Monday, May 09, 2016

Untuk Sihat, Van Damme Contohi Cara Makan Rasulullah SAW Pula.

Jean Claude Van Damme

HALAMAN HIBURAN

LOS ANGELES – Aksi lincah dan lasak aktor terkenal Jean Claude Van Damme dalam filem-filem Hollywood pasti selalu menimbulkan keterujaan ramai peminat genre lagak aksi dan pengikut seni mempertahankan diri.


Kini walaupun dianggap sebagai seorang warga emas apabila sudah berusia lebih 55 tahun, keadaan fizikal dan mental pelakon kacak kelahiran Belgium itu memang mengagumkan sesiapa sahaja yang melihat aura dirinya.
Dikenali sebagai pakar seni mempertahankan diri, Van Damme rupa-rupanya ada rahsia unik menjaga kesihatan diri. Menurut laporan berita tempatan, beliau sendiri suka memilih makanan yang digemari Nabi Muhammad SAW.
Tidak cukup dengan itu, Van Damme dalam satu wawancara eksklusif dengan sebuah stesen televisyen Turki baru-baru ini juga mengakui beliau malahan banyak meniru amalan sunah cara makan baginda Rasulullah SAW.
Menurut Van Damme, utusan junjungan Allah SWT bagi penganut Islam sejak 14 kurun itu sebenarnya seorang manusia yang sangat bijak kerana mengetahui apa yang baik dan buruk untuk masa depan umat manusia.
“Nabi Muhammad SAW sangat bijak. Baginda tahu apa yang baik untuk masa depan, tentang tubuh manusia. Justeru lihatlah itu. Jangan tanya saya dan percayalah (sunah Nabi) ada apa yang anda perlukan,” kata beliau lagi.
Van Damme terkenal di seluruh dunia kerana banyak berlakon dalam pelbagai filem aksi. Beliau mempelajari karate ketika berusia 12 tahun dan pernah mewakili negaranya dalam kejohanan seni bela diri peringkat antarabangsa.
Menurut laporan portal berita tempatan, Van Damme mengulas rahsia hikmah di sebalik makanan kegemaran Rasulullah SAW iaitu roti, gandum, minyak zaitun, kurma dan sedikit daging. – Agensi

17 comments:

Anonymous said...

Van damme oun cintihi rasulullah. Tapi yg pelik PAN contohi DAP yg anti Islam

Anonymous said...

Encik Anonymous di atas,

Sebenarnya saya busy ni.

Boleh tak beri contoh DAP yang anti Islam apa dia????

Apa yang PAN (orang PAS mana boleh sebut perkataan amanah, balak dah hilang 20,000 ekar, Sungai Golok pun kering) contohi daripada DAP???

Jangan nak melabel je!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Friday, March 11, 2016
Tolak DAP, Ini 10 Bukti-bukti Anti-Islam..


TULISAN ini diangkat dari komen dari artikel di blog ini bertajuk

MP DAP & PKR Pertikai Islamisasi. A.Hadi Jawab... .

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-
bukti-Anonymous said.dap-anti-islam-semakin-viral/


Anonymous said.

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral.

Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1:

Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2:

Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3:

Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4:

DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5:

Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6:

DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7:

DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8:

DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9:

DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10:

Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...


http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-
bukti-Anonymous said.dap-anti-islam-semakin-viral/


Anonymous said.

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral.

Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1:

Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2:

Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3:

Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4:

DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5:

Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6:

DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7:

DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8:

DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9:

DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10:

Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

BURUK MUKA MAT SABU, HILANG DEPOSIT 9 KERUSI!!!

Huh! Buruk muka Si Mat Sabu tu bila mengenangkan yang parti dibawah pimpinannya bukan sahaja GAGAL untuk mendapat sebarang kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini.

Bahkan, parti dibawah pimpinan Mat Sabu ni juga GAGAL untuk menyaingi PAS dalam bentuk jumlah undian dibeberapa kawasan. Sekali gus membuktikan parti itu Tidak Relevan.

Dalam laporan media hari ini, parti Kuali yang ditubuhkan oleh Si Mat Sabu itu telah hilang deposit disembilan buah kerusi yang telah ditandingi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini.

Keputusan rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan Amanah hilang deposit di DUN N5 Demak Laut, N7 Semariang, N16 Muara Tuang, N24 Sadong Jaya, N27 Sebuyau, N29 Beting Maro, N41 Kuala Rejang, N43 Daro dan N44 Jamoreng.

Pada pilihan raya ini juga, Amanah yang kini membentuk gabungan pakatan pembangkang bersama DAP dan PKR berhadapan pertembungan dengan PAS di lima kerusi.

Persaingan kedua-dua parti itu menunjukkan Amanah hilang deposit di tiga kerusi iaitu Semariang, Sebuyau dan Beting Maro berbanding PAS walaupun masing-masing kalah di tangan Barisan Nasional (BN).

Manakala di Dewan Undangan Negeri (DUN) Muara Tuang dan Sadong Jaya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu dan PAS masing - masing telah kehilangan deposit ke atas Barisan Nasional.

Walaubagaimana pun, selaku Presiden parti, Si Mat Sabu tu masih tetap enggan menerima kekalahan itu dan memberikan alasan sekadar untuk menyedapkan hati sendiri semata - mata.
“Biarpun begitu, keputusan ini menunjukkan penerimaan rakyat Sarawak terhadap Amanah sangat baik sekaligus meletakkan parti ini mempunyai masa depan yang cerah untuk terus subur di Bumi Kenyalang,” katanya.
Tapi, apa yang diherankan sangat. Orang macam Si Mat Sabu ni memang suka menafikan kebenaran. Jika tidak, takde la dia ambik tindakan dan menubuhkan parti baru selepas kalah dalam pemilihan PAS yang lepas serta menjadi Barua kepada DAPigs!!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Saya cakap betul ni. Saya memang busy. Tapi kalau ambil daripada laman Ismaweb, tak ada web lain ke??? carilah yang ada kredibiliti sikit.

Saya jawab.

Dalam Islam contohnya Khalifah Umar al-Khattab menekankan hak-hak kaum minoriti (bukan Islam). Isu nak saman adalah hak DAP untuk mendapat keadilan.

Dalam proses mencari keadilan, ada proses yang dipanggil cross-examine, boleh fahamkan???

Bukti 1.

Dalam perlembagaan parti mana kecuali PAS, AMANAH, BERJASA dan HAMIM sebagai contoh yang tak guna demokrasi sekular atau lain-lain terma yang seumpama dengannya???

Parti AKP Turki yang semua orang kagum tentang usahanya memartabatkan Islam, bukan perlembagaannya tertulis demokrasi sekular ke???

Terma demokrasi sekular ke yang menyebabkannya anti Islam???

Tolonglah Encik. Janganlah bodoh nak mampus. Dengan demokrasi sekularlah AKP berjaya memartabatkan Islam di Turki. Saya bukan jenis maki hamun tau, saya minta maaf. Tapi boleh tak bila terima apa-apa berita periksa dulu??? Keluarlah daripada PAS, duduklah dengan orang-orang yang cerdik sikit.

Saya tanya, adakah DAP menghalang kerja da'wah di Pulau Pinang??? Tak ada!!!

Adakah ada masjid yang ditutup terus atau dirobohkan??? Di Selangor dan Terengganu ada di bawah UMNO /BN. Kenapa tak cakap UMNO/BN anti Islam???

Adakah peruntukan untuk agama Islam dipotong di Pulau Pinang di bawah DAP??? Tak pernah, malah ditambah peruntukan!!! UMNO/BN yang potong peruntukan!!! Kenapa tak cakap UMNO/BN anti Islam???

Dalam Perlembagaan Persekutuan perkara 11, menyatakan Islam agama persekutuan sungguhpun begitu agama lain bebas diamalkan. Petik perkara pun dah salah. Mana ada cakap pasal makna Islam mencakupi cara hidup!!! Siapa beri tafsiran perlembagaan macam tu??? Encik sendiri???

Saya beri peluang pada Encik. Mari kita berhujah pasal bukti 1 dulu agar nanti kita jangan dibodoh-bodohkan orang. Saya ada lagi argument-argument lain nak sebut.

Cakap politik dengan perkara sebenarnya pun tak tahu!!!


Yang jahil,

Nobody






Anonymous said...

Jenis PAN ni dia minta bukti, bila beri bukti, dia buat bodoh je..
sebijik macam bakhal...

Nak suruh orang panggil Aman...h,
Kau lihat lah sendiri, kau amanah ke dengan tanggungjawab.
Usahkan nak amanah dengan jawatan, nak amanah dengan Allah pun tidak...
Apa lagak AgamaWANG PAN, bila DAP nak seret isi khutbah ke Mahkamah, DZN diSyaitankan.

Kerja PAN yg pasti, bela semua tindak tanduk DAP...
Punah Agama...Insaflah.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Sebelum kita pergi bukti 2 dan seterusnya saya tunggu Encik punya hujah balas.

Periksa dulu, jangan diperbodohkan orang.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Lagi kejahatan PAN Imayam di Petik dari dari Ismaweb. Apa ka jadah LBGT pun wokey

http://www.ismaweb.net/2014/07/dr-mujahid-penghalang-atau-pembela-lgbt/

Dr Mujahid: Penghalang atau pembela LGBT?

Draf Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi tidak mengiktiraf orientasi seks pengamal perlakuan LGBT, sebaliknya, rang undang-undang itu melindungi hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender untuk tidak didiskriminasikan dalam aspek seperti bidang pekerjaan, kata Pengerusi Jawatankuasa Undang-undang dan Dasar, Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN), Datuk Dr Mujahid Yusof, sebagaimana dilaporkan oleh portal media liberal Malaysiakini.

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah dan tahniah kepada Datuk Dr Mujahid kerana draf rang undang-undang ini tidak mengiktiraf orientasi seks pengamal perlakuan LGBT.

Datuk Dr Mujahid,

Tidak mengiktiraf sesuatu kelompok tetapi melindungi hak kelompok berkenaan? Tidakkah pelik bin ajaib bunyinya. Apakah erti tidak diiktiraf? Bukankah ia bererti bercanggah dengan peraturan negara? LGBT tidak diiktiraf di Malaysia. Mengamalkan LGBT adalah salah di sisi undang-undang Malaysia. Pengamal LGBT ialah pesalah. Lalu bagaimana mungkin pesalah LBGT boleh hidup aman dengan mengamalkan LGBT dan bekerja di Malaysia? Malah, dijamin haknya untuk bekerja serta tidak boleh didiskriminasikan dalam pekerjaan?

Kita tidak mengiktiraf negara haram Israel, tetapi kita melindungi hak orang Israel untuk duduk dan bekerja di wilayah Palestin yang dijajah Israel?

Sebelum berbicara soal diskriminasi pekerjaan, terlebih dahulu perlu dibicarakan status pengamal LGBT di Malaysia. Pengamal LGBT tidak perlu malah tidak boleh dibenarkan hidup bebas di Malaysia. Mengamalkan LGBT ialah kesalahan di sisi undang-undang Malaysia. Pengamalnya mesti dikenakan tindakan undang-undang.

Sebagai majikan, adakah anda mahu memberikan pekerjaan kepada pengamal LGBT yang pastinya dikenakan tindakan undang-undang? Adakah anda mengamalkan diskriminasi jika anda tidak mahu memberikan pekerjaan kepada pesalah undang-undang?

Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi untuk melindungi hak golongan LGBT untuk tidak didiskriminasikan dalam bidang pekerjaan adalah tidak perlu kerana kewujudan golongan LGBT itu sendiri adalah tidak perlu, malah mengamalkan LGBT adalah tidak dibenarkan di sisi undang-undang negara.

“Ia (LGBT) duduk di bawah gender dan kita tidak boleh mendiskriminasikan seseorang itu atas asas jantina. Dalam jantina itu kita sebut orientasi seksual antara lainnya,” kata Dr Mujahid lagi.

Kita bersetuju bahawa tidak boleh melakukan diskriminasi berdasarkan jantina tetapi kita bertanya di bawah gender apakah dan dalam jantina apakah terletaknya orientasi seksual LGBT? Lelaki atau perempuan? Atau ada jantina lain di sisi Dr Mujahid? Ia adalah rahsia yang terbuka bahawa LGBT bukanlah jantina. Lelaki dan perempuan ialah jantina tetapi LGBT bukan jantina. LGBT tidak lain hanyalah perlakuan sumbang yang didasarkan oleh kemahuan hawa nafsu manusia semata. Lalu mengapa ada kumpulan bersungguh-sungguh berjuang agar masyarakat dunia menerima dan mengiktiraf LGBT sebagai jantina selain lelaki dan perempuan? Tidak lain hanyalah untuk menghalalkan kemahuan nafsu serakah mereka sahaja agar tidak lagi menjadi kesalahan di sisi undang-undang dan tidak lagi dipandang jelek oleh masyarakat yang bertamadun.

Sebagai pejuang Islam rahmatan lil ‘alamin yang gigih berdialog dengan orang bukan Islam, Dr Mujahid sepatutnya telah lama jelas perbezaan antara sibghah Allah (acuan Islam) dengan acuan Barat, antara hak asasi manusia tajaan Barat yang kafir dengan hak asasi manusia yang telah digariskan sendiri oleh Allah swt dan antara pandangan alam Barat dengan pandangan alam Islam. Manusia kafir mencorakkan hak asasi manusia berdasarkan logik akal semata tetapi manusia muslim mencorakkan hak asasi manusia berdasarkan wahyu Ilahi.

Anonymous said...

Di petik dari Ismaweb

http://www.ismaweb.net/2016/03/islam-liberal-mengikut-telunjuk-syaitan/

Islam liberal mengikut telunjuk Syaitan

MENITI cabaran yang perlu dihadapi oleh umat Islam pada masa kini, sangat menggentarkan jiwa. Satu demi satu, usaha untuk mengganggu-gugat dan menjatuhkan martabat Islam giat dilakukan oleh musuh-musuhnya.

Tidak ketinggalan, musuh dalam diam yang merupakan salah satu cabaran terbesar umat Islam masa kini ialah fahaman liberalisme atau Islam liberal.

Apa itu liberalisme? Fenomena liberalisme atau Islam Liberal ini menurut Jurnal Hadhari 5(1) (2013)37-53 adalah satu aliran pemikiran yang menghendaki kepada keterbukaan dalam berijtihad yang melampaui batas-batas agama yang telah sedia ada sepertimana di dalam al-Quran, al-Sunnah, ijmak dan qiyas.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-74 yang bersidang pada 25 -27 Julai 2006 telah membincangkan Aliran Pemikiran Liberal: Hukum dan Implikasinya Kepada Islam Di Malaysia.

Muzakarah telah memutuskan bahawa Gerakan Pemikiran Liberal mengandungi fahaman-fahaman yang didapati menyeleweng dari aspek akidah dan syariah.

Kelompok yang mengamalkan pemikiran ini dikategorikan sebagai perosak agama dan musuh Islam kerana mereka menggunakan label Islam liberal untuk memperjuangkan hak kebebasan dan hak asasi manusia.

Dalam tidak sedar, umat Islam masa kini secara perlahan-perlahan sudah diresapi pemikiran ini yang disifatkan cendekiawan, sebagai salah satu agenda doktrin Yahudi- Kristian untuk memesongkan akidah Muslim sekali gus menghancurkan Islam.

Sememangnya itulah misi utama mereka sehingga kiamat.

Kelompok ini memandang semua kebenaran adalah relatif (tidak pasti), sehingga tidak ada kebenaran mutlak, termasuk kebenaran agama.

Selain itu, gagasan pemikiran Islam Liberal juga menolak pelaksanaan Syariah Islam dengan mengatakan bahawa pelaksanaan hukum Islam pada saat ini hanya akan memberi kesan negatif kerana pelaksanaannya dianggap sangat bertentangan dengan hak-hak asasi manusia dan tidak sesuai dengan perkembangan zaman.

Mereka, seperti beberapa kumpulan Melayu yang mengaku diri mereka profesional, berasakan hukuman Islam secara zahirnya kelihatan kejam, sedangkan sebagai seorang Muslim, haram hukumnya mempunyai perasaan seperti itu.

Dengan itu, aliran Islam Liberal ini tidak ragu-ragu untuk mengubah bentuk hukum yang sedia tertera di dalam al-Quran dan Sunnah seperti sistem pembahagian pusaka, kewajipan menutup aurat bagi kaum wanita, keharusan poligami, hukum hudud dan hukuman bunuh ke atas Muslim yang murtad, kepimpinan wanita dalam solat, hak mutlak suami untuk menceraikan isteri, larangan perkahwinan antara orang Islam dan bukan Islam serta
undang-undang moral agama yang dikatakan melanggar hak asasi dan kebebasan manusia (Riduan Mohamad Nor & Ahmad Adan Fadhil 2009).

Sayangnya di Malaysia, kelompok liberal ini membabitkan kalangan intelektual Islam yang menggelarkan diri mereka sebagai pejuang hak asasi manusia. Apabila golongan berintelektual juga terpengaruh dengan fahaman seperti ini, apatah lagi orang yang kurang berpendidikan.

Sudah tentunya fahaman ini dengan mudah dapat diresapi oleh masyarakat yang tiada pegangan akidah yang kuat dan jauh jiwanya daripada al-Quran.

Pelbagai perkara yang sudah ditetapkan di dalam Islam, akan menjadi pertikaian puak- puak ini. Mereka tanpa sudah, akan terus mencari kesalahan dan mempersoalkan kebenaran ayat-ayat suci al-Quran serta as-Sunnah kerana pada dasarnya, jiwa mereka sudah tidak Islam.

Justeru, sebagai umat Islam yang hebat dan berfikir, janganlah kita mudah terpengaruh dengan aliran pemikiran seperti ini kerana ia pada akhirnya hanya membawa kepada kebinasaan semata-mata yang bukan hanya membabitkan diri sendiri, bahkan juga orang di sekeliling.

Anonymous said...

Salam Encik,

Yang baghal tu Saya ke Encik???

Encik bagi bukti, adakah bukan hak saya untuk periksa atau cabar bukti tu betul ke tak???

Kaitan amanah saya dengan Allah adalah saya tak benarkan fitnah dan penyelewengan berlaku!!!

Ada Ustaz di Malaysia kata Dr. Zakir Naik mengkafirkan orang Islam, kenapa tak cakap parti nama agama tu pun anti Islam???

Kalau di zaman khalifah orang bukan Islam boleh bawa keadilan ke mahkamah, sahabat-sahabat tak ada kata si kafir tu anti Islam, yang Encik ni kenapa orang bukan Islam tak boleh pergi mahkamah ke cari keadilan???

Encik ni lagi hebat daripada sahabat Rasulullah S.A.W ke???

Rasulullah berhujah la. Sekarang mana hujah balas!!! Jangan tunjukkan umat Islam tak cerdik tak boleh berhujah!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Tulis cut and paste laman ISMAweb semua orang boleh!!!

Kenapa tak ambil hujah balas Dr. Mujahid pastelah kalau berani!!!

Mana hujah balas bukti 1???

Tak ada hujah jangan fitnah!!!

Islam agama kebenaran. Mana kebenaran tu, kata anti pihak anti Islam???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kejahatan PAN dalam perkara2 Lagha. Sila baca Ismaweb

http://www.ismaweb.net/2015/06/khalid-samad-pertahan-dap-buta-tuli-tak-buat-kajian/

Khalid Samad pertahan DAP buta tuli, tak buat kajian

BANGI, Selasa – Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman menyifatkan sikap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang mempertahankan DAP secara membuta tuli sebagai sangat menghairankan.

Katanya, tindakan itu membayangkan dia seorang ahli politik yang tidak mengkaji atau membaca.

“DAP adalah satu entiti politik yang mempunyai sejarah yang sepatutnya telah dikaji oleh Khalid.

“Parti majoriti kaum Cina itu jelas membawa cita-cita perjuangan kaum yang melampau sepanjang sejarah sehingga hari ini.

“Ditambah pula dengan hubungan yang erat parti itu dengan gereja Evangelis yang menyokong agenda liberal dan pembaratan,” katanya kepada Ismaweb.

Beliau mengulas kenyataan Khalid Samad yang mempertahankan parti rasis DAP sebagai tidak cauvinis.

Malah, Khalid yang kalah teruk dalam Muktamar Agung PAS awal bulan ini turut memalitkan ISMA sebagai cauvinis.

Abdullah berkata, DAP adalah parti berbahaya dengan fahaman Zionis yang dianut mereka.

“Yang paling menakutkan adalah di kalangan Evangelis itu mereka yang menganut fahaman Zionis yang melampau. Liberal demokratik, sosialis dan sekular bukanlah matlamat akhir perjuangan DAP yang didukung majoriti bangsa Cina. Tetapi lebih besar daripada itu ialah memperkukuhkan pengaruh dan cengkaman kaum mereka dalam politik, ekonomi dan budaya.

“Malang bagi seorang ahli politik yang lantang macam Khalid Samad tetapi gagal menampilkan imej intelektual yang mengkaji dan membaca,” katanya lagi.

Anonymous said...

Pemimpin DAP hina Islam, tapi Khalid Samad, Mujahid senyap. Ialah mahukan keredhaan Penang. Itulah Pasal

http://novandri.blogspot.com/2014/02/melampau-satu-lagi-ahli-politik-dap.html

MELAMPAU ! SATU LAGI AHLI POLITIK DAP HINA AJARAN ISLAM ?!!

Apa masaalahnya dengan pemimpin-pemimpin DAP hari ini?

Bukan sahaja mencetus kemarahan umat Islam negara ini kerana mereka mencetuskan polemik kalimah Allah, mereka juga bersifat kurang ajar menghina parajurit yang mempertahankan kedaulatan negara ini di Lahad Datu, Sabah.

Video Tahun Baru Cina dijadikan alat untuk politik mual dan dangkal mereka untuk menghina dan yang terbaru ialah kenyataan Tony Pua DAP, MP Petaling Jaya Utara. Anda baca kenyataan Tony Pua DAPdi dalam Facebook beliau Klik Sini :

Bravely celebrated Valentine's Day with a tour of the Tower of London, a movie banned in Malaysia and an evening at the West End theatres.

But I now worry if I would suffer from "social problems such as cheating, mental confusion due to alcohol, and baby-dumping" as a result of the Day's "mind colonisation". So says my country's religious authorities...
Oh no. I feel so unclean and immoral now I might just burn in hell.

Jika kita perhatikan, kenyataan Tony Pua ini seperti mempermain-mainkan kandungan khutbah hari Jumaat yang didedahkan oleh portal pembangkang SorosKini MalaysiaKini sebelum ini!

Artikel MiM sebelum ini :

Hari ini 14hb Februari 2014 jam 7:53 pagi, portal putar belit pembangkang SorosKini MalaysiaKini telah menyiarkan laporan bertajuk 'Kita dengar khutbah, mereka pula raikan Valentine'


Yang menjadi persoalan besar ialah kenapakah SorosKini MalaysiaKini melaporkan khutbah yang belum lagi disampaikan oleh khatib masjid kerana sembahyang Jumaat adalah jam 1:30 petang nanti?

Malah, pemilihan tajuk 'Kita dengar khutbah, mereka pula raikan Valentine' sudah pasti akan menimbulkan kekeliruan dan salah anggap di kalangan pembaca portal tersebut terutamanya bukan Islam.

Di bawah adalah laporan tersebut :
Khutbah Jumaat Wilayah Persekutuan hari ini menyelar sikap segelintir muda di Islam yang meraikan Hari Kekasih yang disifatkan sebagai permulaan ke arah peningkatan masalah sosial.

Menurut khutbah kelolaan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) itu, budaya Barat itu mendorong ke arah penipuan, kecelaruan mental disebabkan alkohol, pengguguran kandungan dan kes buang bayi.

“...kita umat Islam sedang berada di masjid untuk mendengar ucapan khatib dan mengagungkan kebesaran Allah, sedangkan di luar sana berkemungkinan ada segelintir muda mudi Islam yang terlibat dengan majlis sosial seumpana Valentine’s Day, yang dirayakan oleh pasangan kekasih,” menurut mimbar Jumaat.

Khutbah juga mengaitkan gejala itu dengan penjajahan pemikiran yang menyebabkan umat Islam terjebak dengan “budaya kebebasan melampau” hingga tergelincir dari sempadan ajaran agama.
“Bayangkanlah, apakah yang bakal terjadi bagi masa depan umat Islam terutamanya kepada generasi muda hari ini jika budaya kesesatan ini terus dijadikan amalan?” soal khutbah lagi.

“Sudah pastilah musibah yang lebih besar akan berlaku dalam negara ini seperti porak peranda dan kemusnahan akhlak akan berleluasa berlaku dalam masyarakat kerana generasi muda inilah cerminan masa hadapan sesebuah negara dan bangsa.”
Khutbah juga menegaskan supaya umat Islam, khususnya remaja, tidak meniru budaya kaum musyrik serta meninggalkan perayaan yang tiada dalam syariat Islam.
Hari Kekasih diraikan di banyak negara di seluruh dunia pada 14 Februari (hari ini) setiap
tahun. seterusnya

Jika kita banding, kita akan lihat kenyataan Tony Pua DAP merujuk kepada laporan di atas. Jika benar, bukankah Tony Pua telah menghina khutbah umat Islam dan juga JAKIM?

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Memang tabiat orang-orang PAS kebanyakan yang saya jumpa macam ni!!! Tak boleh berhujah lari topik!!! Taruk lagi laman ISMAweb macam-macam!!! Bacul macam Tuan Presiden juga, Tuan Guru Hadi Awang, Dato Husam cabar, pondan, lari.

Dalam PAS sekarang, siapa yang tak pondan??? Saya tengok sendirilah hujah Amanah tolak hudud bagi link youtube lagi. Rupa-rupanya gambar Mat Sabu, bukan Mat Sabu cakap, orang PAS sendiri yang cakap, Naib Presiden pula tu!!!

Korang ni kata orang agama, fitnah, memaki hamun sesuka hati!!! Jahanam!!!

ISMA pertubuhan Islam sederhana??? Apasal tak cakap Persatuan Ahli Sunnah wal Jamaah yang dipengerusikan oleh En. Zamihan sederhana juga??? My foot!!!

Sudahlah, saya cabar jangan jadi pondan, bukti 1 tu mana hujah balas??? Kalau tak dapat hujah mengaku kalah tak apa kita ni mencari kebenaran.

Ataupun ada bukti-bukti lain yang confident nak menang dari 1 sampai 10 tadi cakap je!!!

Kalau tak boleh jangan nak meleret-leret lagi fitnah orang. Dr. Mujahid lah, Khalid Samad lah!!! Diorang ni bukan orang Islam ke, ISMA je orang Islam???

Otak jangan taruk kat lutut!!!

Yang jahil,

Nobody
P/s sorrylah kata-kata kasar sebab memang orang PAS macam tu. Naik menyampah dah. Bodoh sangat.

Anonymous said...

Jak2 Pan yang tak sedar diri,
betapa senang lenang kau merapu kat blogers PAS ni,
kami cukup terbuka utk membaca tulisan kamu, sekali pun kadang2 tiada langsung.
Kadang2 sumber dari tong taik pun dijadikan hujjah.

Sikap Blogers PAS terbuka..
Cuba engkau lihat dalam bloger PAN, penakut nak mampus..pengecut, coretan hujjah kami langsung tak dipublist pun..tak berani berdepan dgn kenyataan dan teguran.

kalau tak percaya, cuma kau menyamar sekali dan tulis macam yg kau kutuk pada PAS tapi kali ni kau kutuk PAN, Haram tak keluar.
Kau boleh cuba di blog Greenboc. Cuba jangan cuba..


Ternyata dari pemimpin sampai ke pengikut, PAN tiada keberanian berdepan dengan realiti.
Tak peliklah, kamu menikus dgn DAP pun.

Cakap banyak...sebab satu satu tokoh pujaan kamu tinggalkan PAN, mereka sedar PAN tiada telur dan keberanian.

Sebab tu Mejar Zaidi sanggup jadi Hamba DAP dari terus bersama PAN yg tidak bertelur
Ha..ha..

Insaflah..

Anonymous said...

Asyik copy paste jer..hujahlah guna ayat2 sendiri..x ada yg cerdik dah dlm pas pis pus nihh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails