Sunday, January 03, 2016

Kelainan Ra'i Tahun Baru, Hiburan Dan Kebajikan. -Pemuda PAS Samariang.

Gambar kenangan
PAS DATANG UNTUK MENANAM BENIH - Allahyarham TUAN GURU  NIK AZIZ  NIK  MAT. Kuching, Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat menjelaskan bahawa inilah kali pertama kehadiran PAS didalam Pilihanraya negeri Sarawak lebih kepada untuk menyemai benih bagi terus bertapak.Beliau menjelaskan  demikian ketika  ditanya sejauhmana peluangan PAS didalam Pilihanraya negeri Ke-8 yang akan diadakan pada 27 September 2001

HALAMAN HIBURAN

Pemuda PAS semalam telah menampilkan sedikit kelainan dalam meraikan kedatangan tahun baru 2016. Sambutan tahun baru dimulai dengan Buskers Lambak pada malam tahun baru 2016 yang bertempat di D’Tambang Cafe, Jalan Astana.

Program tersebut telah manmpilkan sebuah indie band lokal iaitu Imaginasi Band yang telah menyampaikan 9 buah lagu.
Turut hadir bersama dan menyampaikan amanat tahun baru 2016 kepada anak muda yang hadir adalah Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia, Saudara Ir. Haji Khairil Nizam. Program yang berakhir selepas 12 tengah malam itu diakhiri dengan bacaan selawat beramai-ramai.
Sambutan tahun baru diteruskan dengan tiga lagi program kebajikan iaitu Ziarah Kebajikan, Pemeriksaan Kesihatan Percuma dan Gunting Rambut Percuma untuk penduduk di DUN N.07 Samariang pada keesokan paginya. Program satu hari yang dianjurkan bertempat di Emart Express Sukma Ria itu mendapat sambutan yang begitu menggalakan daripada pengunjung-pengunjung yang hadir. Alhamdulillah, seramai hampir lebih sepuluh keahlian baru diterima oleh PAS pada pagi itu.
116 beg sekolah dan wang tunai RM5,000 untuk pelajar cemerlang UPSR : PAS Samariang

Pemuda PAS yakin bahawa sambutan tahun baru itu tidak seharusnya berunsurkan hiburan semata-mata. Anak muda perlu diseimbangkan dengan pelbagai aktiviti-aktiviti kemasyarakatan dan keharmonian bagi memastikan generasi yang lebih baik bagi menguruskan negeri ini dimasa akan datang. Hiburan yang banyak pada hari ini wajar ditambah baik dengan menjadikan hiburan itu sendiri bersifat mendidik. 



#samariangsejahtera

PEMUDA PAS N.07 SAMARIANG

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails