Monday, January 04, 2016

Orang Cina Pun Mula Benci DAP? Lihat ini..

BERKATALAH Helen Ang's Blog..
Kesian PAS P. Pinang, asyik jer dimarah DAP.

“PAS masa dalam PR pun dimarahi DAP, semasa PAS dah berada di luar pun masih dimarah lagi oleh DAP dan PAN.” — begitulah keluh resah ketua penerangan PAS Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah menerusi utusan sambutan tahun 2016-nya yang bernada agak suram.
Apo nak dikato? DAP kaki buli. Kalau tak membuli, namanya bukan DAP.
DAP memang tidak senang dengan pendekatan terbaru PAS terhadap Umno,tambah Ustaz Yusni.
“Sejak masih dalam Pakatan Rakyat (PR) lagi, asalkan saja ia ‘move’ daripada PAS atau Presiden PAS, DAP menjadi pihak mula-mula sekali akan melenting dan melakukan provokasi,” sambung beliau.
Ya ler. Kalau DAP, mesti kuat melenting. Andaikata tak memaki hamun, tak mencarut marut, namanya bukan DAP dah.
Guan Eng pergi lah
Apa sebenarnya DAP mahu dari PAS?
Demi merebut undi Melayu, DAP telah menyerang PAS dengan begitu bersungguh seraya cuba “merosakkan reputasi” parti Islam tersebut, dedah Ustaz Yusni.
Ish! Bukan sekadar orang PAS sahaja yang ditengking tetapi para blogger juga. “A lot of DAP cybertroopers called me a bitch,” blogger Annie baru mengadu kelmarin.
Bahasa kesat tidak pernah lekang dari bibir si Cina-Cina ultra. “As for that Chinese ultra Shuzheng guy, he always writes like that.”
Annie juga kata, “Helen’s readers want to call me that (“bitch”) also I don’t mind.”
Aiyah. Annie Protun ini kekadang cakap yang bukan-bukan.
Ketahuilah para pembaca blog Helen tertib dan tahu jaga mulut. Tidak sekali-kali macam peminat DAP yang bersifat suka melenting disebabkan terikut-ikut dengan gaya pemimpin parti mereka.
Lihat seterusnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails