Saturday, April 09, 2016

Bongkar! Sorang Lagi ADUN DAP, Rumah Mewah Kereta Import..

Selepas pembelian rumah banglo mewah oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dengan harga murah hangat diperkatakan… Kini timbul pula keraguan pembelian rumah oleh seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Pulau Pinang.
Menurut Setiausaha Gerakan Oh Teong Keong, pembelian rumah oleh Adun DAP ini amat diragui apabila Adun terbabit baru sahaja dilantik dan dipilih sebagai Adun di negeri itu tetapi mampu membeli rumah mewah teres tiga tingkat berharga RM800,000 yang terletak di kawasan pulau.
Teong berkata, Adun terbabit sebelum dipilih menjadi wakil rakyat hanya tinggal bersama ahli keluarganya dan tidak mampu menjelaskan pinjaman pendidikan.
Namun selepas dilantik beberapa bulan, Adun terbabit mampu membeli rumah seperti yang dinyatakan.
Selain itu, Teong turut mendedah Adun terbabit bukan sahaja mampu membeli rumah mewah teres tiga tingkat, tetapi mampu membeli sebuah kereta import selepas dilantik menjadi Adun di negeri itu
“Selepas jadi Adun, beliau juga mampu membeli sebuah kereta import,” kata Teong.
Oleh disebabkan kemewahan yang ditunjukkan oleh Adun DAP tersebut diluar jangkaan, Teong hari ini mencabar Adun DAP terbabit untuk tampil menjelaskan mengenai pembelian rumah mewah dan juga kereta mewah.
Pembelian rumah mewah dan kereta import oleh Adun terbabit amat diragui, memandangkan beliau baru sahaja dilantik menjadi Adun dan tidak mempunyai kewangan yang kukuh sebelum menjadi Adun.
“Saya tidak persoalkan beliau hendak beli rumah tetapi selama ini mereka sering dakwa DAP sangat bersih, jadi wakil rakyat berkenaan perlu tampil mendedahkan prosuder pembelian rumah berkenaan yang terletak di bahagian pulau,” katanya.
Pendedahan yang dibuat Teong ini jelas menunjukkan bahawa pemimpin-pemimpin DAP yang kononnya berjiwa rakyat dan zuhud, sebenarnya rakus mengaut keuntungan dengan jawatan yang disandang.
Lihat sajalah seperti Ketua Menteri Pulau Pinang… Beliau begitu rakus mengaut keuntungan dengan menjual rumah mampu ‘milik’ dengan harga yang tidak masuk akal….
Sedangkan beliau dapat membeli rumah banglo mewah dengan diskaun hampir 4 juta.
Tindakan pemimpin-pemimpin DAP amat mengecewakan kerana mereka sanggup menipu rakyat demi kepentingan mereka sendiri.
Justeru, dengan pendedahan ini semua, rakyat dapat membuka mata bagi menamatkan perjuangan DAP pada pilihan raya umum akan datang. (Utara News )
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nampaknya, bab kewangan DAP sama dengan UMNO/BN. Setakat ini, rekod Menteri Besar Kelantan terbaik, tiada masalah skandal rasuah rumah dan lain-lain. al-hamdulillah.
 Rumah Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob di Alor Pasir, Wakaf Bharu…walaupun sudah 9 tahun menjadi Timbalan MB Kelantan, dan jadi MB sekarang..


Kediaman Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat, MB Kelantan sebelum Ahmad Yakob
Rumah Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, bekas MB Terengganu.

Bekas rumah bekas MB Kedah  Allahyarham Azizan Razak dari PAS.

40 comments:

Anonymous said...

jgn jolok sarang tebuan. nanti kena bongkar balak kelantan, range rover murah dll hang nak sorok muka kat mana. pas pun bukan suci sgt

Anonymous said...


PERIBAHASA ROKET ABAD 21:

SIFU ROKET BOREK, BARUA ROKET RINTIK yang bererti barua roket mengikut segala - galanya sifat penyamun semula jadi daripada sifu roketnya.

BAGAI SIFU ROKET MENGAJAR BARUA ROKETNYA BERJALAN yang bererti sifu roket cuba mengajar barua roket berkelakuan penyamun kerana diri sendiri memang penyamun.

ROKET BERBULU AYAM yang bererti sifu dan barua roket yang berpura-pura baik untuk menutupi kejahatan mereka.

Anonymous said...

Jangan kutuk DAP. DAP adalah makhluk suci di mata PAN

Anonymous said...

Sayu melihat rumah mb kelantan dan presiden pas. Menunjuk betapa zuhudnya mereka dan betapa sucinya mereka dan wajib disembah taat sekalian manusia.
Ulama itu pewaris nabi. Siapa yang tidak menyembah sujud pada ulama maka kufurlah dia

Anonymous said...

800k rumah mewah?? aku rasa kat Msia ni skang nk beli rumah teres kat area prime paling busuk 700K? yg beli plak ramai org melayu yg mmkn gaji keje kerajaan etc....ragu?

Anonymous said...


Ajaran Sesat Sifu Roket:

(1) Macai roket membuat 'fatwa' sesat "Siapa yang tidak menyembah sujud pada ulama maka kufurlah dia" (Komen 11:46 AM). Ini adalah hasil ajaran sifu roket yang menyembah RM dan manusia. Mak tidak hairanlah pelbagai skadal keliling pinggang sifu!

(2) Macai roket 12:06 PM pula menghina otaknya sendiri dengan menulis komen dongeng yang tidak masuk akal. Mampukah kerani-kerani Melayu membeli rumah RM800K? Inilah akibat macai roket makan dedak cap roket yang menjadi makanan babi!

Fakta: Sangat ramai orang-orang Melayu yang makan gaji tidak mampu membeli rumah yang berharga RM800k kerana RM5333 akan dipotong dari gaji mereka setiap bulan selama 25 tahun sedangkan kebanyakan orang Melayu mempunyai gaji dibawah RM5000 sebulan! Ini bererti rumah yang berharga RM800k adalah rumah mewah!

Pemaju rumah menetapkan harga rumah terlalu mahal untuk menghalau bangsa apa keluar dari bandar?



Anonymous said...

Dalam semak ada duri,
Ayam kuning buat sarang,
Orang tamak selalu rugi,
Macam sifu kaki temberang.

Orang Tongsan berhari raya,
beraya bersama bunga raya,
Selepas menang pilihanraya,
Sifu roket jadi hantu raya.

Macai roket suka ceroboh,
ajaran sifu sepanjang masa,
Kampung Melayu selalu diroboh,
Tanah simiskin menjadi mangsa.

Anonymous said...

Wahai tuan tanah yang bangang...

Di penang rumah harga RM800,000 tu biasa lah oiiii. Beribu-ribu lagi rumah lebih mahal. Jangan bandingkan rumah di kelantan. BODOH

cuba banding rumah adun di selangor, sarawak, johor dll...........lagi besar dari istana

Anonymous said...

Kat kl rumah condo biasaje rm500k tiada masaalah kerja kuli bolih beli. Janji rajin cari.duit dan rajin kerja

Anonymous said...

Kita ketawa tergolek-golek membaca komen-komen temberang yang ditulis oleh macai-macai roket yang sedang sawan babi tahap kronik kerana terdesak membela sifu-sifu 'suci' yang didakwa terlibat dalam pelbagai skandal. Selepas ini skandal apa pula? Bolehkan komen-komen macai roket menegakkan bengang basah?

Anonymous said...

Pembetulan komen 1:49 PM:

Bolehkah komen-komen temberang macai roket menegakkan benang basah? Mustahil !

Anonymous said...

Org nk tanya macamana baru dpt kerja dh boleh beli brg mahal. Tu je,,,jgn la asyik spin. Tapi btul jugak pemakan dedak khinzir meme bangang..he he

Anonymous said...

Macai roket 1:20 PM dan 1:40 PM bercakap 'benar' seperti ajaran sifu roketnya: Di KL dan Penang, semua kuli seperti buruh, pencuci tandas, pengawal keselamatan, pemandu teksi, buruh bandaraya, buruh pembianaan, penjaga parking boleh beli banglo RM 2.8 juta. Harga banglo murah sedikit sebab tiada kolam.

Kuli-kuli juga mampu membeli kereta kereta porsche baru! bayar tunai pula tu! Kah...kah...kah...kah...kah...Hebatnya temberang macai roket hasil ajaran sifu roket 'suci'!

Inilah akibat macai roket makan terlalu banyak dedak cap roket yang menjadi makanan babi.

Anonymous said...

saya cabar anonymous 10.19 bongkarkan skandal balak di kelantan moga kita dapat bersihkan bumi kita ini

Anonymous said...

macai2 dap dan macai2 pan tengah cari ilham untuk pusing cerita.dap punya agenda adalah untuk halau org melayu di pinang untuk diganti dengan macai pan nnt dia guna org pan untuk pusing cerita. pan lg bahaya dari dap sebab dia gunting dlm lipatan dap dah nyata.

muring.com said...

Hanya ADUN dan Ahli Parlimen BN masih ramai dudul rumah teres dan bawa kereta buruk.kalau tak percaya pergi tengok rumah2 mereka semuanya kecik dan buruk dengan kereta buruk dihalaman rumah...kalau saya salah cuba ambik gambar dan post kat blong ni...

muring.com said...

Hanya ADUN dan Ahli Parlimen BN masih ramai dudul rumah teres dan bawa kereta buruk.kalau tak percaya pergi tengok rumah2 mereka semuanya kecik dan buruk dengan kereta buruk dihalaman rumah...kalau saya salah cuba ambik gambar dan post kat blong ni...

Anonymous said...

bahalol 2:01

kenapa banding dgn pak guard, kuli, drebar, pencacai pas, tukang sapu semua. dll. kan blog ni cerita tentang rumah ADUN !!!, so bandingkanlah dengan rumah ADUN.

untuk ADUN yang elaunnya sekitar RM15000 ke RM20000... BUKAN MUSTAHIL nak buat loan RM800,000


Memang macai lebai ularmak bangang

Anonymous said...

Wow..hebatnya pencacai roket 2:50 PM tulis komen berbelit-belit dan memaki hamun orang lain semata-mata untuk menegakkan benang basah untuk membela sifu-sifu roket yang terlibat dalam pelbagai skandal. Biasalah pencacai roket suka menulis maki hamun dan menulis berbelit-belit untuk menutup kelemahan pencacai sendiri dan sifu roket yang berlagak 'suci' kik...kik...kik....kik...lawak!

Pencacai 2:50 PM menulis "kenapa banding dgn pak guard, kuli, drebar, pencacai pas, tukang sapu semua dll". Sila baca komen pencacai roket 1:40 PM "Kat kl rumah condo biasa je rm500k tiada masaalah kerja kuli bolih beli". Pencacai roket memang nyanyuk !

Jika sifu roket membeli banglo yang harga berjuta ringgit, berapa ringgit sifu kena bayar setiap bulan? Berapa gaji sifu? Ini jelas menunjukkan pencacai roket bangang tidak tahu matematik!

Jika sifu-sifu roket terlibat dalam skandal banglo, skandal tanah orang miskin, skandal meroboh kampung Melayu dll, mengapa pencacai-pencacai roket selalu menyalahkan ADUN lain?

Inilah pencacai roket suka menyalahkan orang lain untuk menutup kesalahan sifu yang dianggap 'suci' !

lelaki dicermin said...

2008 aku berbual dgn seorg kwn bdk india duduk penang...rumah flat 2 bilik kat tempat sy lebih 300 ribu.. aku terperanjat ( sedangkan kat tempat aku.. flat mcm tu 100 lebih je..)iya ke..aku tanya.. dia sambung lagi... awak tanya kementerian perumahan... antara PENANG , KL dan JOHOR BAHARU harta tanah dan rumah mana yg paling mahal kat malaysia ni...dr mulut kwn aku tu baru aku tahu..segala2 kat penang memang mahal...bila keluar kes LGE.. bukan apa2.. hanya utk PRN swak je.. lepas ni senyap lah tu...pada cai2 pas.. aku bukan depen LGE.. tp itu ilmu yg aku dpt.. yg macai2 pas tahu ke ilmu harta tanah dan rumah.. tak payah lah macai2 pas mengutuk2 parti dlm PH..sedang tuang presiden dah KIV atau abaikan hudud dah.. dulu macai2 pas lah dlm blog2 pro pas ckp kafir kalau tak menyokong hudud.. skg apa jadi...tuang presiden kafir ke.. macai2 pas yg ckp penyokong2 PH dulu.. sah2 akan menjawab kat SANA nanti.. kenapa senang2 mengkafirkan org..dlm isu hudud.. kami penyokong2 PH takde apa2 nak menjawab kat sana nanti..Kelian dah bersediakan nak menjawab.. selagi kami tak maafkan faham2 lah ya..bdk darjah 6 pun tahu.. dosa antara manusia begitu berat...

Anonymous said...

Macai2 hamPAS bebal bersubahat dgn ulamak2 jahat mrk menipu Allah, org meLAYU dan ahli parti hamPAS. Parti penjual agama peralatkan hudud dan Islam.

Tgk Hadi boroi tu kenyang makan dedak ketua penyamun najib.

Anonymous said...

Dap tidak pernah membela melayu.
Bahkan banyak melayu membela cina.
Semenjak di perintah cina harga rumah di penang makin naik. Melayu cuma merempat di stinggan berbau busuk air lecak. Semasa melayu perintah penang melayu masih mampu menyewa rumah.
Sekarang orang melayu mau beli motor pun terpaksa bayar ansur. Sedang indon dan bangla motor yang harga 7 ribu pun boleh bayar cash. Malah ada yang mampu beli proton secondhand cash (14,000).
Bila melayu cuba berniaga air ketum di internet semua orang terus maki hamun. Bila orang melayu tiba2 jadi kaya jual air jampi pun di dengki orang. Apa lagi cuba MLM.

Anonymous said...

Sepatutnya orang melayu bersama2 sujud dan patuh pada ulama parti bermodal islam. Apabila tidak sujud dan patuh pada ulama maka ulama akan mengambil balik keberkatan dari kita.
Melayu perlu ingat. Hanya ulama yang mampu memberi rezeki dan menolong kita sewaktu berdepan malaikat nanti.
Tahukah tuan2 semua. Tanpa kita sedari tiap kali mana2 ulama dari parti bermodal islam mandi junub, air mandian itu akan meruwap ke langit dan turun menjadi hujan. Pada tempat turun hujan dari air mandi junub itu lah akan terbinanya masjid.

Anonymous said...

Aneh baru jadi adun dah dapat beli rumah. Sedang orang lain dapat jadi menteri besar baru boleh buat rumah harga 2 juta. Jadi timbalan mb pun cuma dapat beli range rover dan buat rumah dua tingkat.

Anonymous said...

Melayu tak perlukan DAP utk jd kaya raya krn hampir 60thn merdeka melayu dipimpin oleh parti penjual bangsa, Umno dan parti penjual agama, Pas.

Melayu bangsa yg paling maju dan kaya di Msia mengalahkan kaum2 lain.

Hidup meLAYU!! Takbir!!

An Anonymous said...

Bro.. aku dah lama suruh korang bongkar on behalf of DAP.. korangkan khadam..

An Anonymous said...

Melayu hanya jadi khadam DAP utk makan dedak..

An Anonymous said...

Camana aku boleh setuju dgn 2:03 plk nih.. hihihi

An Anonymous said...

Tok sah spin lah khadam.. we are chatting about DAP now!! Kalau salah sila nafikan.. kalau betul diam jer sbb mmg kita org dah tahu pun..

An Anonymous said...

Kalau kau cerdik kenapa kau tak paham yg baru 3, 4 bulan jd ADUN dh boleh buat loan.. setahu aku bank punya syarat sekarang tgk one year financial record.. ada faham ke khadam?

An Anonymous said...

Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan berperang habis2an dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan dan terus berjalan..

Adapun kenyataan nik amar ialah merujuk pd akta tu lah sebenarnya.. sbbnya perkataan hudud ini digunakan adalah kerana husam yg kurang faham telah terlebih dulu guna perkataan hudud itu.. jadi nik amar cuba melayan kerenah husam mcm bdk tadika yg mana bg mengelak husam merajuk dan malu sendiri, jadi dilayankan aje lah husam tu.. kini dgn penerangan aku di atas, aku yakin husam sudah mula faham beza antara hudud dgn akta jenayah.. syabas husam!..

Anonymous said...

Salah sorang walaun hadi yg bersubahat dgn ulamak jahat dia menipu Allah dan ahli2 parti.

Pas parti tua 60thn apanya yg tk perlu tergesa2 nak buat hudud. Harun jin kata hudud nyawa Pas tapi satu habuk hukum Allah pun tak terbuat. Auta je lebih..

Anonymous said...

Lebai Hadi khadam Najib ketua penyamun. Walaun jd khadam Umno.kah kah kah

An Anonymous said...

Tak perlu maki2 bro.. kenapa perlu tergesa2 bro.. husam pun tuduh PAS tergesa2 bro.. jadi dia setuju lah PAS tak perlu tergesa2.. takkan PAN x setuju dgn husam kot?

Mmg hudud nyawa PAS bro.. bukan mcm PAN bro. DAP tu nyawa dia bro..

Anonymous said...

Yg suka maki hamun tu lebai2 malang dan walaun2 Hadi. Pas dah berpecah belah tunggu masa nak pupus je tapi masih nak menipu. Auta je lebih.

Anonymous said...

Sejak bila lebai2 malang hamPAS mula dgr kata2 Husam? Bukan ke Husam tu dipanggil jebon, pengkhianat, barua dan mcm2 panggilan buruk. Skrg lebai2 malang dan walaun2 mrk jilat kahak sendiri kerana menipu Allah dan ahli2 parti.

Dah lebih 60thn Pas terjerit nak hudud..hudud. Last2 konar baring masuk gaung pasal termakan dedak ketua penyamun. Auta je lebih.

An Anonymous said...

Astaghfirullah... aku sarankan kau mengucap balik bro..

An Anonymous said...

Better mengucap balik bro.. atau pun lu bkn muslim??

An Anonymous said...

Kalaubaku kata TGHH pasti PAN takkan nak terima.. kalau guna husam pun tak nak terima sahihlah PAN khodam DAP kerana hanya DAP yg mereka taat..

Anonymous said...

Better mengucap balik bro.. atau pun lu bkn muslim?? klu bukan muslim jaga kata2 tu. lu kena ingat mslim sejati jaga agama dengan darah. mmg islam bertoleransi dgn bukan islam, tapi ada hadnya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails