Wednesday, December 16, 2015

Belum Serang, ISIS Sudah Menang Di AS, Ini Buktinya

Kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS). © REUTERS

Penembakan besar-besaran. Dalam pengundian ada kira-kira 67 peratus warga Demokrat takut akan menembak massa. Sedangkan warga Partai Republik angkanya mencapai 60 peratus. Daripada kajian itu boleh dilihat. Warga Republik lebih takut dengan keganasan, sedangkan rakyat Demokrat lebih bimbang akan menembak massa.

Ketika ditanya dengan soalan sensitif, "Apabila seseorang mengaku muslim atau Kristian dan melakukan tindak kekerasan atas nama Islam / Kristian, apakah anda percaya mereka benar-benar muslim / Kristian?"

Awam Amerika menjawab mereka tidak yakin tindakan yang dilakukan warga Kristian benar-bear dilakukan oleh penganut agama Nasrani itu. Tapi sebaliknya rakyat Amerika kebanyakan meyakini perbuatan kekerasan dilakukan oleh muslim benar-benar dilakukan oleh orang Islam. 

Hal ini barangkali kerana masyarakat awam di AS itu memang majoriti penganut Kristian jadi mereka lebih mengetahui dasar-dasar agama Nasrani berbanding agama Islam.

Kira-kira 47 peratus warga AS menilai nilai-nilai Islam bertentangan dengan nilai-nilai AS.

Di luar semua itu, tinjauan pendapat ini sesungguhnya memperlihatkan kejayaan ISIS di AS. Tujuan mereka memecah belah dunia menjadi hanya dua warna: Barat dan muslim berjaya dengan hebatnya. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails