Thursday, January 07, 2016

Politik Hijeck PAN Di P.Pg. 4 Ahli P/Amanah Dilantik A/Majlis PBT..


PULAU PINANG – Seramai empat ahli PAN dilantik sebagai ahli majlis pihak berkuasa kerajaan tempatan (PBT) di negeri ini bagi penggal baharu bermula 1 Januari lalu sehingga 31 Disember tahun ini.

Mereka terdiri masing-masing dua Ahli Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Lalu Lintas dan Tebatan Banjir negeri, Chow Kon Yeow, pelantikan ahli PAN itu bagi menggantikan kuota yang diberikan kepada ahli Pas sebelum ini.

Dalam perkembangan sama, Kon Yeow turut mengumumkan kenaikan elaun tetap sebanyak 50 peratus kepada setiap ahli majlis bagi penggal ini.

Dengan kenaikan itu, ahli majlis di negeri ini akan menikmati elaun baharu sehingga RM2,500 berbanding hanya RM1,500 sebelum ini. – UTUSAN

Ini juga 'Politik Hijeck' PAN di Pulau Pinang?

13 comments:

Anonymous said...

PANBINASA @ SIAL MALAUN.

Anonymous said...

PAN pilihian rakyat masa kini.
PAS ...mabuk todi la ni..
Mengong..

Anonymous said...

PAS dah nk pupus, sbb tu nk bergantung dgn UMNU!

Anonymous said...

Siapa kata Pas dah nak mampus .... Wait and see !! dan kita akan buktikan Pas boleh menang at least 13 kerusi DUN di P Pinang pada Pru-14 nanti. Kita akan buktikan.

Anonymous said...

@ anom 4.16
bolih belah lah........

Anonymous said...

Adakah ke Pas kat Penang.tak nampak pun .dengak tu adal le,dalam kerjaaan negeri rasanya ada mat saleh je.yang lain lingkup .

Anonymous said...

Presiden kita (Pas) tertelan pil kuda
Mabuk tak tentu hala

Anonymous said...

Mmg mabuk pil kuda presiden hampa tu.
kata tak libatkan politik...tapi dalm dewan itu hari kenapa boleh tak datang dan berkecuali masa pembentangan budget itu hari. Itu bukan politik ka? Betul2 bagi nyawa pada umno.

Unknown said...

Mungkin logik krn mengambil kira pas berbelakikan umno. Alahai pascai .. jaja hudud unt laba dunia.

Anonymous said...

pas skrg penjilat buntut umno..syabas.

Ibnu Hasyim said...

Pas memang sesuai sangat bergabung atau berkerjasama dengan apa saja cara dengan Umno. Pas dan Umno saling lengkap melengkapi. Pas parti yang sering salah guna agama manakala Umno pula parti yang sering salah guna bangsa.

Gabungan kedua-dua parti fanatik itu melengkapkan lagi tahap maksimum fanatik mereka. Satu fanatik agama dan satu lagi fanatik bangsa menjadikan PasUmno satu gabungan yang ekstrim taham maksimum.

Presiden Pas dan Presiden Umno nampak amat berseri-seri ketika majlis bersanding olok-olok mereka tempih hari !.

Ibnu Hasyim tak sabar nak lihat bergabungnya Pas dan Umno. Akan lebih jelas sasaran musuh yang perlu disingkirkan aliran pemikiran mereka selepas ini.

Unknown said...

Mungkin logik krn mengambil kira pas berbelakikan umno. Alahai pascai .. jaja hudud unt laba dunia.

Anonymous said...

Malang sungguh. Penat2 pengundi cuba menangkan mereka...sampai ada yg tidur di markas...sampai ada kena kacau dgn penggundi pihak lawan...bersengkang mata lah kita mengharapkan pemimpin yg kita pilih nnt akan bawa perubahan sinario politik dan menggantikan pemerintah yg ada...TETIBA...boleh pula mereka belit. Menyokong apa yg pihak lawan telan buat pada rakyat...dan mahu bersekongkol...
Tak kenang budi..penat lelah..dan harapan pengundi yg telah mengundi.
AKU TAK AKAN UNDI KAMI LAGI..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails