Wednesday, April 06, 2016

Ratu Cantik, Pergi Mampus JAWI! Bukti Hinanya Maruah Islam Di Negara Ini.


Pergi mampus lah JAWI“, itu antara kata-kata kesat dan tindakan biadap beberapa penonton serta peserta pertandingan ratu cantik pondan sedunia 2016 di sebuah hotel lima bintang, di Jalan Ampang, sebaik diserbu pihak berkuasa.


Menerusi satu klip video berdurasi tiga minit yang dimuat naik oleh seorang ‘wanita’ dipercayai penganjur majlis,  Siti Zabedah Kasim, dia memberitahu konon kejadian maki hamun tersebut berlaku akibat tidak berpuas hati.
Ia susulan tindakan tegas sepasukan pegawai dan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) yang terpaksa nekad menghentikan acara ‘gilang-gemilang’ berbaur maksiat itu.
Dia yang juga merupakan seorang peguam dan aktivitis pondan mempertikaikan operasi syariah yang dilakukan oleh Jawi itu.
“Pegawai Jawi memberitahu saya menganjurkan pertandingan ratu cantik bercanggah dengan undang-undang — ia ‘haram’ di Malaysia, berdasarkan fatwa,” katanya kepada sebuah portal hari ini.
Namun Siti menegaskan acara tersebut bukanlah satu pertandingan ratu cantik tetapi hanya satu persembahan sambil mempersoalkan apakah tindakan itu merupakan sebahagian daripada bentuk dakwah ajaran Islam.
Menurutnya juga, kira-kira 10 anggota penguat kuasa jabatan agama itu, bersama kumpulan wartawan, tiba di hotel tersebut kira-kira jam 10 malam minggu.
Berikutan itu, majlis yang dihadiri kira-kira 200 mak nyah, kecoh bertempiaran lari meninggalkan lokasi. 
Difahamkan, berdasarkan Seksyen 9 enakmen undang-undang syariah Wilayah Persekutuan menjelaskan sesiapa yang “menghina pihak berkuasa agama atau mengingkari, melanggar atau mempertikaikan perintah” boleh didenda tidak lebih RM3,000, penjara tidak lebih dua tahun, atau kedua-duanya.
Seksyen 35 pula menjelaskan sesiapa yang “menganjurkan, mendorong atau menggalakkan orang lain untuk melakukan apa-apa maksiat” boleh didenda tidak lebih RM5,000, atau penjara tidak lebih tiga tahun, atau kedua-duanya.
Pada Ahad malam, kira-kira 10 anggota penguatkuasa jabatan agama itu, bersama kumpulan wartawan menyerbu majlis dihadiri kira-kira 200 mak nyah, kerana melanggar fatwa berkenaan penyertaan wanita Muslim dalam pertandingan ratu cantik.
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Berdasarkan Seksyen 9 enakmen undang-undang syariah Wilayah Persekutuan menjelaskan sesiapa yang “menghina pihak berkuasa agama atau mengingkari, melanggar atau mempertikaikan perintah” boleh didenda tidak lebih RM3,000, penjara tidak lebih dua tahun, atau kedua-duanya. 
Pada saya, ini bukti begitu hinanya nilai 'agama Islam' dalam negara Malaysia. Hukum menghina dan ingkar agama hanya dihukum tidak lebih RM3,000? Lebih sikit dari hukum buang sampah dijalanan? Di mana maruah umat Islam yang redha dengan sistem anti Islam ini?

34 comments:

Anonymous said...

Aslm,,saya tak kisah sangat tentang jumlah dendam tersebut, nilai denda rendah tidak bermaksud kehinaab kpd sesuatu perkara. Yg penting. Ada akta dan perlu dikuatkuasakan supaya menjadi pengajaran. Jadi mesti bertindak segera terhadap penganjur yg jelas melakukan kesalahan.

Anonymous said...

Mengapa betina yang sama wujud dalam pelbagai aktiviti yang bertentangan dengan ajaran Islam dan hukum Allah? Adakah dia merupakan mastermind bagi aktiviti-aktiviti yang bertentangan dengan Islam? Mengapa dia menghina bangsa Melayu yang merupakan sebahagian dari umat Islam dan membuat kenyataan yang mengelirukan dan bertentangan dengan ajaran Islam dan hukum Allah?

Adakah dia seorang agen liberal yang mempunyai agenda untuk melemahkan dan mengelirukan umat Islam dan menjauhkan umat Islam dari ajaran Islam dan hukum Allah? Adakah dia seorang agen Kristian yang memperjuangkan agama Kristian dan hak umat Kristian? Adakah dia seekor musang betina berbulu ayam?



Anonymous said...

http://www.malaysiadateline.com/index.php/berita-list/15-berita/532-saya-tidak-iktiraf-gaya-hidup-lgbt-tetapi-mereka-perlu-didekati-kata-dr-dzul

Saya tidak iktiraf gaya hidup LGBT, tetapi mereka perlu didekati, kata Dr Dzul

“Hanya dengan mendekati mereka kita dapat terangkan apa yang salah dan apa yang dibenarkan.

“Pendirian inklusif Amanah menuntut kita bertemu dengan golongan itu. Kita tidak mengiktiraf (gaya hidup) mereka, tetapi menerima keberadaan mereka dalam masyarakat kita,” katanya kepada Malaysia Dateline.

Pada 5 Disember lalu, sebuah portal berita telah salah memetik dan salah melapor kenyataan Dr Dzulkefly.

Anonymous said...

PAN Aww Aww. Jgn Goda I Aww aww. Kah kah kah

Bersih 4 ari tu Mat Sabu selfie Amoy Langgar dada.

Jangan Bersih 5 kemudian ari Mat Sabu selfie transgender Langgar dada sudah laaaaaaa

PAN Awww Awww kah kah kah. I menyampah U. Kah kah kah

Anonymous said...

kikikiki... bapok tua pas Anon 12:59 sedang beraksi cari pelanggan. adoiiii... dalam parti islam pun ada bapok jugak ke? wakakak...

Anonymous said...


Sesebuah negara itu adalah negara sekular jika mahkamah Syariah mempunyai kuasa yang sangat terhad dan tidak boleh melaksanakan semua hukum Allah dan keputusan mahkamah Syariah boleh dipertikai dan dibatalkan oleh mahkamah sekular. Ini jelas menunjukkan kerajaan sekular menghina mahkamah Syariah.

Ini jelas menunjukkan pemimpin-pemimpin sekular telah gagal melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah walaupun mereka mendakwa diri mereka beragama Islam! Akibatnya rakyat ditindas, hak rakyat diabaikan dan kadar jenayah meningkat semakin tinggi.

Setiap hari kita membaca atau mendengar berita manusia yang lemah dirogol, dirompak, disiksa atau dibunuh dll sesuka hati penjenayah seolah-olah penjenayah tidak takut pada undang-undang sekular. Rumah-rumah pula kelihatan seperti penjara kerana semua tingkap dan pintu ditutup dengan grill besi! Ini jelas menunjukkan kegagalan sistem sekular dan ketakutan manusia yang tinggal dalam negara sekular!

Oleh sebab itu marilah kita semua menyokong dan mengundi parti PAS yang menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan supaya parti PAS boleh membela agama Islam dan hak rakyat dan negara kita diberkati Allah.

Hanya munafik dan orang kafir sahaja yang akan mempertikai ajaran Islam dan hukum Allah.

Anonymous said...

undi pas pun tak guna sebab hadi kepala taik dah bagi tau Hukum Hudud ditangguh selepas bergabung dengan Ikatan. selamat menjadi pasik walaunta2 pas semua. kikikikikiiiiiiii......

Anonymous said...


Anon 1:30 PM adalah makhluk yang tidak bermoral kerana komennya penuh dengan maki hamun, penghinaan dan fitnah yang jelas mencerminkan personaliti Anon 1:30 PM sendiri. Orang-orang seperti Anon 1:30 akan terus mempertikai ajaran Islam dan hukum Allah kecuali Allah memberi petunjuk kepada mereka.

Yang jelas ialah matlamat PAS untuk melaksanakan hukum Allah masih lagi relevan dan diteruskan dan hukum Allah tidak dapat dilaksanakan oleh PAS pada masa ini kerana parti PAS belum memenangi bilangan kerusi dalam parlimen yang diperlukan untuk membentuk kerajaan pusat. Jika PAS tidak dapat membentuk kerajaan pusat, PAS tidak mempunyai kuasa untuk melaksanakan hukum Allah di peringkat negara.

Maka menjadi tanggung-jawab umat Islam untuk memberi kuasa kepada PAS untuk menubuhkan kerajaan pusat dan melaksanakan hukum Allah.

Anonymous said...

halo Anon 1:48 PM... Hudud mana Hudud? private bil mana private bil? private apa dah jadi? kata umno dah sokong tapi bila nak bentang? kesian hadi kepala taik kena game dengan umno. kikikikikikiiiiii.....

Anonymous said...

maaf ye.... hudud pas dah ditangguh selepas pas bergabung dengan ikatan. tolong ingat tu tau. jangan kena kencing dengan pasik lagi dalam PRU akan datang. :-)

Anonymous said...

Maaf ye PAN tu talibarut DAP. Itu sebab PAN bersedih dgn apa yg jadi di Penang


Blog The Devoured Saviour mendedahkan Si Guan Eng tu juga pada ketika ini sedang ketar lutut dan menggelupor biawak takut - takut kalau ada yang tau mengenai salah laku yang dibuat.

Blog itu juga turut melampirkan bukti penyalahgunaan kuasa dan penyelewengan yang berlaku dalam urus tadbir Si Guan Eng tu di Pulau Pinang berkaitan beberapa projek Meganya.

Apa yang jelas, Si Guan Eng tu sekarang ni berada dalam keadaan yang tidak keruan apabila satu persatu skandal yang berkaitan dengan dirinya mula terdedah kepada umum. Jadi, tak heran la kalau kita tengok muka Si Guan Eng tu semakin pucat macam orang baru lepas tengok hantu!!!

Anonymous said...

Bukan macam baru selfie transgender laga dada. Hari tu mat sabu dah bikin selfie amoy langgar dada.

Anonymous said...


Anon 1:59 PM mendedahkan kebodohan dirinya sendiri.

Hukum Hudud hanya boleh dibahaskan di Dewan Rakyat jika speaker dewan rakyat membenarkannya. Berdasarkan proses demokrasi, Hukum Hudud hanya boleh dilaksanakan jika Hukum Hudud mendapat undi majoriti!

Persoalannya ialah adakah pemimpin-pemimpin politik sekular akan menyokong Hukum Hudud ? Mungkin pemimpin sekular yang beragama Islam tidak akan menyokong Hukum Hudud untuk menjaga hati orang-orang kafir. Mungkin mereka lebih rela berkongsi neraka dengan orang-orang kafir semata-mata untuk mengekalkan status mereka sebagai pemimpin sekular di dunia yang sementara ini dari melaksanakan hukum Allah kerana mereka gagal memahami siksaan yang amat pedih dalam neraka.

Oleh sebab itu, umat Islam wajib menyokong dan mengundi PAS untuk menubuhkan kerajaan pusat dan melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk kebaikan rakyat negara ini supaya negara ini diberkati oleh Allah Yang Maha Esa. Ingatlah jika kita meninggal dunia, kita akan disoal-siasat oleh malaikat Munkar dan Nakir di alam barzah sebelum kita bicarakan dihadapan Allah.

Siapakah yang boleh menyelamatkan pemimpin sekular dan anda semua yang menjadi penyokong mereka jika Allah mahu menyiksa anda semua?

Anonymous said...


Jawapan untuk makhluk-makhluk yang cuba menggunakan Hukum Hudud untuk menfitnah parti Pas:


Hudud tetap agenda utama PAS, tegas Mahfodz
https://www.youtube.com/watch?v=V7cbeX8ZVHw

An Anonymous said...

PAS tak rugi apa2 pun bila hudud yg sedang PAS perjuangkan dihina diperlekeh ditentang serta dipersenda kerana PAS yakin hudud adalah risalah Allah.. tapi pastinya ada pihak lain yg rugi atau patut berasa rugi kerananya..

Pd mereka yg paling penting ialah putrajaya.. pun di sini PAS tak rasa rugi apa2.. selagi prinsip Islam dijunjungi, PAS tetap yakin berada di landasan yg BETUL..

An Anonymous said...

Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan berperang habis2an dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan dan terus berjalan..

Adapun kenyataan nik amar ialah merujuk pd akta tu lah sebenarnya.. sbbnya perkataan hudud ini digunakan adalah kerana husam yg kurang faham telah terlebih dulu guna perkataan hudud itu.. jadi nik amar cuba melayan kerenah husam mcm bdk tadika yg mana bg mengelak husam merajuk dan malu sendiri, jadi dilayankan aje lah husam tu.. kini dgn penerangan aku di atas, aku yakin husam sudah mula faham beza antara hudud dgn akta jenayah.. syabas husam!..

An Anonymous said...

Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..
Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan berperang habis2an dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan dan terus berjalan..

Ghozali zali said...

Sepatutnya admin tak siarkan komen komen dari anonymous krn byk komen depa lari dr tajuk.tp apa blh buat entah ka komen ni dr admin sendiri yg guna nama anonymous.sbb tu la admin terus siar juga komen komen mcm tu.

Ghozali zali said...

Anon 6:35 betul tu.Pas x rugi apa apa tp yg ruginya org yg mengaku diri Islam tp tolak hudud.

Ghozali zali said...

Anon 6:35 betul tu.Pas x rugi apa apa tp yg ruginya org yg mengaku diri Islam tp tolak hudud.

Ghozali zali said...

Sepatutnya admin tak siarkan komen komen dari anonymous krn byk komen depa lari dr tajuk.tp apa blh buat entah ka komen ni dr admin sendiri yg guna nama anonymous.sbb tu la admin terus siar juga komen komen mcm tu.

otaiblues.blogspot said...

kalau ketua rumah sendiri tidak memberat kan ahli keluarga tentang hukum hukum islam mana mungkin ahli keluarga menjaga hukum islam dengan baik.kecuali ahli keluarga yg sedar.
perbandingan keluarga satu contoh yg kecil..
jika ketua negara sendiri melanggar hukum.rakyat pun ikut sama..
jangan berhukum hanya kepada rakyat yg lemah..sertakan sekali pemimpin dan orang orang yg besar..

otaiblues.blogspot said...

kalau ketua rumah sendiri tidak memberat kan ahli keluarga tentang hukum hukum islam mana mungkin ahli keluarga menjaga hukum islam dengan baik.kecuali ahli keluarga yg sedar.
perbandingan keluarga satu contoh yg kecil..
jika ketua negara sendiri melanggar hukum.rakyat pun ikut sama..
jangan berhukum hanya kepada rakyat yg lemah..sertakan sekali pemimpin dan orang orang yg besar..

Anonymous said...

AHLI PARTI DAN ORANG MELAYU DITIPU LAGI OLEH PARTI PENJUAL AGAMA, LEBAI MALANG HAMPAS.

Dari surat MB KELANTAN kepada NAJIB semua mintak soal material & pembangunan takada pun bab HUDUD

Selepas beberapa bulan mengangkat sumpah jadi MB Kelantan Ahmad Yakob telah menulis surat kepada PM Najib Razak bertajuk AGIHAN ROYALTI PETROLIUM DAN MENYEDIAKAN INFRASTRUKTUR DAN KEMUDAHAN AWAN NEGERI KELATAN.

Ada lima peraka yang dipohon dalam surat berkenaan. Dalam tempoh itu hingga sekarang beberapa kali Ahmad berjumpa dengan Najib.

Dalam sidang Dewan yang baru lalu Exco Hanifa Ahmad memaklumkan 3 daripada lima perkara yang dipohonkan telah dilulus.

Itulah kejayaan dan budi Ahmad. Ia juga tentulah atas sokongan Mustapa Mohamed. Tetapi anih sedikit dalam surat itu tidak disebut fasal Hudud semuanya soal material dan pembangunan. Ini bermakna Hudud bukan keutamaan MB itu.

Jadi yang tergila2 hendak Hudud hanya Nasaruddin Daud dan Hassan Mahmod sahaja.

Wassalam

Mso.

Anonymous said...

Kebodohan barua 11:46 PM mengatasi kebodohan lembu. Hukum Hudud memerlukan kelulusan parlimen bukan kelulusan individu berdasarkan prinsip demokrasi.

Anonymous said...

Sudan buat buat hudud dulu utk mengaburi rakyatnya bertapa islamik negara Sudan, tapi pemimpinnya memerintah secara zalim
Kita perlu pemimpin yg adil bukan yg alim segi agama tapi tak boleh berlaku terus masuk neraka

Anonymous said...

Anon 12:37am barua PASIK penjual agama peralatkan hudud dan Islam bersubahat dgn lebai2 malang hamPAS menipu ahli parti dan org meLAYU.

Anonymous said...

Enakmen jenayah hudud dah lama diluluskan di Kelantan. Knp lebai2 malang hamPAS tak laksanakan hudud? Hanya walaun2 bebal yg sanggup jd macai penjual agama.

Pedro Pitirre said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda mahu menjadi kewangan yang stabil? Atau anda ingin mengembangkan perniagaan anda? Kami menawarkan syarikat-syarikat pinjaman, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% dengan kehidupan yang selesa, yang boleh dirunding. Tawaran ini adalah terbuka kepada semua yang akan dapat membayar balik kembali dalam masa terdekat. Sila kembali kepada kami jika berminat dengan e-mel ini (mauricefinance@hotmail.com)
E-mel: mauricefinance@hotmail.com

บริษัท จอมสุบรรณ จํากัด said...


Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
* Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman.

email: cashfirmarena@gmail.com


Selamat sejahtera
Sir Joel Williams
FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
Ketua Pegawai Eksekutif
Tel: +60182913326
E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

บริษัท จอมสุบรรณ จํากัด said...

Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
* Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman.

email: cashfirmarena@gmail.com


Selamat sejahtera
Sir Joel Williams
FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
Ketua Pegawai Eksekutif
Tel: +60182913326
E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

Cash Firm said...

Pinjaman untuk semua jenis tujuan

Kami menawarkan dari jumlah minimum $ 2,000.00 Dollars kepada $ 1 juta Dolar
Dan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%

Pinjaman berjangka: 25 tahun maksimum bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.

pelanggan perlu berada di atas usia 25 tahun

transaksi pinjaman ini adalah jaminan 100% untuk pelanggan yang serius

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai pinjaman ini, sila hubungi kami melalui e-mel: cashfirm.morris@gmail.com

บริษัท จอมสุบรรณ จํากัด said...

Hi
Saya Korejs Fillip, Pengurus Pemasaran, Perdagangan Int Global.
Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman kewangan untuk semua orang di seluruh dunia pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%

E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Terima kasih & Salam,
Korejs Fillip

+60183723787
Pengurus Pemasaran Perniagaan.

Piyamas Srisawat said...

Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
* Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman
Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
dari awak.

Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
untuk memberi bantuan kewangan kepada Everybody
Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

email: cashfirmarena@gmail.com


Selamat sejahtera
Sir Joel Williams
FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
Ketua Pegawai Eksekutif
Tel: +60182913326
E-mel: cashfirmarena@gmail.com
Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails