Thursday, April 28, 2016

Wajarkah Filem Cium Diimport Masuk Dari Indonesia?

HALAMAN HIBURAN

KISAH asmara Cinta dan Rangga kembali bergelojak dalam filem Ada Apa Dengan Cinta 2 (AADC2) selepas 14 tahun. Filem yang akan menemui penonton bermula Khamis ini menampilkan hero dan heroin terhebat mereka iaitu Dian Sastrowardoyo dan Nicholas Saputra. 

Kisah percintaan antara Rangga dan Cinta merupakan daya utama tarikan drama ini. Seperti filem AADC1, yang menampilkan adegan cium antara dua watak utama ini menjadi penantian peminat drama ini. Menurut sebuah portal Indonesia, AADC2 lebih banyak menampilkan adegan antara Rangga dan Cinta bercumbuan berbeza dengan pula sewaktu filem AADC1. 

“Banyak. Saya sampai lupa,” ucap Riri Riza, sutradara AADC 2, semasa sidang media filem itu baru-baru ini di Indonesia.
dian1
Namun Dian Sastro enggan mengulas mengenai adegan itu kerana akan menjejaskan mood peminat-peminat filem itu sekiranya diberitahu. 

Manakala Nicholas pula mengiakan bahawa dia melakukan adegan itu bersama Dian kerana baginya adegan tersebut sama seperti adegan lain dalam filem yang memerlukan profesionalisme seorang pelakon untuk menjayakannya.
Namun menurut Dian kepada sebuah blog hiburan, adegan bercumbu antara Rangga dan Cinta tidak akan ditayangkan sepenuhnya dalam versi Malaysia. 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Oleh itu amat tidak wajar filem cium biadap tersebut diimport masuk dari negara jiran Indonesia, untuk merosakkan moral belia-belia Malaysia. Pihak berwajib di Malaysia perlu sedar ini!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails