wajah pemotong rumput berbangsa Pakistan yang ditangkap oleh penduduk di Puncak Alam dekat Petronas semalam kerana memperkosa seorang gadis melayu.

Mengikut maklumat, warga Pakistan yang ambil upah memotong rumput telah mencabul dengan memeluk  erat seorang anak dara tuan rumah selepas menerima bayaran.

Seperti diceritakan, 5 warga Pakistan ni telah menghalang kereta cara samseng ahli keluarga yang mencari Pakistan ini. Warga Pakistan ini memegang kayu dan memukul 2 lelaki melayu sambil memetik yang mereka adalah 3 line.

Pergaduhan ini melibatkan orang awam Puncak Alam yang tidak menyukai sifat buruk pekerja asing ini yang mencabuli remaja dan berlagak samseng, menurut sumber di laman sosial.

Lapor Berita Harian.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pergaduhan ini sebenarnya berlaku berpunca dari kes jenayah rogol. Ianya boleh berlaku di mana-mana, tidak kira kaum, bangsa dan negara asal, Pakistan, Melayu, Bangla atau Eropah.

Antara maksiat menentang kebaikan, bukan antara bangsa, kaum atau darah keturunan asal. Pembasmian maksiat perlu dilakukan pada semua kaum, samada bumiputera atau bukan bumuputera. 'Baik' lawan 'tidak baik', jangan bangkitkan negara asal.

Nampaknya undang-undang ciptaan barat yang ada di negara ini tidak mampu menangani masalah sosio masyarakat kini, mengapa tidak ada pemimpin-pemimpin negara berani mengketengahkan sistem perundangan Islam, yang dijamin oleh Allah SWT tidak lapuk di telan zaman?

Terlalu amat dayus atau bapokkah pemimpin-pemimpin yang mengaku Islam di Malaysia, takut melaksanakan yang benar dan baik?

16 comments:

Anonymous said...

Itu sebab DAP tolak syariah sebab mahu moral orang islam khususnya penduduk tempatan rosak

Anonymous said...

AnonymousFebruary 12, 2016 at 2:29 PM
Tanpa mengira fahaman politik kita mesti akur yg DAP memusuhi orang Islam berketurunan Melayu di Malaysia

Yg peliknya walaupun DAP anti Islam tapi PAN Imayam masih mahu menjadi talibarut DAP. Itu yg mereka sanggup baling mikrofon tu.


http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/


Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

Teruskan undi BN . tak habis2 diperbodohkan melayu ni. Nnti bila gst Dah 10 % , Baru padan muka.

Anonymous said...

Kenapa DAP saja?....MCA...MIC...PPP...Gerakan sokong ke?....PAS...PAS...dulu aku ingat PAS boleh ganti UMNO...sekarang ni dah sokong pulak....nasib la...

Anonymous said...

dap taknak gst, boleh je melayu umno buat gst...padahal gst tu takde la ikut syariat sgt...

lagi mau salahkn dap? korang bangang ke apa?

Anonymous said...

dah jadi punahsihat dah skang... ntah apa la nak jadi...

Anonymous said...

Selama ni yang memerintahkan UMNO BN. Kalau Apaakah selama ni UMNO BN tuhendak sangan melaksanakan hukum islam? Kalau nak beri pendapat tu kaji lah dulu. PAS yang memerintah Kelantan, pernah memerintah Terengganu dan Kedah pun tak boleh nak laksanakan hukum islam keran dihalang oleh UMNO BN. Apa kena mengena dengan DAP pulak??? BANGANG.......

Anonymous said...

Amanah Dedahkan DAP Anti-Melayu Dan Anti-Islam


Agak mengejutkan apabila parti seangkatan sendiri yang mendedahkan bahawa koncu-koncu mereka sebenarnya hati busuk! Amanah Johor dianggap seperti memakan tuan sendiri apabila mereka mendedahkan DAP sukar untuk memperoleh kepercayaan orang Melayu kerana mereka dianggap sebagai anti-Islam dan anti-Melayu.

Wakil Amanah Johor, Zulkefly Ahmad berkata DAP bakal tumbang dan tidak mungkin akan menang kerusi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN). Tiada siapa bakal sokong DAP kerana kononnya orang Melayu percaya dakwaan parti tersebut adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

Walhal sememangnya parti itu mengamalkan imej anti-Isam dan anti-Melayu memandangkan kerap dilihat menindas golongan terbabit. Jadi memang benar dakwaan Umno selama ini, Amanah juga seperti mengiyakan dakwaan tersebut.

Oleh kerana itu, Amanah Johor langsung tidak yakin dengan penempatan calon DAP di kawasan DUN di negeri itu. Mana tidaknya, siapa mahu pemimpim dorang ant-Islam dan anti-Melayu? Sedangkan majoriti kaum di kawasan tersebut adalah orang Islam.

Lain la kalau di Pulau Pinang, memang ramai pun orang Cina geng DAPigs kat sana. Sebab itu la DAP berani sangat tindas orang melayu di kawasan tu… Mungkin berangan nak jadikan Pulau Pinang sebagai kepulauan Cina sahaja.

“Undi Melayu adalah undi penentu Pakatan Harapan di Johor. Kami tidak bimbang terhadap sokongan daripada rakan-rakan Tionghua, tetapi kami amat bimbang terhadap sokongan pengundi Melayu di Johor,

“Sehubungan itu juga, Johor (Amanah) mencadangkan… Jika ia dilihat cukup praktikal, DAP tidak perlu bertanding di kerusi calon-calon Melayu kecuali di kawasan Parlimen di negeri Johor dan jika perlu; letakkan calon-calon DUN daripada PKR atau Amanah,

“Isu-isu yang saya nyatakan sebelum ini, termasuk tuduhan anti-Melayu dan anti-Islam terhadap DAP dan gambaran pilihan raya umum ke-14 sebagai perjuangan antara hidup Melayu dan kuasa baru iaitu DAP … Ini adalah perspektif yang kita perlu ambil berat.

“Jadi, apa yang kami cadangkan adalah agar rakan-rakan kami daripada semua pihak menjaga sensitiviti orang Melayu, terutama seperti isu-isu yang mengaitkan Israel baru-baru ini,” katanya.

Nampak tak permainan kotor mereka?? Berpura-pura baik tidak mahu mainkan sensitiviti perkauman sebelum bertanding. Konon nak ambil hati, tapi lepas je sudah menang kerusi mula lah tanduk setan mereka keluar.

Macam ni ke perangai pemimpin yang korang nak untuk memerintah?? Luaran je nampak suci tapi dalaman busuk macam tahi! Dalam masa yang sama mereka buat baik sebab nak tutup kesalahan DAP yang nak kena suap dengan Israel sebanyak RM1.2 bilion dahulu. Ingat lagi tak… Beriya-iya DAP nafikan. - TiraGomez/UtaraNews.com

Anonymous said...

Helllooooo PAN johor kata DAP anti Islam. Tapi PAN pusat pula khadam DAP. Kah kah kah


Amanah Dedahkan DAP Anti-Melayu Dan Anti-Islam


Agak mengejutkan apabila parti seangkatan sendiri yang mendedahkan bahawa koncu-koncu mereka sebenarnya hati busuk! Amanah Johor dianggap seperti memakan tuan sendiri apabila mereka mendedahkan DAP sukar untuk memperoleh kepercayaan orang Melayu kerana mereka dianggap sebagai anti-Islam dan anti-Melayu.

Wakil Amanah Johor, Zulkefly Ahmad berkata DAP bakal tumbang dan tidak mungkin akan menang kerusi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN). Tiada siapa bakal sokong DAP kerana kononnya orang Melayu percaya dakwaan parti tersebut adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

Walhal sememangnya parti itu mengamalkan imej anti-Isam dan anti-Melayu memandangkan kerap dilihat menindas golongan terbabit. Jadi memang benar dakwaan Umno selama ini, Amanah juga seperti mengiyakan dakwaan tersebut.

Oleh kerana itu, Amanah Johor langsung tidak yakin dengan penempatan calon DAP di kawasan DUN di negeri itu. Mana tidaknya, siapa mahu pemimpim dorang ant-Islam dan anti-Melayu? Sedangkan majoriti kaum di kawasan tersebut adalah orang Islam.

Lain la kalau di Pulau Pinang, memang ramai pun orang Cina geng DAPigs kat sana. Sebab itu la DAP berani sangat tindas orang melayu di kawasan tu… Mungkin berangan nak jadikan Pulau Pinang sebagai kepulauan Cina sahaja.

“Undi Melayu adalah undi penentu Pakatan Harapan di Johor. Kami tidak bimbang terhadap sokongan daripada rakan-rakan Tionghua, tetapi kami amat bimbang terhadap sokongan pengundi Melayu di Johor,

“Sehubungan itu juga, Johor (Amanah) mencadangkan… Jika ia dilihat cukup praktikal, DAP tidak perlu bertanding di kerusi calon-calon Melayu kecuali di kawasan Parlimen di negeri Johor dan jika perlu; letakkan calon-calon DUN daripada PKR atau Amanah,

“Isu-isu yang saya nyatakan sebelum ini, termasuk tuduhan anti-Melayu dan anti-Islam terhadap DAP dan gambaran pilihan raya umum ke-14 sebagai perjuangan antara hidup Melayu dan kuasa baru iaitu DAP … Ini adalah perspektif yang kita perlu ambil berat.

“Jadi, apa yang kami cadangkan adalah agar rakan-rakan kami daripada semua pihak menjaga sensitiviti orang Melayu, terutama seperti isu-isu yang mengaitkan Israel baru-baru ini,” katanya.

Nampak tak permainan kotor mereka?? Berpura-pura baik tidak mahu mainkan sensitiviti perkauman sebelum bertanding. Konon nak ambil hati, tapi lepas je sudah menang kerusi mula lah tanduk setan mereka keluar.

Macam ni ke perangai pemimpin yang korang nak untuk memerintah?? Luaran je nampak suci tapi dalaman busuk macam tahi! Dalam masa yang sama mereka buat baik sebab nak tutup kesalahan DAP yang nak kena suap dengan Israel sebanyak RM1.2 bilion dahulu. Ingat lagi tak… Beriya-iya DAP nafikan. - TiraGomez/UtaraNews.com

Anonymous said...

Flashback

KALAU MAT SABU DAH INGATKAN AHLI PARTI JANGAN TUBUH PARTI ISLAM LAIN SUDAH PASTI DIA SENDIRI PUN TIDAK AKAN TUBUH.



Pada 16 September 2014 lalu Mantan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengingatkan anggota PAS khususnya perwakilan Pemuda PAS supaya tidak melabel antara satu sama lain ekoran perbezaan pandangan dan pendapat dalam parti.

Malah, beliau turut menasihatkan anggota PAS supaya tidak menubuhkan parti politik atas nama Islam, akibat perbezaan pandangan sebaliknya digalakkan menubuhkan NGO yang bersama Pakatan.

"Macam mana sekalipun jangan tubuh parti politik lain atas nama Islam. (Tubuh) NGO tak apa, NGO tubuhlah banyak bersama Pakatan itu lebih baik.

"Sebab kalau ada parti Islam lain, kita dapat lihat seperti di Indonesia ada (banyak) parti Islam... Tapi hantar calon presiden pun tak upaya.

"Bukan kita tolak mereka, tidak. Semua yang ada jadi pengajaran kepada kita. Kita berhujah, beri pendapat dalam parti. Pimpinan boleh datang pergi.

"Abang Mat ada di sini, belum tentu tahun depan. Usiaku semakin lanjut. Tetapi parti Islam ini perlu dipelihara terus," katanya ketika menyampaikan ucapan perasmian Muktamar Pemuda PAS di Kota Tinggi Johor.

Ucapan beliau itu dinyatakan selepas ura-ura penubuhan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) oleh ahli PAS disebut-sebut bakal menjadi parti politik dan desas-desus itu telahpun dinafikan oleh kepimpinan NGO itu.

Menurutnya lagi, rakyat kini mula melihat prestasi sesebuah parti dan pemimpin yang menguruskannya seperti mana yang ditunjukkan oleh rakyat Indonesia pada pilihan raya presiden republik itu baru-baru ini.

"Sebab itu kita lihat walaupun Probowo yang hebat, harta yang kaya, bergabung tenaga dan di sokong parti Islam yang hebat, rakyat sukarela, bekerja kuat memenangkan Jokowi.

"Apakah ini boleh berlaku kepada kita, supaya ia menjadi renungan kita bersama,"

Anonymous said...

hehe nak salahkan DAP,BALAK KELANTAN YG DICURI,REPORT DAH DIBUAT PADA SPRM DAH LEBIH 5 BULAN,TAPI TAK ada tindakkan,salahkan DAP lagi ka.Tok guru pas kata mustahil najib ada berbillion2 account ,sekarang senyap sepi bila betul itu account najib.salah DAP lagi ka.DAPig diPenang haram,tapi DAPig di Selangor Halal pula.

sebab itulah Hadi,sedondon dgn najib,jika dia kacau najib sudah tentu kes bbalak kelantan di siasat.Bayangkanlah jika kes balak itu di Penang,mungkin semua TV di malaysia akan ulang tayang kesah2 ini.PAS adalah parti dunia,yg mana ada kepentingan dunia,dia akan menolak islam secara selamba aje.Contoh yg ketara hukum hudud,dulu kata tak boleh di ganggu-gugat,Tapi hakikatnya,bila Dunia datang,hudud amana,islam entah kemana.Oleh itu pada penganut2 pas sekelian,cubalah cermin2 sikit,sebelom kata orng lainitu,secular,liberal,entah apa2 lagi.

Anonymous said...

Kecoh la. Dulu kata kat umno, sekarang pas dan pan dah jadi macam umno. Politik bukan agama, dan sentiasa berubah ikut keadaan. Pas dan pan berubah mengikut apa yg ada dalam malaysia. Tolak ansur antara kaum. Dap kalu terus bebal tolak islam dan melayu maka akan ketinggalan. Guna agama untuk cari pengikut ajer.

Anonymous said...

AIDCNews – 09/5/16 – Meskipun Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-11 bukan medan sebenar menentukan kekuatan PAS, namun pada PRN itu membuktikan PAN gagal menyaingi apatah lagi menggantikan Parti Islam itu.

Di N29 Beting Maro misalnya, meskipun PAS dan PAN bersaing melawan calon BN, namun parti serpihan itu ketinggalan jauh, hingga calonnya, Andri Zulkarnaen Hamden hilang wang deposit apabila hanya mendapat 103 undi.

Sedangkan calon PAS, Hamidah Mokhtar hanya ketinggalan 1707 undi di belakang calon BN-PBB Razali Gapor.

Anonymous said...

Jk pendatang haram kurang ajar.....tempangkan jee....

borhan sharif said...

BN yg ada UMNO sebagai tunggak, bukan tak ada telor...malah tak ada batang nak laksanakan undang2 Islam.

borhan sharif said...

BN yg ada UMNO sebagai tunggak, bukan tak ada telor...malah tak ada batang nak laksanakan undang2 Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails